Ιδανική ευκαιρία για αλλαγή του τουριστικού μας προϊόντος η κρίση

Ο αντίκτυπος της ρωσοουκρανικής διένεξης στην τουριστική βιομηχανία της Κύπρου αναλύθηκε στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης στο συνέδριο «Η Ευρώπη σε κρίση: Δυναμικές και επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία», που διοργάνωσε η IMH.

Στο πάνελ στο οποίο συζητήθηκε ο αντίκτυπος της κρίσης στον τουρισμό συμμετείχαν ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, ο Χάρης Λοϊζίδης, πρόεδρος Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων(ΠΑΣΥΞΕ), η Farah Shammas, Managing Director, της St Raphael Resort and Marina και ο Σάββας Κάκος, CEO της Quality Group.

Στην πρώτη του τοποθέτηση, ο Υφυπουργός Τουρισμού ανέφερε πως παρά τα όσα εξελίσσονται και το χτύπημα από πανδημία και την εμπόλεμη στην Ουκρανία ,ο τομέας του τουρισμού θα  μείνει όρθιος λόγω των μέτρων που λήφθηκαν τα τελευταία χρόνια. «Στην πανδημία πετύχαμε το 50% του 2019 σε αφίξεις, ενώ η Ευρώπη κατέγραφε 37%», είπε ενδεικτικά.

Ενδιαφέρον ήταν το στοιχείο που έδωσε σχετικά με τις αναζητήσεις στην Google για την Κύπρο, που είναι 10% περισσότερο από την ίδια περίοδο, το 2019. Αυτό, σύμφωνα με τον Σάββα Περδίο, δείχνει πρόθεση για ταξίδια στην Kύπρο. «Θα έχουμε καλύτερη σεζόν από την περσινή», εκτίμησε.

O Χάρης Λοϊζίδης, πρόεδρος Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων(ΠΑΣΥΞΕ), εξέφρασε αρχικά την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η κυβέρνηση αναζητεί διαρκώς εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης, για να μιλήσει στη συνέχεια για την έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού στα ξενοδοχεία. Ωστόσο, ο κ. Λοϊζίδης αποτίμησε θετικά τις πρόσφατες ενέργειες του κράτους για εργοδοτήση ατόμων από τρίτες χώρες.

Ακολούθησε η Farah Shammas, που έκανε λόγο για απώλεια 7 δις διεθνώς από την κρίση στην Ουκρανία. Η ίδια, είπε πως Saint Raphael εκτιμά απώλεια 6 εκατ. ευρώ, τονίζοντας την σημαντική εξάρτηση της Λεμεσού από Ρώσους τουρίστες. Παρ’ όλ’ αυτά η κ. Shammas εξέφρασε την αισιοδοξία της, καθώς «έχουμε μια σπουδαία χώρα» και το Υφυπουργείο δουλεύει με τον ιδιωτικό τομέα από κοινού για διεύρυνση της αγοράς.

«Αυτή η χρονιά είναι μια ακόμη πρόκληση, αλλά θα μας επιτρέψει να κάνουμε ανασκόπηση και να δούμε πώς προχωρούμε στο μέλλον. Είναι η στιγμή να επικεντρωθούμε στην ποιότητα που έχουμε. Να είμαστε προνοητικοί. Αυξήθηκαν οι ντόπιοι τουρίστες και πιστεύω ότι η άνοδος θα συνεχιστεί. Έχει γίνει συνήθεια η διαμονή τα Σαββατοκύριακα στην Κύπρο», σημείωσε, για να προσθέσει ότι ο εσωτερικός τουρισμός στηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις. Τέλος, είπε πως είναι η ιδανική στιγμή να εξερευνήσουμε και άλλες αγορές.

Ο Σάββας Κάκος, CEO της Quality Group, προέβη σε σύγκριση της Κύπρου με τη Σιγκαπούρη, για να καταλήξει στην άποψη ότι η χώρα μας είναι μεγάλη αγορά και πως πρέπει να αλλάξουμε το προϊόν μας, καθώς και να δώσουμε έμφαση σε νέες αγορές.

Τόνισε επίσης την ανάγκη όπως υπάρξει συνεργασία όλων των φορέων για το κοινό όφελος, που θα πατάξει προβλήματα όπως τη γραφειοκρατία και θα «μεταμορφώσει» το νησί μας.

Δειτε Επισης

Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου