Powered by

Σε ισχύ η νομοθεσία για e-scooters - Τι πρέπει να ξέρουν οι κάτοχοι

Δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, στις 28 Ιουλίου 2022, ο περί της Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων και άλλων Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022, (Ν. 136(Ι)/2022), που αφορά στις ρυθμίσεις της διακίνησης με συσκευές προσωπικής κινητικότητας (e-scooters).

Επιπρόσθετα, έχει δημοσιευτεί και τροποποίηση του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου ώστε να είναι δυνατή η εξώδικη ρύθμιση αδικημάτων που έχουν περιληφθεί στο πιο πάνω νόμο, όπου προβλέπονται, ανά περίπτωση, ποσά εξωδίκων €50 ή €85 (Ν. 138(Ι)/2022) .Επίσης, δημοσιεύτηκαν και οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ.3) Κανονισμοί του 2022 που προβλέπουν την εξαίρεση των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας από οποιαδήποτε υποχρέωση για εγγραφή για διακίνηση σε δημόσια οδό.

 

 

Η νομοθεσία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για τα ακόλουθα:

  • Χώρος Διακίνησης: σε δρόμους στο οδόστρωμα κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων που έχουν όριο ταχύτητας μέχρι 30 ΧΑΩ, σε ποδηλατόδρομο, ποδηλατολωρίδα ή σε χώρο που αποτελεί προέκταση ποδηλατοδρόμου (χώρος κοινής χρήσης από ποδηλάτες & πεζούς). Σε πλατεία ή πεζόδρομο, μόνο μετά από απόφαση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας.
  • Ηλικία Χρηστών: δεκατέσσερα (14) ετών και άνω.
  • Υποχρεωτική Χρήση κράνους και υποχρεωτική χρήση ενδυμασίας με κατάλληλα φωσφορίζοντα διακριτικά για διακίνηση το βράδυ.
  • Ελάχιστος εξοπλισμός συσκευής: σύστημα φρένων, φανοί μπροστά & πίσω, καμπανάκι, ελαστικά.
  • Επιτρεπόμενη Μέγιστη ταχύτητα συσκευής: Eκ κατασκευής αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα είκοσι (20) Χιλιομέτρων Ανά Ώρα (ΧΑΩ). Όταν οι χρήστες των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας διακινούνται σε πλατείες ή πεζόδρομους θα πρέπει να μην ξεπερνούν των ταχύτητα των δέκα(10) χιλιομέτρων Ανά Ώρα (ΧΑΩ).

 

Και οι δύο πιο πάνω νομοθεσίες τέθηκαν σε ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσής τους, στις 28 Ιουλίου 2022. Παράλληλα, προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις σε σχέση με τον ελάχιστο εξοπλισμό, τις προβλέψεις για εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα καθώς και την εξασφάλιση άδειας λειτουργίας των εταιρειών ενοικίασης. Συγκεκριμένα:

(α) Οι προβλέψεις του Νόμου για τον ελάχιστο εξοπλισμό, την εκ κατασκευής ταχύτητα, και τις υποχρεώσεις των προσώπων που κατασκευάζουν ή/και συναρμολογούν ή/και εισάγουν ή/και πωλούν ή/και διαθέτουν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο Συσκευή Προσωπικής Κινητικότητας, τίθενται σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου, 2023.

(β) Οι επιχειρήσεις ενοικίασης και κυκλοφορίας Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας που λειτουργούσαν πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου, δηλαδή πριν τις 28 Ιουλίου 2022, οφείλουν εντός δύο (2) μηνών να υποβάλουν αίτηση στον δήμο ή/και κοινότητα εντός των ορίων των οποίων προσφέρουν υπηρεσίες ενοικίασης και κυκλοφορίας Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας, για έκδοση σχετικής άδειας.

(γ) Οι επιχειρήσεις ενοικίασης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας θα πρέπει να έχουν εξασφαλίσει την πρώτη ετήσια άδεια λειτουργίας τους δώδεκα (12) μήνες από την εφαρμογή του Νόμου, δηλαδή μέχρι 27 Ιουλίου, 2023.

Το προσεχές διάστημα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων θα προβεί στις ακόλουθες ενέργειες για την ομαλή εφαρμογή του Νόμου Ν.136(I)/2022:

-       Έκδοση Γνωστοποίησης η οποία δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, με την οποία καθορίζεται το μέγιστο τέλος αδειοδότησης ανά Συσκευή Προσωπικής Κινητικότητας των Εταιρειών Ενοικίασης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας.

-       Έκδοση Γνωστοποίησης η οποία δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, με την οποία καθορίζονται οι προδιαγραφές για το κράνος που θα φέρουν οι χρήστες των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας.

-       Έκδοση Γνωστοποίησης η οποία δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, με την οποία θα καθοριστεί ειδικό σήμα τροχαίας ως αναπόσπαστο μέρος του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), που θα αναρτάται ανά περίπτωση σε πλατείες ή/και πεζόδρομους ώστε να ενημερώνει τους χρήστες των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας ότι μπορούν να διακινούνται νόμιμα σε αυτούς του δημόσιους χώρους.

Δειτε Επισης

Μ. Παναγιώτου: Χρειάζονται συντονισμένες δράσεις πολιτικής για υγεία, ανθεκτικότητα και παραγωγικότητα των ωκεανών
Μελέτη ILO: Οικονομικά βιώσιμο μέχρι το 2032 το Ταμείο του ΓεΣΥ-Σταθερά θετικό το αποθεματικό
Γ. Παναγιώτου: Η τεχνητή νοημοσύνη και τα ζητούμενα στην αγορά εργασίας-«Να λαμβάνονται υπόψη όλα τα δεδομένα»
Άνοιξε δίαυλος στο πεδίο των επενδύσεων με την Συρία-Πιθανή επίσκεψη επιχειρηματικής αντιπροσωπείας στην χώρα
Με ζημιές έκλεισε το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου
Και €12 εκατ. για παραγωγούς με απώλειες άνω του 30% πέραν της έκτακτης βοήθειας €3,5 εκατ. από Ε.Ε.
Στο μικροσκόπιο των συντεχνιών το νέο πλαίσιο εργοδότησης αλλοδαπών-Διαφωνούν με το περιεχόμενο
ΚΕΒΕ: Χαιρετίζει το νέο πλαίσιο ξένο εργατικό προσωπικό-Διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία επιχειρήσεων
Ο φόβος της επιβολής δασμών στην Ε.Ε. από τις ΗΠΑ και οι πικρές αλήθειες του Μάριο Ντράγκι...Μια βαρυσήμαντη παρέμβαση
Με απώλειες έκλεισε την Τετάρτη το ΧΑΚ