Powered by

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε το 83%

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε πέρυσι το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, πριν από την υγειονομική κρίση, καταγράφοντας «ισχυρή» ανάκαμψη την οποία ώθησαν οι εταιρείες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Eurocontrol.  

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας αντίθετα μετέθεσε ένα έτος αργότερα, το 2025, την εκτίμησή του για μια επαναφορά στα στοιχεία της προ Covid εποχής, επικαλούμενος, σε μια παρουσίαση στον ιστότοπό του, την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία.

Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με "έντονες ανισότητες" ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.

Συνεπώς, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η κίνηση στην Ελλάδα αντίθετα ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και 137% η Αλβανία.

Από πλευράς εταιριών, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.

Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από τη British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.

"Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα", συνόψισε ο οργανισμός.

Μετά την παραλλαγή Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια την εισβολή στην Ουκρανία "η κίνηση ανέκτησε εντούτοις το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%, υπογραμμίζει.

Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά προβλέπει μια "δύσκολη" χρονιά, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις -- μάστιγα που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022.

Συνέπεια ειδικότερα της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Εκτός ΧΑΚ οι μετοχές της Salamis Tours μετά την εξαγορά από την E.V.H. Investments Limited
Έσοδα ρεκόρ και ισχυρά κέρδη για Emirates το οικονομικό έτος 2024-2025
Ν. Χατζηγεωργίου: Αρνητικές συνέπειες στην ξενοδοχειακή βιομηχανία από Airbnb, θετικές για οικονομία
Συμμετοχή Κύπρου στο έργο IndusTour-Interreg Europe για προώθηση βιομηχανικού τουρισμού μέσω ΕΤΑΠ Λευκωσίας
Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον ελληνικό τουρισμό-Οι τρεις προκλήσεις
Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση πληροφοριών από ΕΤΑΠ Πάφου-Σε εξέλιξη η δημιουργία 18 νέων έξυπνων πινακίδων
Τέσσερα βραβεία στα BTME 2025 για την Emirates-Καλύτερος αερομεταφορέας παγκοσμίως για 12η συνεχόμενη χρονιά
Elysium: Ανακαίνιση των 48 σουιτών επένδυση ύψους 10 εκατ.-Ανάμεσα στα κορυφαία ξενοδοχεία της Ευρώπης
Ετοιμάζεται να προσγειωθεί στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» η IndiGo Αirlines-Οι σχεδιασμοί της εταιρείας
Γίνεται «παίχτης» για την Κύπρο η ρουμανική αγορά…Περιμένει περισσότερους από 100 χιλιάδες τουρίστες ο Κουμής