Βουτιά 78% στον τζίρο των ξενοδοχείων το 2020

Μειωμένος κατά 78% ήταν ο τζίρος των ελληνικών ξενοδοχείων το 2020 λόγω της πανδημίας, φθάνοντας μόλις το 1,83 δισ. ευρώ από τα 8,36 δισ. ευρώ του 2019.

Τα νούμερα προκύπτουν από την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 στα ελληνικά ξενοδοχεία, για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος  που παρουσιάστηκε σήμερα 18/1.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε εμφατικά την ανάγκη ενίσχυσης της ρευστότητας των ελληνικών ξενοδοχείων ως προϋπόθεση για να παραμείνει ισχυρός ο κλάδος, καθώς υπέστη καίρια πλήγματα εξ αιτίας της δραματικής συρρίκνωσης της τουριστικής αγοράς το 2020.

Υπογραμμίζεται ότι στην  έρευνα, η οποία  πραγματοποιήθηκε με στρωματοποιημένη αναλογική δειγματοληψία στο σύνολο των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας και ολοκληρώθηκε στις 10 Δεκεμβρίου 2020, αποτυπώνονται όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο σήμερα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:

–Μόνο 1  από τα 5 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατάφεραν να μείνουν ανοιχτά φέτος σε σχέση με αυτά που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο του 2019.  Από τα 3.965 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας της χώρας, μετά το 1ο lockdown επαναλειτούργησε το 59% αυτών (2.328 ξενοδοχεία) και από αυτά το 63% αναγκάστηκε να ξανακλείσει μέχρι το τέλος του 2020. Ανοιχτά παρέμειναν τον Δεκέμβριο του 2020 τελικά μόνον  863 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας που αντιπροσωπεύουν το 22% του συνόλου.

–Η μέση περίοδος λειτουργίας των εποχιακών ξενοδοχείων το 2020 συρρικνώθηκε στους  3,2 μήνες και των συνεχούς λειτουργίας στους 7 μήνες λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιουργήθηκαν.

–Η μέση πληρότητα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού περιορίστηκε στο 23,1%. Είναι χαρακτηριστικό πως οι συνολικές πωλήσεις δωματίων του τριμήνου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2020 ήταν λιγότερες από τις αντίστοιχες πωλήσεις μόνο του Σεπτεμβρίου του 2019.

–Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2020 μειώθηκε κατά 78% σε σχέση με το 2019.

–Τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη του ξενοδοχειακού κλάδου, κάλυψαν μέχρι στιγμής το 1/3 κατά μέσο όρο των συνολικών αναγκών ρευστότητας των ξενοδοχείων: Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο των εγκριθέντων ποσών από όλα τα χρηματοδοτικά έργαλεία ήταν 1,15 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές χρηματοδοτικές ανάγκες ήταν κοντά στα 3,46 δισ. ευρώ.

–Με την αρωγή των σχετικών προγραμμάτων στηρίχθηκε η απασχόληση  σε όσα ξενοδοχεία κατάφεραν να λειτουργήσουν το 2020.

-Επιπλέον έλλειμμα 900 εκατ. ευρώ εμφανίζουν τα ταμεία των ξενοδοχείων λόγω ανείσπρακτου τζίρου του 2020 που φτάνει τα  278 εκατ. ευρώ αλλά και της συρρίκνωσης κατά 83,3% των προκαταβολών για το 2021.

«Τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας των Ελληνικών Ξενοδοχείων επιβεβαιώνουν το πρωτόγνωρο μέγεθος της κρίσης που αντιμετώπισαν το 2020», ανέφερε ο κ. Βασιλικός. «Το 2021 ξεκινάει επίσης με πολλούς αστάθμητους παράγοντες και ερωτηματικά. Η συνέχιση της ενίσχυσης της ρευστότητας  είναι το οξυγόνο που χρειάζεται επειγόντως ο κλάδος  για να παραμείνει ισχυρός. Όχι μόνο προς όφελος των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους αλλά και προς όφελος της εθνικής οικονομίας συνολικά και όλων των κλάδων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το ελληνικό ξενοδοχείο και καλύπτουν ένα ευρύ  φάσμα της ελληνικής επιχειρηματικότητας».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο
Ποια είναι τα νέα check-in στα ξενοδοχεία της Αθήνας-Μεγάλα projects στον τομέα της φιλοξενίας
Εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών: Ρεκόρ δεκαπενταετίας σε κέρδη και διανομή μερισμάτων
Συνεχίζεται η άνοιξη της ελληνικής αγοράς ακινήτων-Οι προοπτικές ανά κλάδο και οι νέες τάσεις
Ελλάδα: Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές