Το «φεστιβάλ κρίσεων», ο τουρισμός και οι νέες στρατηγικές των χωρών

InBusinessNews  22/11/2022 13:30
Το «φεστιβάλ κρίσεων», ο τουρισμός και οι νέες στρατηγικές των χωρών

Το «φεστιβάλ κρίσεων», ο τουρισμός και οι νέες στρατηγικές των χωρών

InBusinessNews  22/11/2022 13:30

Τα βήματα των κρατών για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και τις προκλήσεις σε ό,τι αφορά την τουριστική βιομηχανία είχαν την ευκαιρία να ακούσουν οι παρευρισκόμενοι στο 44ο Cyprus Hotel Summit & Exhibition.

To πάνελ συντόνιζε ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ, Χάρης Λοϊζίδης, ο οποίος κατά την αρχική του τοποθέτηση μίλησε για ένα «φεστιβάλ κρίσεων» τα τελευταία χρόνια και έθεσε το ερώτημα πώς οι συμμετέχοντες κατάφεραν να ανταπεξέλθουν.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, στη δική του τοποθέτηση, αναφέρθηκε στα βήματα που κανάμε ως χώρα τα τελευταία χρόνια. «Να στηρίξουμε τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία ήταν το πρώτο πράγμα στο οποίο είχαμε επικεντρωθεί.

Το δεύτερο ήταν η βελτίωση της ποιότητας του προϊόντας μας. Τέλος, ήταν το μάρκετινγκ και η νέα ταυτότητα της Κύπρου. Πιστεύω τα έχουμε πετύχει και τα τρία. Πιστεύω το η Ε.Ε. σε μερικά χρόνια θα αποτελεί το 50% των τουριστικών μας ροών», τόνισε.  

Η Σοφία Ζαχαράκη, Υφυπουργός Τουρισμού Ελλάδος, χαιρέτισε τις προσπάθειες της Κύπρου σε όλα τα επίπεδα που οδήγησαν στο να επιτευχθούν οι στόχοι. «Καταφέραμε να ανοίξουμε νωρίτερα από άλλες χώρες, αναβαθμίσαμε το brand της Ελλάδας και τα έσοδα που είχαμε ήταν τα ίδια με αυτά του 2019. Τώρα επικεντρωνόμαστε στη βιωσιμότητα για να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις που φέρνει η ενεργειακή κρίση», τόνισε η Ζαχαράκη.

Ερωτηθείσα από τον κ. Λοϊζίδη για την εισδοχή του μαθήματος της φιλοξενίας στα δημοτικά, η κ. Ζαχαράκη είπε πως «θεωρούμε την φιλοξενία ως μέρος της οικογένειας μας. Ήταν μία συνεργασία με καθηγητές και δασκάλους. Έχει στόχο να εισάγει τα παιδιά σε αυτό τον τομέα. Φυσικά στοχεύει και στην επίλυση του προβλήματος έλλειψης προσωπικού».

Στη δική της τοποθέση η Ivett Bődi, Deputy CEO for Tourism Strategy στην Ουγγαρία, είπε ότι ο τουρισμός είναι πολύ σημαντικός τομέας στην οικονομία της χώρας της. «Τα τελευταία δύο χρόνια, είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις. Έπρεπε να ξανασκεφτούμε τη στρατηγική μας στον τουρισμό. Νέοι στόχοι και επιδιώξεις που πρέπει να πετύχουμε μέχρι το τέλος της δεκαετίας», τόνισε.

Η Ουγγαρία, όπως είπε, επικεντρώνεται πλέον σε επενδύσεις κυρίως στις δομές της βιομηχανίας. Η χώρα της κ. Bődi, έχει επικεντρώσει όλη την προώθηση του τουρισμού στη κυβέρνηση και όχι σε κάποιο τουριστικό φορέα, όπως εξήγησε. «Αυτό το επιχειρησιακό πλάνο λειτουργεί πολύ καλά και αποδίδει αρκετά καλά αποτελέσματα», σχολίασε.

Ο Δρ. Emad Hejazeen, Secretary General, Ministry of Tourism & Antiquities της Ιορδανίας, ανέφερε ότι η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ της Ιορδανίας, φτάνει το 50%, οπότε η χώρα δίνει ιδιαίτερη σημασία. «Οι πρώτες μας δράσεις είχαν να κάνουν με τη χρηματοδότηση και η προστασία των εργαζομένων. Επιπρόσθετα, φροντίσαμε να υπάρχει συνεργασία με τις κοινωνικές ασφαλίσεις και το κράτος για να πληρώνονται οι μισθοί. Η νέα μας στρατηγική δημοσιεύτηκε το 2021», είπε. Πρόσθεσε ακόμη ότι Ιορδανία και Κύπρος έχουν πολλές ομοιότητες, κυρίως στο προϊόν και τους στόχους που θέτουν στον τουρισμό.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας