Φάκελος ΚΟΤ: Περίεργες διαδικασίες για διαφήμιση

«Συστήνεται όπως ο Οργανισμός ενεργεί στη βάση προγραμματισμού, και όπως υλοποιεί τον προγραμματισμό αυτό σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και ακολουθώντας ορθολογιστικές διαδικασίες και πρακτικές, χωρίς την χρήση αντιπροσώπων ή μεσαζόντων, ώστε να μεγιστοποιεί την ανταποδοτικότητα του δημόσιου χρήματος που διαχειρίζεται» με αυτή την πρόταση ολοκληρώνει την έκθεσή του που αφορά στις αδιάθετες πιστώσεις του ΚΟΤ για το 2013 ο Γενικός Ελεγκτής.

Το InBusinessNews δίνοντας συνέχεια στο θέμα για την έρευνα του Γενικού Ελεγκτή που αφορά στα κακώς κείμενα και την κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος στον ΚΟΤ, συνεχίζει την καταγραφή περιπτώσεων που εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία. Από τα πλέον σοβαρά ζητήματα στον Οργανισμό είναι οι αδιάθετες πιστώσεις που «φουσκώνουν» και τέλος του χρόνου με διαδικασίες εξπρές προωθούνται στο ΔΣ για έγκριση κι έπειτα για εφαρμογή.

Παρόλα αυτά ο Γενικός Ελεγκτής εντοπίζει πως οι διαδικασίες προσφορών για το 2013 προχώρησαν πριν καν να ενημερωθεί το ΔΣ του ΚΟΤ.

«Καταστρατήγηση των αρχών της χρηστής διοίκησης»
Πιο ειδικά αναφέρεται  ότι το Δ.Σ. του Οργανισμού αποφάσισε στις 25 Σεπτεμβρίου του 2013 την αξιοποίηση των αδιάθετων πιστώσεων. Ωστόσο, η μια πρόταση που τέθηκε ενώπιον του ΔΣ στις 2 Οκτωβρίου είχε υποβληθεί στις 12 Σεπτεμβρίου (!) από την ελληνική εταιρεία A&O Media Worldwide για το κανάλι Euronews, δηλαδή πριν την απόφαση του ΔΣ, ενώ η δεύτερη πρόταση, της  επίσης ελληνικής εταιρείας Global Media SA για το κανάλι CNN International, υποβλήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου (δηλαδή μια μέρα μετά τη λήψη της απόφασης του ΔΣ).
Η Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει εμφαντικά προς το ΔΣ του Οργανισμού: «Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, συμπεραίνεται ότι οι προτάσεις που τέθηκαν ενώπιον του ΔΣ και επιλέγηκαν, είχαν ετοιμαστεί από τα κανάλια ή/και τους αντιπροσώπους τους, πριν να αποφασίσει ο Οργανισμός τη διάθεση των πιστώσεων για τη διεξαγωγή των εν λόγω διαφημιστικών εκστρατειών. Ως εκ τούτου, οι πιο πάνω προτάσεις – λογικά – δεν φαίνεται να είναι προϊόν/ αποτέλεσμα στοχευόμενης μελέτης που εκπονήθηκε για τις συγκεκριμένες ανάγκες του Οργανισμού. Δηλαδή, αντί να προηγηθεί μελέτη από τα αρμόδια τμήματα του Οργανισμού έγιναν αποδεχτές προτάσεις από κανάλια/εταιρείες, οι οποίες απλά προωθήθηκαν για έγκριση, με το αιτιολογικό ότι δήθεν θα έμεναν αδιάθετες πιστώσεις».

Μάλιστα σε ιδιαίτερα έντονο ύφος ο Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης τονίζει: «Θεωρούμε ότι τούτο συνιστά καταστρατήγηση των αρχών της χρηστής διοίκησης και της υποχρέωσης του Οργανισμού για ορθολογιστική διαχείριση του δημοσίου χρήματος».
Παράλληλα, η έρευνα αναφέρει πως για τις πιο πάνω προτάσεις για προβολή του κυπριακού τουρισμού και που τέθηκαν ενώπιον του ΔΣ από τον Γενικό Διευθυντή, δεν φαίνεται να έγινε εμπεριστατωμένη αξιολόγηση των προτάσεων. «Επίσης, στα εν λόγω σημειώματα δεν γίνεται οποιαδήποτε αναφορά στο γεγονός ότι οι προτάσεις (των καναλιών Euronews και CNN International) είχαν υποβληθεί από ελληνικές εταιρείες που ενεργούσαν ως αντιπρόσωποι τους, αφήνοντας να νοηθεί ότι είχαν υποβληθεί απευθείας» αναφέρει ακόμη η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή.

«Τα πιο πάνω είναι πολύ σοβαρά θέματα για τα οποία εισηγούμαστε ότι έχετε υποχρέωση να αναζητήσετε τυχόν πειθαρχικές ευθύνες από τους εμπλεκόμενους λειτουργούς» αναφέρει καταληκτικά επί του συγκεκριμένου θέματος ο κ. Μιχαηλίδης, θέτοντας το νυν ΔΣ του ΚΟΤ ενώπιον των ευθυνών αφενός για έρευνα και αφετέρου για να μην μην επαναληφθούν οι πιο πάνω λανθασμένες και βεβιασμένες διαδικασίες.

Προτίμησαν τους μεσάζοντες
Στην έρευνα για τις αδιάθετες πιστώσεις που χρησιμοποίησε ο ΚΟΤ περί τα τέλη του 2013 γίνεται λόγος για τον ρόλο των μεσαζόντων για εξασφάλιση διαφημιστικού χρόνου σε διεθνή δίκτυα. Μάλιστα, η εν λόγω κίνηση έγινε παρά παλαιότερη απόφαση χάραξης πολιτικής του Οργανισμού για απευθείας διαπραγμάτευση με διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα. «Στις 2 Οκτωβρίου, το ΔΣ ενέκρινε συνεργασία με δύο διεθνή κανάλια, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε αναφορά στο σημείωμα και στα πρακτικά στο γεγονός ότι οι προτάσεις είχαν υποβληθεί μέσω αντιπροσώπων. Σημειώνεται επίσης ότι, ενώ στις 16 Οκτωβρίου το ΔΣ κατόπιν πρότασης για συνεργασία με ελληνική εταιρεία στον τομέα της ηλεκτρονικής διαφήμισης, αποφάσισε όπως η Υπηρεσία απευθυνθεί απευθείας στα μέσα ή/και άλλους αντιπροσώπους, για να εξασφαλίσει τουλάχιστον ακόμα μια προσφορά, ώστε να μπορεί να αξιολογήσει/συγκρίνει το κόστος, εντούτοις δεν προωθήθηκε τελικά απευθείας συνεργασία με συγκεκριμένη εταιρεία ηλεκτρονικής διαφήμισης, αλλά μέσω αντιπροσώπων» αναφέρει η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή. Για ακόμη μία φορά η Ελεγκτική Υπηρεσία καλεί το ΔΣ του ΚΟΤ να αναζητήσει τυχόν πειθαρχικές ευθύνες από τους εμπλεκόμενους λειτουργούς.

Προσφορές χωρίς ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού
Στη συνέχεια της έρευνας για τις αδιάθετες πιστώσεις γίνεται λόγος για κονδύλια που δαπανήθηκαν, ενώ πρώτα θα έπρεπε να ζητηθεί η γνώμη του αρμόδιου υπουργού (σ.σ. Γιώργος Λακκοτρύπης). Μάλιστα ενώ το ΔΣ εσπευσμένα λόγω του «επείγοντος» του θέματος προχώρησε σε επικύρωση θέσης πως οι αποφάσεις τελούν υπό την αίρεση του αρμόδιου υπουργού οι προσφορές είχαν ήδη κατακυρωθεί και τεθεί σε εφαρμογή.

«Έχουμε την άποψη ότι οι ενέργειες αυτές συνιστούν παραβίαση των περί Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού Νόμων, και παρακαλώ όπως έχουμε τα σχόλια σας» τονίζει ο Γενικός Ελεγκτής, ο οποίος καλεί το ΔΣ του ΚΟΤ να τοποθετηθεί παρόλο που οι αποφάσεις αφορούν το προηγούμενο συμβούλιο του Οργανισμού.

Αυστηρές υποδείξεις για το μέλλον
Στο τέλος του θέματος για τις αδιάθετες πιστώσεις του 2013 ο Γενικός Ελεγκτής καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο ΚΟΤ λειτούργησε χωρίς προγραμματισμό και υπό την πίεση χρόνου, ενώ υπογραμμίζει και τη μεγάλη ευθύνη που φέρουν οι λειτουργοί του Οργανισμού. Μάλιστα σημειώνει: «Οι προτάσεις που είχαν υποβληθεί, εγκρίθηκαν από το ΔΣ χωρίς οποιαδήποτε τροποποίηση, γεγονός που δεικνύει ότι λόγω πίεσης χρόνου το ΔΣ ενδεχομένως να αποφάσιζε σύμφωνα με τις προτάσεις που υποβάλλονταν κάθε φορά, χωρίς να έχει ενώπιον του ένα ολοκληρωμένο πλάνο συνεργασιών. Τούτο καθιστά μεγαλύτερη την ευθύνη των υπαλλήλων του Οργανισμού που ετοίμαζαν τις σχετικές εισηγήσεις και προτάσεις προς το ΔΣ».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κόλαφος η έκθεση του Γεν. Ελεγκτή

 

Δειτε Επισης

Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ