TUI: Αυτά είναι τα σχέδια μας για την Κύπρο
06:30 - 23 Σεπτεμβρίου 2022
Η φιλία δεκαετιών και ο ποιοτικός τουρισμός είναι δύο παράγοντες που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν τη σχέση της Κύπρου και του ομίλου TUI. Τώρα, με τις επιπτώσεις της πανδημίας στη βιομηχανία, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τον αυξημένο πληθωρισμό, η TUI δηλώνει παρούσα και αισιόδοξη για την Κύπρο, καθώς καταγράφονται αριθμοί αρκετά κοντά στα επίπεδα του 2019.
Διαβάστε ακόμα:
Ν. Ταλιώτης: Η 27χρονη γεμάτη ανατροπές πορεία της TBWA\Entelia
Από στούντιο έως επαύλεις για ενοικίαση, από Πρωταρά μέχρι Πλάτρες
Ο Peter Ulwahn, CEO της TUI Musement, βρέθηκε στην Κύπρο και παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο InBusinessNews, μεταφέροντας ουσιαστικά την εικόνα που έχει ο κολοσσός του τουρισμού για την Κύπρο. Εξήγησε πώς εξελίσσεται ο τουρισμός δεδομένων των πρόσφατων γεωπολιτικών γεγονότων και πώς η εμπειρία βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του τουρίστα, η πεμπτουσία δηλαδή της TUI Musement.
Στη συνέντευξή του μιλά για τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η χώρα μας για τον όμιλο, είτε αυτό αφορά το κομμάτι των πτήσεων είτε των ξενοδοχείων, και αφήνει να νοηθεί ότι μετά από αξιολόγηση των πορτφολίου της TUI στην Κύπρο, ενδεχομένως να υπάρξει επέκταση.
Tο καλύτερο από τα καλύτερα
Είστε στην TUI από το 2015, αλλά γίνατε Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Musement μόλις πρόσφατα. Πώς έχει αλλάξει ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε;
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, είμαι με την TUI από το 1994. Ξεκίνησα ως ξεναγός στην Πορτογαλία, σε ένα πρόγραμμα το οποίο θα λειτουργούσε για έξι μήνες και έκανα πολλά πράγματα από τότε. Το 2015 μπήκα στο τμήμα δραστηριοτήτων της TUI Musement και περιηγήσεων. Ήταν σημείο ορόσημο για μένα και τώρα που είμαι Διευθύνων Σύμβουλος.
Νομίζω ότι μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές, είναι κυρίως η αβεβαιότητα που είχαμε πριν. Βγαίναμε ίσως από μια από τις καλύτερες τουριστικές σεζόν το 2019 και στη συνέχεια μας χτύπησε ο COVID με όλους τους περιορισμούς. Οι προκλήσεις τώρα είναι να συνεχίσουμε να χτίζουμε την εμπιστοσύνη με τους πελάτες, να επιστρέψουμε και ο τομέας θα ευδοκιμήσει. Φέτος το 2022, βασικά επιστρέψαμε στα επίπεδα του 2019.
Με απλά λόγια, για εσάς τι είναι η TUI Musement, τι μπορούν να βιώσουν οι τουρίστες και ποιος είναι ο ρόλος της Κύπρου στο κομμάτι της εμπειρίας;
Το TUI Musement είναι το τμήμα δραστηριοτήτων και περιηγήσεων εντός της TUI. Κάνουμε ουσιαστικά τρία πράγματα. Κάνουμε εκδρομές, δραστηριότητες και εισιτήρια, κάνουμε μεταφορές από το αεροδρόμιο και κάνουμε πολυήμερες εκδρομές. Αυτά είναι τα τρία πράγματα.
Έχουμε επίσης τις φανταστικές ομάδες πρώτης γραμμής, τους οδηγούς μας, τους αντιπροσώπους μας και τον προορισμό μας που προσφέρει το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.
Στόχος μας είναι να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία που μπορούν να έχουν οι πελάτες μας. Στην Κύπρο αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 100 εμπειρίες, που βασικά καλύπτουν όλα όσα θα ήθελε να κάνει ένας πελάτης. Κάποια από αυτά, γύρω στα 20, τα λειτουργούμε μόνοι μας. Επιλέξαμε εννέα από αυτές τις εμπειρίες για να ενταχθούν σε αυτό που ονομάζουμε «Συλλογή TUI» – όπου συμπεριλαμβάνονται όσα πιστεύουμε ότι αποτελούν το καλύτερο από τα καλύτερα.
Οι εμπειρίες είναι κάτι που νομίζω ότι αλλάζουν επίσης. Κάποτε επιλέγανε οι τουρίστες τον προορισμό, την πτήση και μετά το ξενοδοχείο. Τώρα οι εμπειρίες γίνονται όλο και πιο σημαντικές. Έτσι, σε ορισμένους τομείς, ξεκινάνε με την επιλογή της εμπειρίας, μετά στο ξενοδοχείο και μετά στην πτήση. Κι αυτό, είναι ένας από τους λόγους, η TUI επενδύει στο κομμάτι της TUI Musement.
Ψηφιακός μετασχηματισμός του τουρισμού. Τι σημαίνει αυτό για την TUI;
Για το TUI είναι εξαιρετικά σημαντικό. Ο Διευθύνων Σύμβουλος που έχουμε τώρα, ξεκίνησε τον αληθινό ψηφιακό μετασχηματισμό για την TUI. Προχώρησε στη δημιουργία μίας πλατφόρμας περισσότερο, αντί ενός ταξιδιωτικού πράκτορα.
Στην TUI Musement, ήμουν o Chief Digital Officer, υπεύθυνος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και βασικά, αναδημιουργούμε ένα δίκτυο διαφορετικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο, σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που ονομάζεται «Digital Platform Plus». Η ψηφιακή πλατφόρμα συνδέει, προμηθευτές και πελάτες, αλλά και διαθέτει υπηρεσίες από τους ανθρώπους που έχουμε στον προορισμό. Οπότε η πτυχή των ανθρώπων είναι επίσης πολύ σημαντική.
Η τουριστική αγορά στην Κύπρο έχει επηρεαστεί αρνητικά από τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πώς θα αξιολογούσατε την αγορά; Υπάρχουν άλλες αγορές για να καλύψουν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί;
Νομίζω ότι μπορούμε. Για την TUI, υπάρχει μία μακροχρόνια φιλία με την Κύπρο. Νομίζω ότι είμαστε εδώ, για περισσότερες από πέντε δεκαετίες. Η Κύπρος είναι ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς μας. Στέλνουμε 600.000 πελάτες από 11 αγορές στην Κύπρο και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τον τουρισμό στην Κύπρο.
Έχει όλα όσα θέλουμε. Διαθέτουμε ένα υπέροχο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων, επομένως τώρα έχουμε 330 ξενοδοχεία, και τα 19 από αυτά είναι κάτω από τη δική μας επωνυμία. Έχουμε επίσης τις διάφορες γραμμές κρουαζιέρας που έρχονται και στην Κύπρο και διαχειριζόμαστε. Και επιπλέον έχετε τον φανταστικό καιρό, το καταπληκτικό φαγητό, τη φιλοξενία από τον κόσμο, οπότε ως πακέτο είναι εκπληκτικό.
Μετά την πανδημία και τώρα που έχουμε τον πληθωρισμό, πώς βλέπετε να εξελίσσεται ο τουρισμός;
Νομίζω ότι είναι μεγάλη πρόκληση για να είμαστε δίκαιοι. Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα κάτι άλλο. Έχουμε ασχοληθεί πολύ με την εξυπηρέτηση των πελατών γιατί θέλουμε να κατανοήσουμε τον συναισθηματισμό του πελάτη και τη σκέψη του πελάτη. Όντας εγκλωβισμένοι στον COVID για σχεδόν δύο χρόνια, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ζήτηση όσον αφορά τα ταξίδια. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους να ταξιδεύουν. Τούτου λεχθέντος, με τον πληθωρισμό και τις τιμές της ενέργειας να ανεβαίνουν, νομίζω ότι ο κόσμος θα δει τις προτεραιότητες του.
Αυτό που διαβάζουμε από τα στοιχεία μας, είναι ότι, οι προτεραιότητες που κάνει μια οικογένεια για παράδειγμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ταξίδια μπορεί να είναι ακριβά, θέλουν ακόμα να δώσουν προτεραιότητα στο ταξίδι και νομίζω ότι είναι σημαντικό.
Μπορεί ο τουρισμός να αναβιώσει -ας πούμε σε επίπεδα του 2019- ή είναι πολύ νωρίς για να το πούμε αυτό;
Σχεδιάζουμε σίγουρα να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019, σχεδόν το φτάνουμε ήδη φέτος και σχεδιάζουμε να επεκταθούμε για το επόμενο έτος. Αυτός είναι ο απόλυτος στόχος που έχουμε και η Κύπρος έχει τα πάντα για να κερδίσει.
Περισσότερη ευελιξία
Η TUI έκανε κάποιες επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη πρόσφατα. Λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα της αεροπορικής βιομηχανία, ποια είναι η άποψή σας γενικά; Πώς μπορούν να επιβιώσουν οι αεροπορικές εταιρείες;
Νομίζω ότι θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην επιχείρηση και σε όλες τις διαφορετικές πτυχές. Επενδύουμε σε αεροσκάφη, σε ξενοδοχεία και επίσης επενδύουμε αρκετά στην τεχνολογία. Νομίζω ότι όταν η επιχείρηση αρχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, ο μόνος τρόπος για να πετύχεις είναι να συνεχίσεις και να επενδύσεις σε αυτό που έχει σημασία για τους πελάτες.
Πείτε μας λίγα λόγια για το Boeing 737-8 με το όνομα «Λάρνακα» και το νόημα πίσω από αυτή τη χειρονομία.
Τα αεροσκάφη για εμάς είναι μεγάλη επένδυση, επομένως θέλουμε να τα αντιμετωπίζουμε με μια καλή αφήγηση. Ονομάζουμε τα αεροσκάφη μας με πόλεις και πράγματα που έχουν νόημα για εμάς. Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό και είμαι ευχαριστημένος με την επιλογή της ονομασίας «Larnaca» για αυτό το αεροσκάφος.
Ποιες νέες υπηρεσίες και προϊόντα σχεδιάζει να προσφέρει η TUI στους πελάτες της; Σε άλλη συνέντευξη, μιλήσατε για το «πακέτο διπλής κατεύθυνσης» (two-way package).
Κάνουμε μια σειρά από πράγματα. Υπάρχουν δύο ενδιαφέρουσες τάσεις τελευταία. Η μία φυσικά, είναι η σχέση ποιότητας/τιμής (value-for-money) και νομίζω ότι οι τουριστικές εκδρομές και τουριστικά πακέτα συνεχίζουν να παρέχουν πραγματικά καλή σχέση ποιότητας/τιμής.
Και επίσης, υπάρχει περισσότερη ευελιξία. Έτσι, χτίζουμε περισσότερα συστήματα που θα αφορούν τη μετάβαση μόνο σε καταλύματα, ή μόνο πτήσεις ή μόνο για εκδρομές ή μόνο για μεταφορές. Νομίζω ότι η δυνατότητα στην τάση να δημιουργούμε δυναμικά πακέτα θα είναι για εμάς πιο σημαντική από ό,τι ήταν παλιά. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που θα παρουσιάσουμε.
Και τότε οι πελάτες σχεδόν ξεκινούν με μια εμπειρία ή με εκδρομές και θα συνεχίζουν να το κάνουν. Έχουμε επίσης επενδύσει πολλά σε αυτό που ονομάζουμε «ψηφιακή υπηρεσία». Έχουμε λοιπόν την εφαρμογή «ψηφιακός βοηθός TUI» και σχεδόν όλοι οι πελάτες μας την κατέβασαν. Με αυτήν την εφαρμογή, μπορούν να διαβάσουν για το ξενοδοχείο τους, τις πληροφορίες της πτήσης τους, μπορούν να λάβουν πληροφορίες προορισμού για την Κύπρο, αλλά μπορούν επίσης να έρθουν σε επαφή με όλους τους οδηγούς μας. Βασικά, έχουν έναν οδηγό στην τσέπη τους, διαθέσιμο 24/7, και αυτό είναι μεγάλη επένδυση για εμάς.
Στο «πακέτο διπλής κατεύθυνσης» (two-way package), επειδή είμαστε ταξιδιωτικός πράκτορας, έχουμε τη δική μας αεροπορική εταιρεία, έχουμε και τα δικά μας ξενοδοχεία, αλλά επίσης και συνεργασίες με τρίτους και διαθέτουμε πραγματικά εξειδικευμένες ομάδες διαχείρισης προϊόντων που βασικά οργανώνουν τις απόλυτες διακοπές. Έτσι, αν είστε οικογένεια, υπάρχουν μερικές φανταστικές οικογενειακές μονάδες, αλλά και εκπληκτικές μονάδες ζευγαριών.
Και μετά το βελτιστοποιούμε το πακέτο με μια καλή ώρα αναχώρησης, μια καλή πτήση με σχέση ποιότητας-τιμής, ένα καλό ξενοδοχείο και στη συνέχεια τους οδηγούς που φροντίζουν να έχετε τέλειες διακοπές. Αυτό είναι το απόλυτο πακέτο διακοπών για εμάς.
Η TUI θα ταξιδέψει σε περισσότερους προορισμούς από και προς την Κύπρο την επόμενη σεζόν;
Πετάμε σε 3.300 πτήσεις την εβδομάδα, και πετάμε από όλες τις αγορές. Αυτή τη στιγμή το θέμα είναι να βρούμε περισσότερα διαφορετικά αεροδρόμια που πετούν από αυτές τις χώρες. Δεν νομίζω ότι επιτρέπεται να πω περισσότερα, αν υπάρξει ανακοίνωση θα έρθει αργότερα, όμως να αναμένεται.
H απόλυτη εμπειρία all-inclusive
Στην Κύπρο, η TUI διαθέτει 19 ιδιωτικά ξενοδοχεία. Υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω επέκταση;
Είναι κάτι το οποίο παρακολουθούμε συνεχώς και είναι ένας από τους λόγους που βρίσκομαι εδώ. Για να δούμε πώς μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε το καλύτερο δυνατό χαρτοφυλάκιο. Όπως είπα, έχουμε τα πάντα από την απόλυτη εμπειρία all-inclusive. Έχουμε υπηρεσίες με βάση το fitness, έχουμε κάτι για τους λάτρεις του φαγητού, τις οικογένειες φυσικά – αφού η Κύπρος είναι οικογενειακός προορισμός, και έτσι παρακολουθούμε πάντα την επέκταση του χαρτοφυλακίου μας. Πιστεύουμε ότι είναι ευκολότερο για τους πελάτες να επιλέξουν το σωστό ξενοδοχείο από αυτήν την άποψη.
Αν και μικρή, τα ορεινά παρουσιάζουν σημαντικά ανοδική τάση στον τουρισμό τα τελευταία δύο χρόνια. Υπάρχουν σχέδια για την TUI να επεκταθεί σε αυτές τις περιοχές;
Μίλησα για την ευελιξία πριν. Η ομορφιά με αυτό είναι ότι μπορείς να επεκταθείς σε μερικά από τα προϊόντα που δεν μπορούσες να κάνεις πριν. Έτσι, νομίζω ότι τα βουνά θα είναι ένα από αυτά. Κάποιοι θα τα προτιμήσουν, κάποιοι θα προτιμήσουν να τα συνδυάσουν με τις καλοκαιρινές διακοπές στην παραλία. Επενδύουμε σε εργαλεία που θα μας επιτρέπουν να το κάνουμε αυτό με βιώσιμο τρόπο.
Η Κύπρος κάνει προσπάθειες για να ενισχύσει τον χειμερινό τουρισμό. Ποια είναι η γνώμη της TUI για αυτό;
Θα θέλαμε να έχουμε μια σεζόν όσο μπορεί να διαρκέσει. Αυτό είναι καλό από την άποψη του κόστους, όσο περισσότερο έχουμε κόσμο εδώ, είναι πιο εύκολο να γίνονται προσφορές για ξενοδοχεία και πτήσεις. Όσο έχουμε καλή ζήτηση για οποιαδήποτε περίοδο θα ερχόμαστε στην Κύπρο, και θα κάνουμε τα πάντα για να το υποστηρίξουμε. Νομίζω ότι το τέλος της σεζόν τώρα είναι τέλος Νοεμβρίου και ξεκινά ήδη από τον Φεβρουάριο. Είναι ίσως μια από τις μεγαλύτερες μεσογειακές τουριστικές σεζόν που έχουμε. Νομίζω ότι σε αυτή την περίοδο-Δεκέμβριος- Ιανουάριος, ο ανταγωνισμός προέρχεται κυρίως από την Αίγυπτο και τα Κανάρια Νησιά. Οπότε μπαίνει η οικογενειακή προοπτική του «πού να πάω, πού να έχω ωραία παραλία» αλλά και σε καλή τιμή. Μένει να το δούμε πώς θα εξελιχθεί.
Ποια πλεονεκτήματα βλέπετε στην Κύπρο σε σύγκριση με άλλες αγορές;
Είναι αρκετά πράγματα. Η απόσταση πτήσης είναι σημαντική, την ονομάζουμε σύντομη «mid hall flight», που είναι ένα πλεονέκτημα, σε σύγκριση με άλλες αγορές που είναι μακριά. Ο καιρός είναι σίγουρα κάτι το θετικό, γιατί έχετε τις περισσότερες ηλιόλουστες ώρες από όλες τις χώρες της Μεσογείου. Έχετε αρκετά καλές υποδομές, κυρίως από πλευράς αεροδρομίων στην Πάφο όσο και στη Λάρνακα.
Επιπλέον, υπάρχει ένα ξενοδοχειακό πρόγραμμα όπου όλοι οι συνεργάτες μας συνεχίζουν να επενδύουν, και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Θέλω επίσης να τονίσω ότι όταν πάτε σε έναν προορισμό και έχετε πολλά πράγματα να δείτε και εμπειρίες, τότε έχετε το πλήρες πακέτο. Αυτά είναι τα οφέλη σε σύγκριση με άλλους προορισμούς.
Τέλος, ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το 2023 και το μήνυμά σας προς τους αναγνώστες μας;
Σίγουρα θα επιστρέψουμε στους αριθμούς του 2019. Αυτό είναι το σχέδιο. Όλες οι αγορές που δραστηριοποιήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, θα συνεχίσουν και το επόμενο καλοκαίρι. Και έχουμε επενδύσει στη συνεργασία και στα δικά μας ξενοδοχεία εδώ, επομένως θα συνεχίσουμε να φροντίζουμε να έρχεται ο κόσμος στην Κύπρο.
Η TUI είναι μακροχρόνιος φίλος της Κύπρου, είμαστε εδώ για περισσότερα 50 χρόνια και θέλουμε να είμαστε εδώ για τουλάχιστον 50 χρόνια ακόμα. Η Κύπρος είναι πάντα στην καρδιά μας. Νομίζω ότι έχω έρθει εδώ από μόνος μου 25 φορές τόσο για επαγγελματικούς λόγους, αλλά και για διακοπές με την οικογένειά μου. Η Κύπρος είναι πραγματικά σημαντική για την TUI και θα συνεχίσουμε να χτίζουμε αυτή τη σχέση.