Έρχονται δύο νέα ναυτιλιακά ομόλογα

Νέο κεφάλαιο φαίνεται πως ανοίγει στις σχέσεις Ναυτιλίας και Χρηματιστηρίου Αθηνών, μετά την πρόσφατη πρώτη έκδοση ομολόγου του ελληνικού εφοπλισμού από την Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.

Ειδικότερα, πηγές με γνώση των διαδικασιών λένε στο Capital.gr ότι δύο μεγάλα ονόματα της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας βολιδοσκοπούν τη χρηματιστηριακή αγορά, προκειμένου να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις.

Όπως χαρακτηριστικά λέγεται, βρίσκονται σε συζητήσεις με τις τράπεζες για την τιμολόγηση των ομολογιακών εκδόσεων, με στόχο να επιτύχουν ευνοϊκούς όρους Σημειώνεται, ωστόσο, ότι δεν έχει γίνει μέχρι τώρα επίσημη κρούση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Παρότι τα δύο ονόματα δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για πλοιοκτήτες με μεγάλους στόλους και παρουσία και στην αμερικανική χρηματαγορά. Αυτό σημαίνει ότι αν τελικά προχωρήσουν σε ομολογιακή έκδοση, θα αναβαθμίσουν το προφίλ του ελληνικού Χρηματιστηρίου.

Σημειώνεται ότι οι δύο φερόμενες ως ενδιαφερόμενες εταιρείες δεν έχουν ανάγκες ρευστότητας, αλλά θέλουν να χρηματοδοτήσουν αναπτυξιακά projects και παράλληλα να διευρύνουν την παρουσία του ελληνικού εφοπλισμού στη Λεωφόρο Αθηνών.

Οι εκδόσεις, αν τελικά προχωρήσουν, αναμένονται μετά το καλοκαίρι και πιθανότατα το φθινόπωρο.

Καταλύτης η Costamare

Η επιτυχημένη έκδοση της Costamare τον περασμένο Μάιο φαίνεται, λοιπόν, πως αναθέρμανε το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για την εγχώρια κεφαλαιαγορά.

Υπενθυμίζεται ότι η έκδοση ύψους 100 εκατ. ευρώ, είχε υπερκαλυφθεί κατά 6,7 φορές, ενώ το επιτόκιο είχε διαμορφωθεί στο 2,7%. Τα αντληθέντα κεφάλαια αξιοποιούνται για αγορές πλοίων, αποπληρωμή χρέους και ως κεφάλαιο κίνησης.

Εδώ και πολλά χρόνια γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης του ελληνικού εφοπλισμού στο Χρηματιστήριο. Σε πρώτη φάση αναζητήθηκαν τρόποι εισαγωγής εταιρειών, αλλά κάτι τέτοιο κατέστη αδύνατο, μιας και οι περισσότερες δραστηριοποιούνται στα μεγάλα διεθνή χρηματιστήρια.

Έτσι, το ενδιαφέρον φαίνεται πως επικεντρώνεται σε ομολογιακές εκδόσεις, καθώς προσφέρουν ακόμη μία λύση χρηματοδότησης στις ναυτιλιακές, οι οποίες αναζητούν κεφάλαια για να ανανεώσουν τους στόλους τους, στο "πνεύμα" των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ άμεσα.

"Είναι αδιανόητο η Ελλάδα να είναι πρωτοπόρος στην ιδιοκτησία πλοίων και να μην υπάρχει αγορά να αξιοποιήσει αυτήν τη δυναμική" σημειώνει πολύπειρο μέλος της ναυτιλιακής κοινότητας, προσθέτοντας ότι η περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας κεφαλαιαγοράς αποτελεί προαπαιτούμενο για την προσέλκυση περισσότερων εφοπλιστών.

Πηγή: Capital.gr

 

Δειτε Επισης

Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο
Ποια είναι τα νέα check-in στα ξενοδοχεία της Αθήνας-Μεγάλα projects στον τομέα της φιλοξενίας
Εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών: Ρεκόρ δεκαπενταετίας σε κέρδη και διανομή μερισμάτων
Συνεχίζεται η άνοιξη της ελληνικής αγοράς ακινήτων-Οι προοπτικές ανά κλάδο και οι νέες τάσεις
Ελλάδα: Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές