Οι θέσεις των κομμάτων για μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης και εγγυήσεις

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών αναμένει τις απαντήσεις του Υπουργείου Οικονομικών επί των θέσεων των κομμάτων, σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο για την παραχώρηση κυβερνητικών εγγυήσεων €2 δις στις τράπεζες για τόνωση της οικονομίας και ανάσχεση της κρίσης που προκλήθηκε από την πανδημία. Οι θέσεις των κομμάτων διαβιβάστηκαν το πρωί της Τρίτης στον Υπουργό Οικονομικών με έγγραφα, κάποια εκ των οποίων πολυσέλιδα. 
 
Την Τετάρτη στις 10.00 το πρωί ανακοινώθηκε Σύσκεψη Αρχηγών ή Εκπροσώπων των κομμάτων για συζήτηση διαδικαστικών θεμάτων αναφορικά με τις συνεδρίες της Βουλής και της Ολομέλειας. Στη Σύσκεψη αναμένεται να συζητηθεί μεταξύ άλλων η διαδικασία για να συγκληθεί η Ολομέλεια της Βουλής για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις κυβερνητικές εγγυήσεις και η τροποποίηση του Συντάγματος ώστε να καθίσταται συμβατή με το Σύνταγμα συνεδρία Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ή και της Ολομέλειας της Βουλής και η ψήφιση νομοθετημάτων χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία των Βουλευτών στους χώρους της Βουλής.
 
Σε μια νέα εξέλιξη η Βουλευτής των Ανεξαρτήτων Άννα Θεολόγου ζήτησε συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών ώστε το σώμα να ενημερωθεί για την έκδοση ομολόγων 3 δις ευρώ.
 
ΔΗΣΥ
 
Ο ΔΗΣΥ με ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη δηλώνει ότι οι προτάσεις της Κυβέρνησης για την οικονομία, εκφράζουν και τις προτάσεις του Δημοκρατικού Συναγερμού. Στην ανακοίνωση προσθέτει ότι ο ΔΗΣΥ είναι κυβερνών κόμμα και ως εκ τούτου προσθέτει με εισηγήσεις, σε μια διαρκή διαδικασία συνεννόησης της ηγεσίας του κόμματος με τον Υπουργό Οικονομικών.
 
Πρόταση ΑΚΕΛ
 

Το ΑΚΕΛ στην πρόταση του που διαβιβάστηκε στο Υπουργείο Οικονομικών παρατηρεί ότι το κυβερνητικό νομοσχέδιο για τις κρατικές εγγυήσεις είναι ακατάλληλο και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες και εξ’ αντικειμένου δεν μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους που διακηρύσσει, αλλά θα εκθρέψει τη διαφθορά, θα εντείνει την αυθαιρεσία των τραπεζών αφού αυτές θα αποφασίζουν για τα δάνεια και θα οδηγήσει σε κατασπατάληση πολύτιμων πόρων. Διατυπώνει επίσης τη θέση ότι δεν μπορεί η ευθύνη του Κράτους για στήριξη της οικονομίας να μετατραπεί σε υποχρέωση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων για αύξηση του δανεισμού από τις τράπεζες.
 
Στην πρόταση του ΑΚΕΛ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξεύρεση πόρων από το κράτος με βασική ιδέα το κράτος να εκδώσει ομόλογο, το οποίο να διαθέσει στις τράπεζες και να προχωρήσει σε εσωτερικό δανεισμό από άλλες πηγές.
 
Το ΑΚΕΛ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο το κράτος να προχωρήσει σε έκδοση κρατικών εγγυήσεων για άντληση ρευστότητας από τις τράπεζες για μικρότερο όμως ποσό από αυτό που προνοεί η κυβερνητική πρόταση (π.χ. 500 εκατομμύρια ευρώ) και με πιο αυστηρούς όρους, κριτήρια και έλεγχο για να στηριχθούν πραγματικά οι ΜμΕ και όχι με κίνδυνο διασπάθισης χρήματος από τις τράπεζες.

Το ΑΚΕΛ υποστηρίζει ακόμα ότι η κυβέρνηση πρέπει να διεκδικήσει στήριξη από την ΕΕ ενόψει της κατάστασης που επικρατεί παγκόσμια και ειδικά στην Ευρώπη και να αξιοποιηθούν κοινοτικά προγράμματα για χρηματοδότηση ΜμΕ ή που αφορούν την κοινωνική συνοχή.

Σύμφωνα με το ΑΚΕΛ ο δανεισμός από το Κράτος να χρησιμοποιηθεί για στήριξη των επιχειρήσεων και των αυτοτελώς εργαζομένων με επέκταση των υφιστάμενων σχεδίων στήριξης της απασχόλησης μέχρι 30/4, επιχορήγηση 40% του μηνιαίου μισθολογίου των επιχειρήσεων με ανώτατο όριο επιχορήγησης ανά εργαζόμενο μέχρι 1600 ευρώ που ήταν περίπου το ύψος του διάμεσου μισθού πριν την πανδημία για την περίοδο 1/5 - 31/7/2020.  Για του αυτοτελώς εργαζόμενου εισηγείται επιχορήγηση απολαβών πέραν είτε με βάση τις τελευταίες φορολογικές τους δηλώσεις, είτε με βάση κάποιο σταθερό ποσό.

Το κόστος αυτών των σχεδίων υπολογίζεται περίπου στα 400 εκ. ευρώ, αναφέρει το ΑΚΕΛ.

Το ΑΚΕΛ εισηγείται επίσης μηνιαίο προσωρινό δάνειο μέχρι 40% του μηνιαίου μισθολογίου των επιχειρήσεων (με ανώτατο όριο μισθού -ενδεχομένως- στις €39.000) για την περίοδο 1/8 - 31/12/2020.

Ως επιπρόσθετα μέτρα για την οικονομία το ΑΚΕΛ εισηγείται μείωση των ενοικίων για επαγγελματικούς σκοπούς και για νοικοκυρά και φορολογία του πλούτου.Στην πρόταση του ΑΚΕΛ διευκρινίζει ότι οι ημερομηνίες που παραθέτει επιδέχονται τροποποιήσεων αναλόγως τις διάρκειας των μέτρων.
 
Προτάσεις ΔΗΚΟ
 

Στο έγγραφο με τις θέσεις του ΔΗΚΟ, επισημαίνεται ότι νομοσχέδιο των Κυβερνητικών εγγυήσεων ύψους €2 δις ως έχει κατατεθεί περιέχει πολλά κενά, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τον έλεγχο και τη διαφάνεια που πρέπει να χαρακτηρίζει μια διαδικασία εκχώρησης κυβερνητικών εγγυήσεων και προσθέτει πως εάν αυτά τα κενά δεν καλυφθούν ικανοποιητικά το Δημοκρατικό Κόμμα δεν είναι σε θέση να το υποστηρίξει κα επιφυλάσσεται  να αναφερθεί εκτενώς σε αυτά κατά τη συζήτηση του στην Επιτροπή Οικονομικών.
 
Το ΔΗΚΟ προτείνει εναλλακτικά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου χρηματοδότησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ύψους €250 εκ., η οποία χρηματοδότηση να γίνει για την κάλυψη μισθών και άλλων λειτουργικών εξόδων των ΜΜΕ (ενοίκια, εισαγωγές εμπορευμάτων, κ.α.), είτε με απευθείας χορηγία του κράτους, είτε με δάνεια που θα δώσουν τράπεζες τα οποία όμως θα καλυφθούν σε μεταγενέστερο στάδιο από το κράτος και να διαγραφούν.
 
Εισηγείται επίσης να βρεθεί ένας ολιστικός τρόπος διευθέτησης σε ότι αφορά τα ενοίκια και αναφέρει ότι θεωρεί ότι τα υφιστάμενα προγράμματα στήριξης των εισοδημάτων και των εργαζομένων θα πρέπει να διευρυνθούν και να επεκταθούν, ώστε να καλύψουν ακόμη περισσότερο τους εργαζομένους και να επεκταθούν χρονικά, αναλόγως της εξέλιξης σε υγειονομικό επίπεδο.      
 
Σύμφωνα με το ΔΗΚΟ μέσα από την άντληση ρευστότητας στο κράτος πρέπει να διοχετεύσει άμεση χρηματοδότηση στην κυπριακή οικονομία για τη στήριξη των εισοδημάτων, τη στήριξη των εργαζομένων (μισθωτών και αυτοτελώς), την αποτροπή μαζικών απολύσεων, τη στήριξη των κυπριακών επιχειρήσεων χωρίς την αύξηση του ιδιωτικού δανεισμού.
 
Εισηγείται επίσης στήριξη της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας με τη μορφή των κινήτρων και προτείνει να εξεταστεί κατά πόσο θα μπορούν να δοθούν για τους επόμενους 9 μήνες κίνητρα στις επιχειρήσεις με φορολογικές εκπτώσεις, να επεκταθεί η περίοδος συμψηφισμού απωλειών μίας επιχείρησης από τα 5 χρόνια στα 7, να ανασταλεί για ένα χρόνο η επιβολή λελογισμένων κερδών για τα μερίσματα, να δοθεί άμεσα ένα ποσοστό 145% απόσβεσης επενδύσεων (depreciation value) για όποια επένδυση κάνει μία επιχείρηση τους επόμενους 9 μήνες και να προωθηθούν άμεσα δημόσια έργα για να διατηρηθεί η απασχόληση και να εξεταστεί το ενδεχόμενο να ανοίξουν και πάλι τα εργοτάξια.
 
Προτάσεις ΕΔΕΚ
 
Η ΕΔΕΚ χαρακτηρίζοντας τις προτάσεις της ως σχέδιο Β για την οικονομία διατυπώνει τη θέση ότι είναι σημαντικό να προστατευθεί στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η καταναλωτική δυνατότητα των πολιτών για σκοπούς διατήρησης της εσωτερικής αγοράς.
Εισηγείται κάλυψη λειτουργικών εξόδων (όχι λιγότερο του 60%)  από το κράτος υπό μορφή ενίσχυσης και όχι από τον τραπεζικό τομέα υπό τη μορφή δανεισμού, των πολιτών (αυτοτελώς εργαζομένων, εργαζομένων) και των επιχειρήσεων που αποδεδειγμένα έχουν πληγεί από την πανδημία.
 
Διατυπώνει τη θέση ότι η προσπάθεια πρέπει να επικεντρωθεί κατά προτεραιότητα στον κατασκευαστικό τομέα και όπως οι τομείς της Δημόσιας Υπηρεσίας που εμπλέκονται στις δραστηριότητές-του να λειτουργούν σε ικανοποιητικό βαθμό, να εξυπηρετούν άμεσα στη βάση των οδηγιών που θα έχουν και να αξιοποιήσουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες στο μέγιστο δυνατόν βαθμό.
Περαιτέρω εισηγείται ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις για ΦΠΑ και μεταβιβαστικά τέλη για τις πωλήσεις ακινήτων μέχρι το τέλος του 2020  και να γίνουν ρυθμίσεις ώστε τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα να παραχωρούν στεγαστικά  δάνεια με χαμηλό επιτόκιο.
 
Προτείνει επίσης να δοθούν κίνητρα με εκπτώσεις σε πολίτες και επιχειρήσεις που δεν έχουν πληγεί από την κρίση και επιθυμούν να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις οφειλές τους προς το κράτος, να μειωθούν οι συντελεστές φορολογίας.
 
Εισηγείται ακόμα να μελετηθεί σοβαρά και προσεκτικά η αξιοποίηση προγραμμάτων της Ε.Ε., όπως το σχέδιο δράσης (ActionPlan), το SURE, το  DeMinimis και να εξεταστεί το ενδεχόμενο δανεισμού από ΗΜΟ χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η λειτουργία-τους, π.χ. ΑΗΚ, CYTA. Εισηγείται επίσης πρόσθετη ειδική φορολόγηση των τραπεζών, της JCC και των εταιριών πετρελαιοειδών, αναλογικά στη βάση του μεριδίου αγοράς.
 
Αναφέρεται επίσης σε κίνητρα προς την τουριστική βιομηχανία, τα οποία να κινούνται προς την κατεύθυνση λειτουργίας και όχι αναστολής λειτουργίας των ξενοδοχείων
 
Προτάσεις Συμμαχίας Πολιτών
 
Η Συμμαχία Πολιτών εισηγείται κατηγοριοποίηση των οικονομικά πληγέντων σε 3 κατηγορίες και αλλαγή των ορισμών  για το μέγεθος της κάθε επιχείρησης, που προτείνει η Κυβέρνηση μέσα από το Νομοσχέδιο, με σκοπό να στηριχθούν εκείνοι που πραγματικά έχουν ανάγκη στήριξης.

Οι 3 κατηγορίες που παραθέτει προς τούτο η Συμμαχία είναι οι πληγέντες με άμεση ανάγκη, οι απευθείας Πληγέντες και οι έμμεσα πληγέντες.

Για τους άμεσης ανάγκης και απευθείας πληγέντες εισηγείται να μελετηθούν προτάσεις για αναβολή καταβολής εισφορών και φόρων προς το κράτος, παραχώρηση κατευθείαν ρευστότητας για κάλυψη συγκεκριμένων λειτουργικών εξόδων (ενοίκιο, ρεύμα, νερό, τηλεπικοινωνίες), απευθείας επιχορήγηση μισθολογίου του προσωπικού, μείωση εταιρικού φόρου.
 
Προτείνει να μελετηθεί η οικονομική δυνατότητα για αξιοποίηση του Κανονισμού «De Minimis» (ενισχύσεις ήσσονος σημασίας) της ΕΕ, για μικρές η πολύ μικρές επιχειρήσεις.
 
Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις που έμμεσα επηρεάζονται προτείνει να μελετηθεί παγοποίηση εταιρικών χρεώσεων, δημιουργία εγγυοδοτικού μηχανισμού για στήριξη, παροχή δανείων μέσω δημιουργίας ειδικού Fund. Εισηγείται επίσης να ανασταλεί είτε με διάταγμα είτε με νόμο η καταβολή ενοικίου που πληρώνουν μικρές / πολύ μικρές επιχειρήσεις για τα επαγγελματικά υποστατικά τους.
 
Προτάσεις Αλληλεγγύης
 

Η Αλληλεγγύη προτείνει στις πολιτικές δυνάμεις να  συμφωνήσουν με συναίνεση σε ένα μνημόνιο με κοινά αποδεκτά μέτρα που θα είναι  κοινωνικά  δίκαια  και  θα  αποτελούν  μια  ολική λύση  αντιμετώπισης των δημοσιονομικών, διαρθρωτικών, οικονομικών   και   κοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19.
 
Στις προτάσεις της Αλληλεγγύης περιλαμβάνεται θέσπιση του κουπονιού διαβίωσης ευάλωτων πολιτών, δικαιούχοι  του οποίου θα  είναι  όλοι  οι  πολίτες που δεν  θα  δύναται  να  λαμβάνουν  οποιοδήποτε  τακτικό  ή  έκτακτο επίδομα από το κράτος.

Προτείνει επίσης τη θέσπιση εφάπαξ βοηθήματος κεφαλαίου κίνησης για τις μικρές, τις πολύ  μικρές επιχειρήσεις  και αυτοεργοδοτούμενους και την προώθηση χαμηλότοκου δανεισμού ώστε οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις μέσα από αυστηρό νομοθετικό και  εποπτικό  πλαίσιο  και  με  εμπλοκή  του  κράτους  ως  εγγυητή, να μπορούν να  έχουν  πρόσβαση  σε  δανεισμό  κεφαλαίου  κίνησης  με επιδοτούμενο επιτόκιο για κάλυψη των δαπανών λειτουργίας τους μέχρι να επανέλθουν σε κανονική δραστηριότητα.
 
Μεταξύ άλλων εισηγείται να εξευρεθούν τρόποι δραστικής κλιμάκωσης των εξαγωγών νωπών και μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων, σχέδιο επιδότησης πολιτών για εσωτερικό τουρισμό, τη δημιουργία Ομάδας Επιτάχυνσης Επενδύσεων και επανέναρξη με  αυστηρό  έλεγχο  του Σχεδίου Πολιτογραφήσεων.
 
Παραθέτει επίσης εισηγήσεις για δανεισμό του κράτους και  διατυπώνει τη θέση ότι πρέπει να εξεταστεί η συγκράτηση  και  εξορθολογισμός  του  κρατικού  μισθολογίου με περιστολή των πολύ ψηλών μισθών και ψηλών συντάξεων του δημοσίου και δραστική μείωση των διοικητικών και καταναλωτικών δαπανών του δημοσίου
 
Προτάσεις Οικολόγων

Το Κίνημα Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, στο έγγραφο με τις θέσεις του που διαβιβάστηκε στον Υπουργό Οικονομικών αναφέρει ότι  δεν κατανοεί γιατί η κυβέρνηση επιμένει στην έγκριση άμεσα του νομοσχεδίου για παροχή κρατικών εγγυήσεων για νέο δανεισμό από τις τράπεζες,  ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο η συζήτηση για το ευρωομόλογο ή κορωνομόλογο.
 
Το Κίνημα δηλώνει ότι σε δεύτερο στάδιο θα μπορούσε υπό αυστηρές προϋποθέσεις και σε ανάλογη με τις περιστάσεις έκταση να αξιοποιηθεί και το εργαλείο των κρατικών εγγυήσεων για νέα δάνεια (για πληρωμή τόκων και νέες ανάγκες) προς  ιδιωτικές τράπεζες. Προσθέτει πως πριν από αυτό το στάδιο θα πρέπει να μελετηθεί η παροχή δανείων με κρατικές εγγυήσεις από δημοσίου ελέγχου τραπεζικούς οργανισμούς όπως πχ,  Οργανισμό Χρηματοδοτήσεως Στέγης κοκ.
 
Οι Οικολόγοι διατυπώνουν τη θέση ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός πρέπει να "ξαναγραφτεί" προκειμένου να αφαιρεθεί το "λίπος" δηλαδή οι αχρείαστες δαπάνες, οι σπατάλες και οι πολυτέλειες.
 
Αναφέρουν ακόμα πως γενικά όλα τα σχέδια και τα μέτρα πρέπει να χαρακτηρίζονται από τρεις αρχές, τη διασφάλιση ότι δεν θα απολυθούν εργαζόμενοι, την ευνοϊκή μεταχείριση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων και ότι τα μέτρα συνδέονται με τεχνολογική και περιβαλλοντική  αναβάθμιση
 
Προτάσεις ΕΛΑΜ
 
Το ΕΛΑΜ μεταξύ άλλων,  για την περίοδο που διαρκεί η κρίση , προτείνει κατάργηση δικαιώματος εκποίησης ενυπόθηκης περιουσίας από Τράπεζες και Οργανισμούς Διαχείρισης Δανείων, δικαίωμα αναστολής δόσεων, χωρίς να επιβληθούν τόκοι, κατάργηση του ετήσιου μνημονιακού τέλους των 350 ευρώ για τις επιχειρήσεις, κυβερνητικό σχέδιο για προώθηση της ντόπιας παραγωγής,  αισθητή μείωση στους λογαριασμούς ρεύματος και νερού, κατάργηση δημοτικών τελών για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αναζήτηση νέων αγορών για προσέλκυση τουριστών με ταυτόχρονη δημιουργία σχεδίου προώθησης του εγχώριου τουρισμού.
 
Περαιτέρω εισηγείται όπως στους συνεπείς δανειολήπτες γίνει μείωση 15% των δανείων αποκοπή από όλους τους αξιωματούχους (και Βουλευτές) των επιδομάτων για οδοιπορικά, των εξόδων φιλοξενίας,  καθώς και κατακράτηση του 13ου μισθού, αποκοπή διπλών και τριπλών συντάξεων από αξιωματούχους, ισόποση κάλυψή των αυτοτελώς εργαζομένων σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες εργαζομένων, επιπλέον αντιμισθίες για κάθε λειτουργό (γιατρούς, νοσηλευτές κ.ο.κ.) που βρίσκεται σε κίνδυνο στην πρώτη γραμμή κατά του κορωνοϊού και πλαφόν στην αύξηση των ενοικίων.
 
Εισηγήσεις Κινήματος Ανεξάρτητων
 
Το Κίνημα Ανεξάρτητων στο έγγραφο με τις εισηγήσεις του για τις κρατικές εγγυήσεις διατυπώνει τη θέση ότι με τόσο ψηλό ιδιωτικό χρέος η αγορά δεν μπορεί να αναλάβει περισσότερα δάνεια, είτε είναι εγγυημένα είτε με χαμηλά επιτόκια και πως το θέμα της δανειοδότησης θα πρέπει να εξεταστεί όταν εξέλθουμε της κρίσης υπό την προϋπόθεση υπεύθυνης συμπεριφοράς εκ μέρους των τραπεζών.
 
Προτείνει  όπως η επιπλέον ρευστότητα διοχετευτεί με συγκεκριμένους τρόπους  και συγκεκριμένα να διπλασιαστούν τα μηνιαία ποσά της κοινωνικής σύνταξης (επιπλέον €5.000.000), των ληπτών ΕΕΕ (επιπλέον €20.500.000), ώστε να καλύπτονται πλήρως τα ενοίκια και των χαμηλοσυνταξιούχων (επιπλέον €2.000.000), σύνολο επιπλέον €27,5 εκ. Προτείνεται να διπλασιαστούν οι μηνιαίες συντάξεις βάση του Ταμείου των κοινωνικών ασφαλίσεων (επιπλέον €32 εκ.).
 
Γίνεται επίσης εισήγηση όπως €600 εκ. τον μήνα να διοχετευτούν χωρίς εισοδηματικά κριτήρια μέσω του συστήματος των κοινωνικών ασφαλίσεων σε όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που συμμετέχουν στο εργατικό δυναμικό της χώρας, είτε εργάζονται είτε έχουν αναστείλει εργασίες, συμπεριλαμβανομένων των ανέργων (ήτοι περίπου 400 χιλιάδες άτομα και ισοδυναμεί με €1500 τον μήνα), με αποκλειστικό σκοπό την κατανάλωση ή την πληρωμή υποχρεώσεων.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Πέντε μέτρα στήριξης με κόστος 35,3 εκατομμύρια ευρώ-Πόσοι και ποιοι επωφελούνται
Νίκος Χριστοδουλίδης: Ακούω πολλές ανέξοδες εξαγγελίες... Κάποια οριζόντια και κάποια στοχευμένα τα μέτρα
Αποφασίζει για το νέο πακέτο μέτρων στήριξης το Υπουργικό-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Σημαντικός προορισμός για επενδύσεις από την Εσθονία η Κύπρος-Τι είπε ο Πρόεδρος της χώρας σε φόρουμ του ΚΕΒΕ
Χωρίς ιδιαίτερη μεταβολή έκλεισε την Τετάρτη το ΧΑΚ
Δημοσιοποίηση χορηγιών και κατά χάριν δωρεών του κράτους για το 2023
Ανήλθε στα €0,98 δις και αυξήθηκε κατά €80 εκατ. το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού
Συνέχισε την πτωτική πορεία το οικονομικό κλίμα λόγω επιδείνωσης του επιχειρηματικού κλίματος
Cyprus Integrity Forum: Επιβεβαιώνεται το ξέπλυμα χρήματος στα κατεχόμενα
DBRS: Υποβάθμισε οριακά τις εκτιμήσεις για κυπριακή οικονομία-Στο 2,4% η ανάπτυξη