Τραπεζικοί λογαριασμοί σε Κύπρο για Ουκρανούς και Ρώσους ναυτικούς

Διαχειρίσιμη χαρακτηρίζει την κατάσταση για την κυπριακή ναυτιλία ο αρμόδιος Υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης, στη σκιά του πέμπτου πακέτου κυρώσεων της Ε.Ε. κατά της Ρωσίας όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται η απαγόρευση της εισόδου σε πλοία με ρωσική σημαία σε λιμάνια της Ε.Ε., με εξαιρέσεις για ιατρικούς, επισιτιστικούς, ενεργειακούς και ανθρωπιστικούς σκοπούς.

Διαβάστε ακόμη: 

Πλήρης απαγόρευση συναλλαγών σε VTB και άλλες τρεις βασικές τράπεζες

Ακόμα 217 άτομα και 18 οντότητες στις κυρώσεις της Ε.Ε. κατά Ρωσίας

Μιλώντας στο InBusinessNews, o κ. Δημητριάδης σημείωσε το γεγονός ότι η απαγόρευση αφορά πλοία με ρωσική σημαία, τονίζοντας πως είναι σημαντικό να περιοριστούν οι κυρώσεις στα πλοία με ρωσική σημαία και όχι γενικότερα ρωσικών συμφερόντων.

Διαβάστε ακόμη:

Λάρνακα: Έργα αξίας 141 εκατ. ευρώ μέσα σε μια επταετία

Αυτά είναι τα πιο φθηνά πρατήρια καυσίμων της Κύπρου

 

«Στην παρούσα φάση είναι μόνο για υπό ρωσική σημαία. Οι κυρώσεις που ανακοινώθηκαν ήταν κάτι το οποίο αναμενόταν. Αν μείνουν ως έχουν τα πράγματα θα είναι διαχειρίσιμα», ανέφερε. «Η θέση μας», συνέχισε ο Βασίλης Δημητριάδης, «είναι ότι οι κυρώσεις δεν πρέπει να αγγίξουν πέραν της ρωσικής σημαίας πλοία. Εξάλλου, πιθανές κυρώσεις για ρωσικών συμφερόντων πλοία θα είναι δύσκολο να εφαρμοστούν, αφού δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν ποιοι έχουν συμφέροντα πίσω από κάθε πλοίο ή εταιρεία. Επίσης, θα ήταν ζημιογόνο για την ναυτιλία μας. Για μια χώρα που η ναυτιλία της περιορίζεται, θα είναι μεγαλύτερο πλήγμα».

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, κατά την παρούσα φάση δεν διαφαίνεται να επηρεάζεται η εφοδιαστική αλυσίδα από τις κυρώσεις, καθώς, όπως επισήμανε, στοχεύουν μόνο τα ρωσικής σημαίας πλοία.

Ωστόσο, το επόμενο διάστημα προδιαγράφεται πολύπλοκο, αλλά με την κυπριακή ναυτιλία να κρατάει ψηλά τα σκήπτρα του ανταγωνισμού και να ετοιμάζεται να κάνει ανοίγματα και σε άλλες αγορές.

«Για τη ναυτιλία μας, η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη. Για τους επόμενους μήνες οι προβλέψεις, παρότι τα ναύλα είναι αυξημένα, δείχνουν ότι η ανταγωνιστικότατα της κυπριακής ναυτιλίας παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Εμείς ως Υφυπουργείο Ναυτιλίας προγραμματίζουμε για το επόμενο διάστημα σειρά επαφών και εκστρατειών προβολής της ναυτιλίας μας στην Άπω και Μέση Ανατολή», υπογράμμισε ο κ. Δημητριάδης.

Λογαριασμοί στην Κύπρο για ναυτικούς

Στο μεταξύ, με λογαριασμούς στην Κύπρο θα μπορούν να πληρωθούν Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί, οι οποίοι επηρεάζονται από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και οι εργοδότες τους δεν μπορούν να πλέον να τους καταθέσουν το μισθό που τους αναλογεί.

Πρόκειται για μια κίνηση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο έγινε λήπτης πολλών αιτημάτων από ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται και στην Κύπρο, αφού προέκυψαν προβλήματα λόγω των κυρώσεων.

Συγκεκριμένα, μαζί με την Κεντρική Τράπεζα και τις εμπορικές τράπεζες του νησιού, δημιουργήθηκε το ανάλογο πλαίσιο για προσωρινούς λογαριασμούς, απ’ όπου θα μπορούν να λαμβάνουν το μισθό τους οι ναύτες.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας εξήγησε στο InBusinessNews αυτή την κίνηση.

«Ανταποκρινόμενοι ως Υφυπουργείο και κράτος στα αιτήματα εταιρειών που αφορούν προβλήματα που προκύπτουν στις πληρωμές ναυτικών, αφού πολλοί ναυτικοί έβαζαν τις πληρωμές τους σε ρωσικές τράπεζες, κινηθήκαμε με την Κεντρική Τράπεζα για να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο για ναυτικούς, να γίνεται έμβασμα και να μπορούν να διεκπεραιώνουν τις υποχρεώσεις τους».

Πρόσθεσε ακόμη ότι «θα είναι ένα fast track. Στα κυπριακής σημαίας πλοία, μιλάμε για 4000 ναυτικούς που είναι Ουκρανοί και Ρώσοι, των οποίων οι εργοδότες μπορεί να έχουν πρόβλημα να τους βάλλουν μισθούς. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και άλλες εταιρείες που η διαχείριση γίνεται από την Κύπρο. Είναι κάτι που δείχνει την κοινωνική ευαισθησία της χώρας μας», είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το τελευταίο διάστημα και ένεκα των κυρώσεων, οι ναυτιλιακές εταιρείες, βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα νέο περιβάλλον στο οποίο καλούνται να προσαρμοστούν. Τα ερωτήματα για το πώς θα γίνει αυτό πληθαίνουν μέρα με την μέρα.

«Έχουμε ένα σημαντικό αριθμό ερωτημάτων από τις εταιρείες για το πώς εφαρμόζονται οι κυρώσεις. Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει ειδικό κομμάτι στην ιστοσελίδα, όπου για κάθε κύμα κυρώσεων έχουμε ενημέρωση για το πώς εφαρμόζονται οι κυρώσεις. Στην παρούσα φάση έχουν μόνο απορίες και διακατέχονται από αβεβαιότητα», επισήμανε ο κ. Δημητριάδης.

Δειτε Επισης

Πτώση, μετά από το τριήμερο ανοδικό σερί, παρουσίασε το ΧΑΚ
ΚΟΕ: Στο 2,6% το 2024 και στο 3,3% το 2025 ο ρυθμός ανάπτυξης
Ζημιές καταγράφει την Πέμπτη το ΧΑΚ
Ρεκόρ συμμετοχών στον Γύρο της Πάφου 2024 (video)
Παρουσίαση κοινοβουλευτικού έργου του ευρωβουλευτή του ΕΛΚ Λουκά Φουρλά
Έτσι θα λειτουργήσουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη τη Μεγάλη Πέμπτη
Το παζλ της απασχόλησης στο Δημόσιο-Οι μόνιμοι, οι αορίστου και ορισμένου χρόνου και πόσοι οι ωρομίσθιοι
Οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για καταπολέμηση του ξεπλύματος
Επ. Θεσμών: 6+1 προτάσεις νόμου για πολλαπλές συντάξεις-όριο συνταξιοδότησης κρατικών αξιωματούχων
Σε αναμονή για κατεπείγουσα εξέταση του προϋπολογισμού του ΤΕΠΑΚ η Βουλή