Powered by

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε το 83%

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε πέρυσι το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, πριν από την υγειονομική κρίση, καταγράφοντας «ισχυρή» ανάκαμψη την οποία ώθησαν οι εταιρείες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Eurocontrol.  

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας αντίθετα μετέθεσε ένα έτος αργότερα, το 2025, την εκτίμησή του για μια επαναφορά στα στοιχεία της προ Covid εποχής, επικαλούμενος, σε μια παρουσίαση στον ιστότοπό του, την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία.

Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με "έντονες ανισότητες" ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.

Συνεπώς, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η κίνηση στην Ελλάδα αντίθετα ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και 137% η Αλβανία.

Από πλευράς εταιριών, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.

Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από τη British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.

"Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα", συνόψισε ο οργανισμός.

Μετά την παραλλαγή Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια την εισβολή στην Ουκρανία "η κίνηση ανέκτησε εντούτοις το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%, υπογραμμίζει.

Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά προβλέπει μια "δύσκολη" χρονιά, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις -- μάστιγα που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022.

Συνέπεια ειδικότερα της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ryanair: Υπερδιπλασιάστηκαν στα €820 εκατ. τα κέρδη τριμήνου-Ισχυρή η ζήτηση για καλοκαιρινά ταξίδια
Βάζουν όρο για να πάνε σε συνάντηση οι συντεχνίες των ξενοδοχοϋπαλλήλων-Πυρετώδεις διεργασίες και για ΑΤΑ
Προτείνει τέλος 20 ευρώ για αφίξεις πολιτών εκτός Ε.Ε. που εξαιρούνται από την υποχρέωση θεώρησης η Κομισιόν
Καυτή εβδομάδα για την ξενοδοχειακή βιομηχανία-Το πλάνο του Υπουργείου Εργασίας για αποτροπή της κρίσης
Υπερβολές από μέρους των συντεχνιών...«Λυπηρή η πρόθεση να πάρουν μέτρα εναντίον ξενοδοχειακών επιχειρήσεων»
Κίνηση υψηλής στρατηγικής για την Aegean το «άνοιγμα» στην Ινδία-«Ο επόμενος αιώνας είναι ο αιώνας της Ασίας»
Ανεύθυνος συνδικαλισμός χωρίς αναστολές παίζει κορώνα-γράμματα τον τουρισμό και την οικονομία
Σε ρόλο πυροσβέστη για την ξενοδοχειακή βιομηχανία το Υπ. Εργασίας-Ζητά εποικοδομητική συμβολή απ' όλα τα μέρη
Έντονος προβληματισμός και ξεκάθαρα μηνύματα ΠΑΣΥΞΕ και ΣΤΕΚ προς τις συντεχνίες για τις απεργίες
Παραβιάζουν τον Κώδικα Βιομηχανικών Σχέσεων οι συντεχνίες των ξενοδοχοϋπαλλήλων-Καταδικάζουν ΟΕΒ και ΚΕΒΕ