Powered by

Με τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην Ε.Ε. η Κύπρος

Η Κύπρος ήταν η χώρα με τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην Ε.Ε. το 2019, μετά το Λουξεμβούργο και την Ιταλία, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, το Λουξεμβούργο προηγείτο με 681 επιβατηγά οχήματα ανά χίλιους κατοίκους, η Ιταλία ακολουθούσε με 663 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους και η Κύπρος βρισκόταν στην τρίτη θέση με 645 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους.

Κοντά στην τρίτη θέση της Κύπρου βρίσκονταν και η Φινλανδία και η Πολωνία, όπου καταγράφηκαν 642 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους.

Όσον αφορά το Λουξεμβούργο πάντως, η Eurostat σημειώνει πως ο αριθμός ενδέχεται να επηρεάζεται από άτομα που εργάζονται αλλά δεν διαμένουν στη χώρα (διασυνοριακούς εργαζόμενους), και που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία είναι εγγεγραμμένα στο Λουξεμβούργο.

Στην άλλη άκρη της λίστας με τις χαμηλότερες αναλογίες μηχανοκίνησης βρίσκονται η Ρουμανία (357 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους), η Λετονία (381 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους) και η Ουγγαρία (390 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους).

Ο μεγαλύτερος αριθμός εγγεγραμμένων επιβατηγών οχημάτων συνολικά ανά χώρα το 2019 καταγράφηκε στην Γερμανία, όπου είχαν εγγραφεί 48 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Ακολουθούν η Ιταλία (40 εκατομμύρια) και η Γαλλία (32 εκατομμύρια).

Η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό εγγεγραμμένων οχημάτων μεταξύ 2015 και 2019 σημειώθηκε στη Ρουμανία (34% αύξηση), στη Λιθουανία (20%), την Ουγγαρία (19%) και τη Σλοβακία και την Πολωνία (18%).

Η μόνη χώρα στην οποία σημειώθηκε μείωση στον αριθμό εγγεγραμμένων οχημάτων κατά την ίδια περίοδο ήταν η Βουλγαρία, όπου υπήρξε πτώση 11%.

Παράλληλα, σε αρκετές χώρες το ποσοστό των «παλαιών» αυτοκινήτων (ηλικίας 20 ετών και άνω) παρέμεινε υψηλό το 2019, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να καταγράφονται στην Πολωνία (37,9%), την Εσθονία (31,5%), τη Φινλανδία (26,9%) και τη Λιθουανία (22,6%).

Το ποσοστό νέων αυτοκινήτων (νεότερα των δύο ετών) ήταν υψηλότερο στην Ιρλανδία (28,8%), στο Λουξεμβούργο (23,7%), το Βέλγιο (22,9%) και στη Δανία (22,6%).

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Eurostat, τα τελευταία χρόνια ορισμένη κράτη στηρίζουν την αγορά νέων οχημάτων με χαμηλές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και την απόσυρση των παλαιών με σχετικά προγράμματα. Στόχος των προγραμμάτων είναι η αντικατάσταση των οχημάτων με πιο περιβαλλοντικά φιλικά οχήματα, και παράλληλα η τόνωση της οικονομίας.

Δειτε Επισης

Με οριακά κέρδη έκλεισε το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
Στον δρόμο για την εκταμίευση άλλων 75,9 εκατ. από το ΣΑΑ η Κύπρος-Εκπλήρωσε ικανοποιητικά 23 ορόσημα
Επιφυλάξεις και ενστάσεις για ενιαίο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα για κρατικούς αξιωματούχους-Τι προνοεί πρόταση του ΑΚΕΛ
Στα €551,2 εκατ. το πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης το πρώτο πεντάμηνο-Τα έσοδα και οι δαπάνες
Πάμε Τρόοδος 2: Αναδείχθηκαν και φέτος οι μικρές κυπριακές επιχειρήσεις-Ικανοποίηση Φιλίππας Καρσερά Χριστοδουλίδη(pics)
Μαρία Παναγιώτου: Προτεραιότητα για την Κυβέρνηση η ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην Κύπρο
Ενισχύεται η διμερής συνεργασία Κύπρου-Ολλανδίας σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης και καινοτομίας
Τελευταίες πινελιές στα νομοσχέδια για την φορολογική μεταρρύθμιση-Οι βασικές πτυχές και πότε πάνε στην Βουλή
ΣΠΟΔ: Συγκρατημένη μεγέθυνση τον Ιούνιο υπό το πρίσμα εξωτερικών αβεβαιοτήτων-Οι παράγοντες με θετική συμβολή
Πράσινο Βουλής στα 100 εκατ. για κουρεμένους και κατόχους αξιογράφων-Το μέγιστο ποσό ανά φυσικό πρόσωπο