anner-cyta-vodafone

Πέντε νέα ΚΕΠ το 2018 για πάταξη της γραφειοκρατίας

INBusinessNews  22/09/2017 14:26
Πέντε νέα ΚΕΠ το 2018 για πάταξη της γραφειοκρατίας

Πέντε νέα ΚΕΠ το 2018 για πάταξη της γραφειοκρατίας

INBusinessNews  22/09/2017 14:26
Τη λειτουργία πέντε νέων Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) σε παγκύπρια βάση προγραμματίζει η Κυβέρνηση, μέσα στο 2018. Σύμφωνα με απάντηση του Υπουργού Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάση, σε ερώτηση της Βουλευτή, Αννίτας Δημητρίου σε σχέση με τη λειτουργία των ΚΕΠ, κατόπιν απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου, σχεδιάζεται: 
1. τροχοδρόμηση διαδικασιών για μετατροπή μέρους του επαρχιακού γραφείου του Τμήματος Οδικών Μεταφορών στη Λάρνακα (περιοχή Αραδίππου), σε ενοικιαζόμενο υποστατικό.  Η ημερομηνία αποπεράτωσης του έργου θα καθοριστεί μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ενοικίασης του υποστατικού και την εξασφάλιση της σχετικής έγκρισης από τον Κεντρικό Φορέα Στέγασης Κρατικών Υπηρεσιών.
 
2. μετατροπή μέρους των επαρχιακών γραφείων του Τμήματος Οδικών Μεταφορών στη Λευκωσία (Λατσιά) και στη Λεμεσό (περιοχή Κάτω Πολεμιδιών), τα οποία είναι κρατικής ιδιοκτησίας και η διαμόρφωση τους αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2018.
 
3. σύσταση ΚΕΠ στην Κοινότητα Κολοσσίου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της επαρχίας Λεμεσού, σε υποστατικό κρατικής ιδιοκτησίας που αναμένεται να είναι έτοιμο στις αρχές του 2018.
 
4. μετατροπή μέρους του επαρχιακού γραφείου του Τμήματος Οδικών Μεταφορών στην Πάφο, το οποίο είναι επίσης κρατικής ιδιοκτησίας.  Οι διαδικασίες για την έναρξη του έργου θα ξεκινήσουν το 2018.
Και σύστημα διαχείρισης ποιότητας ISO 9001
 
Σύμφωνα με τον Χάρη Γεωργιάδη, πέραν της επέκτασης του δικτύου των ΚΕΠ, το Υπουργείο Οικονομικών  προωθεί και άλλες ενέργειες που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες, όπως η εφαρμογή πιστοποιημένου Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας με βάση το πρότυπο ISO 9001, με σκοπό τη διασφάλιση της ομοιόμορφης εξυπηρέτησης των πολιτών και της ομοιόμορφης εσωτερικής λειτουργίας σε όλα τα ΚΕΠ.  
 
Τρία νέα ΚΕΠΟ στα ορεινά
Εξάλλου, σύμφωνα με τον ΥΠΟΙΚ, πέραν των δύο ΚΕΠ που λειτουργούν σε Πελένδρι και Πόλη Χρυσοχούς, ηρογραμματίζεται,  ατο Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών η σύσταση τριών νέων ΚΕΠΟ, στις κοινότητες Αγρού, Κακοπετριάς και Λευκάρων. Περαιτέρω επέκταση σημείων εξυπηρέτησης σε άλλες περιοχές θα εξεταστεί μετά την πλήρη λειτουργία των νέων ΚΕΠ και ΚΕΠΟ που έχουν τροχοδρομηθεί.
 
Έρχεται και σύστημα για σειρά προτεραιότητας
Όπως υποδεικνύει ο Υπουργός Οικονομικών, τροχοδρομείται επίσης η αγορά και εγκατάσταση Συστήματος Διαχείρισης Σειράς Προτεραιότητας και Εξυπηρέτησης για τα ΚΕΠ και τα ΚΕΠΟ, το οποίο θα αποφέρει τα ακόλουθα οφέλη:
•    Αυτοματοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης της σειράς εξυπηρέτησης με την αξιοποίηση οπτικοακουστικών μέσων.
•    Βελτίωση της εξυπηρέτησης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και άλλων ευάλωτων ομάδων πληθυσμού.
•    Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών για έκδοση εισιτηρίων σειράς εξυπηρέτησης μέσω διαδικτύου και εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας.
•    Τήρηση ακριβών στατιστικών εξυπηρέτησης, όπως, αριθμός των πολιτών που εξυπηρετούνται και αριθμός των υπηρεσιών που παρέχονται σε κάθε πολίτη, χρόνοι αναμονής και εξυπηρέτησης, κλπ.
•    Εισαγωγή συστήματος αξιολόγησης της ικανοποίησης των πολιτών που επισκέπτονται τα ΚΕΠ/ΚΕΠΟ, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας υποβολής παραπόνων/εισηγήσεων σε ηλεκτρονική μορφή.
 
7,5 εκατ υπηρεσίες σε πολίτες σε 12 χρόνια
Ερωτηθείς για το πόσοι πολίτες έχουν εξυπηρετηθεί από το 2005 που συστάθηκε το πρώτο ΚΕΠ μέχρι σήμερα, ο Χάρης Γεωργιάδης παρέθεσε αριθμητικά στοιχεία, βάσει των οποίων μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 προσφέρθηκαν 7,618,338 υπηρεσίες σε πολίτες. 
ΚΕΠ ΠΙΝΑΚΑΣ
 
Τα στατιστικά των υπηρεσιών που παρείχαν τα ΚΕΠ παρουσιάζονται στον πιο πάνω πίνακα, τόσο για το πρώτο εξάμηνο του 2017, όσο και από την ημερομηνία σύστασης του καθενός.  Σημειώνεται ότι τα στατιστικά αφορούν στον αριθμό των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες και όχι στον αριθμό των πολιτών που επισκέπτονται τα ΚΕΠ, δεδομένου ότι ένας πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί σε περισσότερες από μία υπηρεσίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα λειτουργούν 8 ΚΕΠ (2 στη Λευκωσία, 2 στην επαρχία Λεμεσού, 1 στην Λάρνακα, 1 στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου και 2 στην επαρχία Πάφου).  Το δίκτυο αυτό ενισχύεται και συμπληρώνεται από τη λειτουργία τεσσάρων Κέντρων Πολιτών (ΚΕΠΟ) στη Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα και Πάφο.  Την ευθύνη για την εποπτεία, συντονισμό και ανάπτυξη των θεσμών ΚΕΠ και ΚΕΠΟ έχει, αντίστοιχα, το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού (ΤΔΔΠ), Υπουργείο Οικονομικών και το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.
 
Προσθήκη νέων υπηρεσιών
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ΚΕΠ παρέχουν σήμερα πέραν των 85 δημοσίων υπηρεσιών. Τα επόμενα βήματα επέκτασης των υπηρεσιών των ΚΕΠ θα περιλαμβάνουν την επέκταση των στρατολογικών υπηρεσιών του Υπουργείου Άμυνας και την ανάληψη του πλήρους φάσματος των υπηρεσιών του Τμήματος Οδικών Μεταφορών σε συνάρτηση με τη σύσταση ΚΕΠ στα επαρχιακά γραφεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών σε όλες τις επαρχίες. 
 
Οι υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται σήμερα υπάγονται στις αρμοδιότητες των ακόλουθων Υπουργείων/Τμημάτων/Υπηρεσιών:  Τμήμα Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης και Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας του Υπουργείου Εσωτερικών, Υπουργείο Υγείας, Τμήμα Οδικών Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας και Τμήμα Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υπηρεσία Χορηγιών και Επιδομάτων και Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών, Υπηρεσία Φοιτητικής Μέριμνας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, Στρατολογικά Γραφεία Υπουργείου Άμυνας και Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως. To 2015 προστέθηκε ως νέα υπηρεσία, η επιβεβαίωση της εγγραφής χρηστών στην Κυβερνητική Διαδικτυακή Δίοδο Ασφαλείας (ΑΡΙΑΔΝΗ) που υπάγεται στις αρμοδιότητες του Τμήματος Υπηρεσιών Πληροφορικής ενώ, το 2016 εντάχθηκε και η παραλαβή αιτήσεων Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος της Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας.  Επιπλέον, από το Μάιο του 2017 έχει ξεκινήσει και η πιστοποίηση δημοσίων εγγράφων με τη σφραγίδα APOSTILLE, του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως.  
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας