Γαλαταριώτης: Έχουμε ταυτόχρονα 5,000 άνεργους και σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στη Λεμεσό

Στις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, ένα πρόβλημα που εκτείνεται πλέον πολύ πέραν του εξειδικευμένου δυναμικού και περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις κατηγορίες εργαζομένων περιλαμβανομένων πωλητών, οδηγών, ξενοδοχοϋπαλλήλων και άλλων, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Λεμεσού, Κώστας Γαλαταριώτης.

Μιλώντας στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του ΕΒΕΛ, τόνισε ότι αν υπήρχαν συνθήκες πλήρους απασχόλησης, το πρόβλημα θα ήταν μόνο ποσοτικό και η εύκολη λύση θα ήταν η εισαγωγή ξένου εργατικού δυναμικού. «Όμως το όλο θέμα είναι εμφανώς πιο πολύπλοκο. Στο τέλος Σεπτεμβρίου είχαμε στη Λεμεσό περισσότερους από πέντε χιλιάδες άνεργους, να συνυπάρχουν με πιεστικές ελλείψεις εργατικού δυναμικού. Σε ό, τι αφορά το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, το πρόβλημα μπορεί να αποδοθεί στην έλλειψη των απαιτούμενων δεξιοτήτων», εξήγησε σχετικά ο κ. Γαλαταριώτης.

Ψηλό κόστος στέγασης
Ένα δεύτερο πολύ σοβαρό θέμα που απασχολεί και τα μέλη του ΕΒΕΛ, αλλά και ευρύτερα, είναι το πολύ ψηλό κόστος στέγασης που παρατηρείται εδώ και καιρό στη Λεμεσό. «Με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι η πρόταση που είχαμε από τον περασμένο χρόνο υποβάλει στο Υπουργείο Εσωτερικών για τη διαφοροποίηση συντελεστών ως κίνητρο για την ανέγερση οικιστικών μονάδων αποκλειστικά για σκοπούς ενοικίασης, έγινε στις βασικές της αρχές αποδεκτή και ενσωματώθηκε σε ευρύτερο σχέδιο του Υπουργείου για αυτό το σκοπό, που ανακοινώθηκε νωρίτερα», σημείωσε ο κ. Γαλαταριώτης.

Συγκεκριμένα (α) δίδεται 25% αύξηση στους υφιστάμενους συντελεστές δόμησης, (β) δίδεται ευκαιρία πώλησης του 30% του έργου πριν την οκταετία για σκοπούς ίδιας χρηματοδότησης, (γ) ο αριθμός των μίνιμουμ τετραγωνικών για φοιτητικά ή εργατικά στούντιο κατεβαίνει στα 24 τετραγωνικά πράγμα που μειώνει κάθετα το κόστος ανέγερσης.

«Ευελπιστούμε ότι αυτό θα συμβάλει στην αύξηση της προσφοράς και σε μείωση των ενοικίων απλούς χώρους στέγασης, που αποτελούν ανάγκη, μεταξύ άλλων, για επιχειρήσεις που απασχολούν ξένο εργατικό δυναμικό», πρόσθεσε.

«Μια επιπλέον πρωτοβουλία που είχαμε αναλάβει ήταν η αυστηρότερη νομική ρύθμιση των κανονισμών για μη πληρωμές κοινοχρήστων που έχει καταντήσει ένα καρκίνωμα για υφιστάμενες παλιές οικοδομές.  Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι εντός τους τρέχοντος έτους το πιο πάνω νομοσχέδιο θα κατατεθεί στην ολομέλεια της Βουλής για υπερψήφιση», τόνισε.

Η αναπτυξιακή διάσταση
Ο Κώστας Γαλαταριώτης αναφέρθηκε ακόμα στο αναπτυξιακό γίγνεσθαι της Λεμεσού του οποίου κινητήρια δύναμη είναι, όπως είπε, ο ιδιωτικός τομέας, τα μέλη μας και ευρύτερα το επιχειρείν. 

Κρίνοντας από τα αποτελέσματα του Επιχειρηματικού Βαρόμετρου του Επιμελητηρίου μας (Άνοιξη 2019), μια εργασία που είναι προσβάσιμη για τον καθένα μέσα από την ιστοσελίδα του Επιμελητήρίου, το Λεμεσιανό επιχειρείν παραμένει επί των επάλξεων:
-    59% προτίθενται να προσλάβουν πρόσθετο προσωπικό 
-    63% είναι ευχαριστημένοι από τις επενδύσεις τους
-    Επίσης 63% θα προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις

«Αυτή η δυναμική του  επιχειρηματικού κόσμου εξηγεί την κατά γενική ομολογία εντυπωσιακή οικονομική ανάπτυξη της Λεμεσού, με συνεχείς νέες οικιστικές, γραφειακές και τουριστικές αναπτύξεις και με την ανεργία να φθίνει σε σημείο όπου, όπως έχουμε προαναφέρει να παρατηρούνται, ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού. Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι ικανός για πολύ μεγαλύτερα επιτεύγματα που θα στηρίξουν την εθνική οικονομία σε όλα τα επίπεδα», σημείωσε ο κ. Γαλαταριώτης, προσθέτοντας ότι αυτό που αναμένεται είναι το κράτος να προχωρήσει μεθοδικά στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που εκσυγχρονίζουν την χώρα μας, αλλά και την Βουλή να σταθεί αρωγός, δίνοντας ταυτόχρονα νέα ώθηση στο επιχειρείν. Βήματα προς αυτή την κατεύθυνση έγιναν και γίνονται.

«Όμως όταν μόνο το 20% των μελών μας θεωρεί το δημόσιο τομέα επαρκώς διευκολυντικό για το επιχειρείν, είναι ξεκάθαρο ότι απομένουν πολλά να γίνουν, κυρίως προς την κατεύθυνση μείωσης της γραφειοκρατίας. Ρόλος του κράτους είναι η σωστή εποπτεία και όχι η προβολή ατέλειωτων προσκομμάτων τα οποία αποθαρρύνουν το επιχειρείν», ανέφερε ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Λεμεσού.
Τα έργα που προωθούνται
Σε επίπεδο έργων υποδομής του δημόσιου τομέα, ο κ. Γαλαταριώτης χαιρέτισε την έναρξη εργασιών για τον σταθμό επεξεργασίας λυμάτων στη δυτική Λεμεσό, ένα έργο πραγματικά επάναγκες για αυτό το ραγδαία αναπτυσσόμενο τμήμα της Λεμεσού. Πολύ θετική είναι, πρόσθεσε, και η ολοκλήρωση του παράλληλου δρόμου προς το λιμάνι της Λεμεσού που θα συμβάλει σε μια σχετική αποσυμφόρηση άλλων δρόμων που εξυπηρετούν το λιμάνι.

Μιλώντας για αποσυμφόρηση, ανέφερε το 2019 σηματοδότησε την ολοκλήρωση της μελέτης για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λεμεσού, σημειώνοντας ότι έγινε αξιόλογη εργασία από διαπρεπείς συγκοινωνιολόγους από Κύπρο, Ελλάδα και Γερμανία με απώτερο στόχο τον περιορισμό της εξάρτησης από το ιδιωτικό αυτοκίνητο του οποίου η υπερβολική χρήση οδηγεί σε κυκλοφοριακή συμφόρηση και περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Οι αλλαγές που προνοούνται, με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση αφού προνοείται σταδιακή εφαρμογή τους, μέχρι το 2030. «Θεωρούμε ότι οι αλλαγές είναι αναγκαίες, αλλά η εφαρμογή τους απαιτεί την εξίσου δραματική αναβάθμιση των δημόσιων μεταφορών ως εναλλακτική επιλογή», εξήγησε ο κ. Γαλαταριώτης.

Ακούσαμε τις προάλλες την Υπουργό Μεταφορών να δηλώνει ότι οι αλλαγές που προνοούνται στο πλαίσιο των νέων συμβάσεων για τις δημόσιες μεταφορές, θα εκπλήξουν ευχάριστα.  Ίδωμεν.  Γιατί εδώ φθάσαμε το 2019 για να αποκτήσουμε τις πρώτες έξυπνες στάσεις, και αυτό χάρη στην Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λεμεσού και το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Civitas.  Για το συγκεκριμένο θέμα και αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πρόσφατα οριοθετήσει σαν κύριο στόχο της την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα από το σύνολο της Ένωσης μέχρι το 2040, και γι’ αυτό το σκοπό έχει εξαγγείλει τεράστια προγράμματα προς αυτή την κατεύθυνση, εισηγούμαστε προς τους Δήμους να γίνει μια ολιστική προσπάθεια από τώρα για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών προγραμμάτων τα οποία θα επιδοτούν σε πολύ ψηλό ποσοστό την αγορά και λειτουργία ηλεκτρικών λεωφορείων και άλλων μέσων δημόσιας συγκοινωνίας για να καταστεί η Λεμεσός μια πραγματικά πράσινη και φιλική στο περιβάλλον πόλη.
Πέρα από τα προνοούμενα στο ΣΒΑΚ, που είναι ένα πολυδιάστατο έργο, στις πολύ άμεσες ανάγκες της Λεμεσού σίγουρα περιλαμβάνονται σοβαρά αντιπλημμυρικά έργα, αφού ακόμη και πριν λίγες μόνο μέρες, το κέντρο και οι δυτικές συνοικίες έγιναν, και όχι για πρώτη φορά…. Βενετία. Τα έργα που προγραμματίζονται για το 2020 πρέπει να προχωρήσουν απαρέγκλιτα. 

Αναμένεται επίσης η έναρξη μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 η από πολλού αναμενόμενη αναβάθμιση του Αρχαιολογικού  Μουσείου Λεμεσού, όπως και η εκτέλεση εκκρεμούντων οδικών έργων, προεξάρχουσας της Ακταίας οδού και της 2ης και 3ης φάσης της ανάπλασης της οδού Αγίας Φυλάξεως.

Δειτε Επισης

Εβδομαδιαίες απώλειες κατέγραψε το ΧΑΚ
Μέτρο ενίσχυσης με ετήσιο προϋπολογισμό €1.400.000 για ζημιές από θεομηνίες στην γεωργία
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση
Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο για το FDI screening και η δυστοκία της Κύπρου για συμμόρφωση
Κέρδη 1,51% κατέγραψε το ΧΑΚ
«Go Live» για την παράλληλη διαπραγμάτευση κυπριακών ομολόγων ΕΜΤΝ
Προσέλκυση νέων επενδυτών...«Κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, θα ενσωματωθούν και συγκεκριμένα κίνητρα»
Περιμένει παραγωγική συζήτηση με τα κόμματα για τις πολλαπλές συντάξεις ο Κεραυνός...«Αυτό νομίζω ότι είναι ανέκδοτο να το λέμε»
Ικανοποίηση Κεραυνού για Fiscal Monitor του ΔΝΤ-«Επαναβεβαιώνεται η πολύ καλή πορεία της οικονομίας μας»
ΔΝΤ: Η Κύπρος θα «πιάσει» νωρίτερα το όριο 60% στον δείκτη δημόσιου χρέους