anner-cyta-vodafone

Η πανδημία γονάτισε τις πωλήσεις της Jumbo

InBusinessNews  11/01/2021 16:00
Η πανδημία γονάτισε τις πωλήσεις της Jumbo

Η πανδημία γονάτισε τις πωλήσεις της Jumbo

InBusinessNews  11/01/2021 16:00

Στην εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Jumbo λόγω του απαγορευτικού (lockdown) λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που έχει πλήξει το σύνολό της εγχώριας αγοράς αποδίδει η διοίκηση της εταιρείας τη βουτιά κατά 54% των πωλήσεων του Δεκεμβρίου και συνολικά κατά 18% στο σύνολο του έτους. 

RELATED ARTICLES

Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της θυμίζει πως τα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα έμειναν κλειστά σε δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους. Όπως είχε αναφέρει σε προηγούμενη ανακοίνωση, το Πάσχα αντιπροσωπεύει το 12% και τα Χριστουγεννα το 33% των ετήσιων πωλήσεων της αλυσίδας.

Μάλιστα, κάνει λόγο για ένα «αυστηρό απαγορευτικό λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που επέβαλε, δύο φορές, η Ελληνική Κυβέρνηση», το οποίο σημείωσε πολλές αναμφισβήτητες επιτυχίες στον υγειονομικό τομέα, όμως τραυμάτισε βαριά το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο.

Η διοίκηση της Jumbo αναφέρει πως η Ελλάδα είχε επιλέξει να προχωρήσει σε απαγορευτικό λειτουργίας των καταστημάτων (lockdown) τον Νοέμβριο, με στόχο να επαναλειτουργήσει η Χριστουγεννιάτικη αγορά τον Δεκέμβριο. Όπως, συνεχίζει η ανακοίνωση, το Δεκέμβριο το επιδημιολογικό φορτίο ανέτρεψε αυτή την πολιτική. «Παρά την αλλαγή των αρχικών σχεδιασμών, πρακτικά ουδεμία εναλλακτική πολιτική εφαρμόστηκε ως προς το λιανεμπόριο. Ως αποτέλεσμα ήρθε το απόλυτο -χωρίς χρονικό ορίζοντα- απαγορευτικό λειτουργίας των οργανωμένων καταστημάτων, περιλαμβανομένου και του Ιανουαρίου του 2021», τονίζει η Jumbo.

Ζητά σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας

Η εταιρεία στην ανακοίνωσή της όπου δεν κάνει λόγο για την αδυναμία της να διενεργήσει μέρος έστω των πωλήσεων της μέσω της υπηρεσίας click away καθώς δεν είχε τις ανάλογες υποδομές αλλά και μέσω του e-shop της που λειτούργησε ανά διαστήματα (σ.σ. σε νέα ανακοίνωση σήμερα αναφέρεται πως «το ηλεκτρονικό μας κατάστημα αυτή την στιγμή δέχεται παραγγελίες»), εκφράζει, δε, την «ελπίδα ότι κάποια στιγμή η Ελληνική Κυβέρνηση θα ανακοινώσει ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων».

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρέχει η εισηγμένη, ο Δεκέμβριος 2020 με το σύνολο του δικτύου των καταστημάτων στην Ελλάδα να παραμένει κλειστό καθώς και 2 καταστήματα να είναι κλειστά στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων κατά -54% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το έτος στο -18,2% από -10,7% το 11μηνο.

Χάθηκε ο Δεκέμβριος, άντεξε η μετοχή

Την ίδια στιγμή, η μετοχή της Jumbo παρουσιάζει συγκριτικά με τη βουτιά των πωλήσεων αισθητή διαφοροποίηση. Το Δεκέμβριο που σύμφωνα με την εταιρεία χάθηκε λίγο πάνω από το μισό των πωλήσεων, η μετοχή της Jumbo κατέγραψε συγκριτικά μικρές απώλειες σε ποσοστό 5,2% (κλείσιμο στις 31/12/ στα 14,21 ευρώ).

Στο σύνολο, δε, του 2020, με την υποχώρηση των πωλήσεων της Jumbo να ανέρχεται σε 18,2%, η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε απώλειες 23%, με τον Γενικό Δείκτη να κλείνει το έτος με απώλειες 11,74%. Όσο για τις πρώτες πέντε συνεδριάσεις του 2021, η μετοχή της εισηγμένης διατηρείται στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτά των τελευταίων μηνών, πέριξ των 14 ευρώ.

Δεδομένης, δηλαδή, της πορείας των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και με άγνωστο ακόμη το χρόνο που θα παραμείνουν κλειστά τα καταστήματά της στην Ελλάδα, η μετοχή διατηρεί αντοχές, αφού εκτός των άλλων η Jumbo διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα ταμεία μεταξύ των εγχώριων εισηγμένων.

Ο Όμιλος σε προγενέστερη ανακοίνωσή του στις 14 Δεκεμβρίου είχε σημειώνει πως «διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 εκατ. Ευρώ από 636,99 εκατ. Ευρώ κατά την 31.12.2019».

 

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας