TourInvest Cyprus

Nawaf Abdulla: Το 2024 θα επανέλθει πλήρως ο τομέας της κρουαζιέρας

InBusinessNews  25/10/2021 07:24
Nawaf Abdulla: Το 2024 θα επανέλθει πλήρως ο τομέας της κρουαζιέρας
TourInvest Cyprus

Nawaf Abdulla: Το 2024 θα επανέλθει πλήρως ο τομέας της κρουαζιέρας

InBusinessNews  25/10/2021 07:24

Μεγάλο πλήγμα για τον τομέα της κρουαζιέρας αποτέλεσαν τα περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση της πανδημίας, με τον Nawaf Abdulla, CEO της DP World Limassol να επισημαίνει χαρακτηριστικά ενώπιον του 12ου Limassol Economic Forum πως το 2019 υπήρχαν 29,5 εκατ. επιβάτες σε παγκόσμιο επίπεδο, 7,7 εκατ. στην περιοχή της Ευρώπης και στη Λεμεσό γύρω στους 140.000 επιβάτες. Το 2020 με την πανδημία ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε στα 5,7 εκατ. σε παγκόσμιο επίπεδο, στο 1,3 εκατ στην Ευρώπη και στη Λεμεσό υπήρξαν μόνο 10.000. Το 2021, ανέφερε, αποτέλεσε έτος πρόκληση για τον τομέα της κρουαζιέρας, καθώς μερικώς επανήλθε η διεξαγωγή κρουαζιέρων με την Royal Caribbean να επιλέγει ως βάση της τη Λεμεσό.

Ο κ. Abdulla επισήμανε πως οι εταιρείες κρουαζιέρες αρχίζουν σταδιακά να ανακάμπτουν αλλά θα απαιτηθεί χρόνος και εκτίμησε πως θα απαιτηθούν περίπου 3 χρόνια για να επανέλθει ο τομέας στα επίπεδα του 2019, δηλαδή τέλη του 2023 αρχές του 2024.

Σε ό,τι αφορά την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου, ο κ. Abdulla επισήμανε πως με την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων από τον περασμένο Ιούνιο, καταγράφονται αυξημένες παραγγελίες, υπάρχει αυξημένη προσφορά και αυξημένο ζήτηση. Με το άνοιγμα των αγορών παρατηρείται μια προσπάθεια αποκατάστασης του παγκόσμιου εμπορίου αλλά δυστυχώς υπάρχουν ανεπάρκειες στην εφοδιαστική αλυσίδα με αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση των τιμών.

Όπως υπογράμμισε τα εμπορικά πλοία εκτελούν περισσότερα δρομολόγια με μέγιστη πληρότητα εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και τα αεροπορικά φορτία αύξησαν τα δρομολόγια τους από 1. 500 σε 50.000. Δυστυχώς, είπε δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια για τη μεταφορά προϊόντων. Παράλληλα, υπάρχουν προκλήσεις και στα λιμάνια λόγω έλλειψης χώρου υποδοχής, φιλοξενίας και διαχείρισης του μεγάλου όγκου εμπορευματοκιβωτίων.

Πέραν των προκλήσεων, τόνισε, υπάρχουν και ευκαιρίες τόσο για τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και για τα λιμάνια. Όπως χαρακτηριστικά είπε οι ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες λόγω των αυξημένων ναύλων και μεταφορικών είδαν τα κέρδη τους να τριπλασιάζονται.

Εκτίμησε πως η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σε περίπου ένα χρόνο και υπογράμμισε ότι θα υπάρχουν επενδύσεις στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η DP World ανέφερε διαχειρίζεται περίπου το 8% του παγκόσμιου εμπορίου, δηλαδή 71 εκατ. containers. Το μέλλον, είπε,  είναι η ψηφιοποίηση και δημιουργία πλατφόρμας που θα διαχειρίζεται τη διακίνηση των προϊόντων είτε μια χώρα είναι σε καραντίνα ή όχι.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας