anner-cyta-vodafone

Αγορά: Οι υπεύθυνοι και οι ανεύθυνοι

Αγορά: Οι υπεύθυνοι και οι ανεύθυνοι

Αγορά: Οι υπεύθυνοι και οι ανεύθυνοι

Τα εύσημα οφείλουμε να απονείμουμε στις επιχειρήσεις, που παραμένουν σε λειτουργία και εξυπηρετούν αδιαλείπτως το κοινό, για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τις διακρίνει στην τήρηση των κανονισμών ασφάλειας και υγείας. Την ίδια ώρα, δυστυχώς, το ίδιο περήφανοι δεν μπορούμε να νιώθουμε για τη δική μας στάση, καθώς μη αμελητέα μερίδα καταναλωτών συνεχίζουμε να συμπεριφερόμαστε με ανευθυνότητα έναντι του εαυτού και των γύρω μας.

RELATED ARTICLES



Το πιο πάνω γενικό συμπέρασμα προκύπτει μέσα από ό,τι είδε, άκουσε και κατέγραψε το InBusinessNews, με στόχο να δώσει μια ενδεικτική εικόνα για τη συμπεριφορά καταναλωτών, επιχειρήσεων και επαγγελματιών στο πλαίσιο της πρόληψης και της προφύλαξης από την πανδημία του κορωνοϊού. Στην προσπάθεια μας αυτή επισκεφτήκαμε μια μεγάλη υπεραγορά και μια μικρή συνοικιακή, μια φρουταρία, ένα φούρνο, ένα φαρμακείο, ένα περίπτερο, μια τράπεζα και μια καφετερία. Επίσης, κάναμε σε μια περίπτωση χρήση της υπηρεσίας κατ’ οίκον διανομής καφέ.

Καταγράψαμε τα εξής ανά υποστατικό:

Μεγάλη υπεραγορά
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Ναι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι στα ταμεία, Ναι στα τμήματα πωλήσεων (φρουταρία, αρτοπωλείο, κρεοπωλείο κ.ά), Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Ναι
Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Μερικοί
Σχόλιο: Η υπεραγορά δικαιούται να φιλοξενεί έως και 300 άτομα την ίδια ώρα στο εσωτερικό της. Δεν υπήρχαν τόσα κατά την επίσκεψή μας. Εντούτοις, είχε σχηματιστεί στον εξωτερικό χώρο ουρά αναμονής. Όταν ρωτήσαμε τον λόγο, ο υπεύθυνος για την καταγραφή των εισερχομένων υπάλληλος στην είσοδο μας εξήγησε ότι προσπάθεια είναι να αποφεύγεται ο συνωστισμός στη φρουταρία. Πράγματι, η φρουταρία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το αδύνατο σημείο της όλης αλυσίδας εξυπηρέτησης. Ενώ η υπεραγορά τηρεί τους κανονισμούς, το ίδιο δεν συμβαίνει με σημαντικό αριθμό καταναλωτών, που προκλητικά δεν πειθαρχούν στις αποστάσεις και στις ουρές αναμονής στα ράφια και το ταμείο.
 
Συνοικιακή υπεραγορά
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Ναι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι στα ταμεία, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Ναι
Για το προσωπικό
Γάντια: Μερικοί Μάσκα: Μερικοί
Σχόλιο: Η υπεραγορά δικαιούται να φιλοξενεί έως και 25 άτομα την ίδια ώρα στο εσωτερικό της. Εντούτοις, σύμφωνα με τον υπεύθυνο για την καταγραφή υπάλληλο στην είσοδο, η διεύθυνση αποφάσισε να μην αφήνουν να εισέρχονται περισσότεροι από δέκα για προστασία τόσο των πελατών όσο και του προσωπικού. Ο ίδιος υπάλληλος επεσήμανε, ακόμα, ότι μετά λύπης τους παρατηρούν πως δεν γίνεται χρήση, σε ικανοποιητικό βαθμό, από τους ηλικιωμένους του δικαιώματος για ψώνια εντός των καθορισμένων ειδικά γι’ αυτούς πρωινών ωρών. Αντιθέτως, πολλοί επιλέγουν άλλες ώρες της μέρας, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την υγεία τους. Την ώρα της επίσκεψής μας στην υπεραγορά υπήρχαν επτά άτομα, εκ των οποίων τα δυο με το αχρείαστο πήγαινε – έλα προκαλούσαν αταξία και εκνευρισμό των υπόλοιπων καταναλωτών.
 
Φρουταρία
(Η μοναδική περίπτωση που, κατά την περιήγησή μας, εντοπίσαμε μη ικανοποιητική τήρηση των κανονισμών ασφάλειας και υγείας για το κοινό)
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Όχι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι στα ταμεία, Όχι στον υπόλοιπο χώρο, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Όχι
Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Μερικοί
Σχόλιο: Παρατηρήσαμε ότι δεν υπήρχε άτομο να ελέγχει στην είσοδο και την έξοδο τον αριθμό εισερχομένων - εξερχομένων. Δεν υπήρχαν στην είσοδο γάντια. Το αναφέραμε στην υπάλληλο του ταμείου. Μας παρέπεμψε σε συνάδελφό της, ο οποίος μας είπε ότι γάντια υπάρχουν στους πάγκους. Δεν υπήρχαν. Το αναφέραμε στην ίδια υπάλληλο του ταμείου. Μας έστειλε στο τμήμα των ξηρών καρπών. Ούτε κι εκεί υπήρχαν. Κάποιοι πελάτες αναγκάστηκαν να μετατρέψουν τα σακούλια σε γάντια. Ακόμα, στα δυο ταμεία και στο εσωτερικό δεν τηρούνταν οι αποστάσεις από τους πελάτες. Επικρατούσε γενικώς ακαταστασία.

Φούρνος
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Ναι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Ναι
Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Ναι
Σχόλιο: Οι υπάλληλοι σπεύδουν αμέσως, με την είσοδο του καταναλωτή, να προσφέρουν εξυπηρέτηση, κάτι που αποτρέπει την επαφή του κοινού με τα προϊόντα. Οι πελάτες, απ’ ότι προσέξαμε, δεν είναι πάντα πρόθυμοι να το δεχθούν, προτιμώντας να επιλέγουν οι ίδιοι το τι θα πάρουν, κάτι που προκαλεί δυσαρέσκεια σε άλλους καταναλωτές, που βρίσκονται στον χώρο.

Φαρμακείο
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Ναι, Θερμομέτρηση εισερχομένων: Ναι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι στα ταμεία, Ναι στον εσωτερικό και τον εσωτερικό χώρο αναμονής, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Ναι
Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Μερικοί
Σχόλιο: Στα θετικά σημειώνουμε την τοποθέτηση καρεκλών για τους πελάτες στον εξωτερικό χώρο αναμονής, όπου είδαμε να τηρούνται οι αποστάσεις και τα άτομα στο εσωτερικό του φαρμακείου να μην υπερβαίνουν τα δυο.

Τράπεζα
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Ναι, Θερμομέτρηση εισερχομένων: Ναι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι στα ταμεία, Ναι στον εσωτερικό και τον εσωτερικό χώρο αναμονής, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Ναι
Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Μερικοί
Σχόλιο: Τάξη και πειθαρχία μέσα και έξω από την τράπεζα.

Περίπτερο
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Όχι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι στο ταμείο, Ναι στον εσωτερικό και τον εξωτερικό χώρο αναμονής, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Όχι
Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Όχι
Σχόλιο: Στα θετικά οι επιγραφές - παρακλήσεις σε περίοπτη θέση για τήρηση των αποστάσεων. Παρόλο που η μικρή αυτή επιχείρηση δεν έχει τη δυνατότητα να αναθέσει σε ειδικό άτομο την καταγραφή των εισερχομένων, τον ρόλο έχει αναλάβει με επιτυχία ο υπάλληλος εξυπηρέτησης.

Καφετερία
Για τους πελάτες
Αντισηπτικό: Ναι, Γάντια: Όχι, Σημάνσεις για τήρηση των αποστάσεων: Ναι, Καταγραφή εισερχομένων - εξερχομένων: Όχι Για το προσωπικό
Γάντια: Ναι Μάσκα: Ναι
Σχόλιο: Παρόλο που η μικρή αυτή επιχείρηση δεν έχει τη δυνατότητα να αναθέσει σε ειδικό άτομο την καταγραφή των εισερχομένων, τον ρόλο έχουν αναλάβει με επιτυχία οι δυο υπάλληλοι, οι οποίοι παρακαλούν κάθε πελάτη να περιμένει εκτός του καταστήματος, μέχρι να βγει ο προηγούμενος. Η καφετέρια λειτουργεί μόνο για καφέ στο χέρι και κυρίως για κατ’ οίκον διανομή.

Κατ’ οίκον διανομή καφέ
Παραγγελία τηλεφωνικώς: Απευθείας στην καφετέρια, Ανταπόκριση στην κλήση: Άμεση, Παράδοση: Σε πέντε λεπτά Σχόλιο: Στα θετικά επισημαίνεται το ότι γίνεται δωρεάν διανομή, ακόμη και για ένα μόνο καφέ κάθε φορά.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας