Nawaf Abdulla: Το 2024 θα επανέλθει πλήρως ο τομέας της κρουαζιέρας

Μεγάλο πλήγμα για τον τομέα της κρουαζιέρας αποτέλεσαν τα περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση της πανδημίας, με τον Nawaf Abdulla, CEO της DP World Limassol να επισημαίνει χαρακτηριστικά ενώπιον του 12ου Limassol Economic Forum πως το 2019 υπήρχαν 29,5 εκατ. επιβάτες σε παγκόσμιο επίπεδο, 7,7 εκατ. στην περιοχή της Ευρώπης και στη Λεμεσό γύρω στους 140.000 επιβάτες. Το 2020 με την πανδημία ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε στα 5,7 εκατ. σε παγκόσμιο επίπεδο, στο 1,3 εκατ στην Ευρώπη και στη Λεμεσό υπήρξαν μόνο 10.000. Το 2021, ανέφερε, αποτέλεσε έτος πρόκληση για τον τομέα της κρουαζιέρας, καθώς μερικώς επανήλθε η διεξαγωγή κρουαζιέρων με την Royal Caribbean να επιλέγει ως βάση της τη Λεμεσό.

Ο κ. Abdulla επισήμανε πως οι εταιρείες κρουαζιέρες αρχίζουν σταδιακά να ανακάμπτουν αλλά θα απαιτηθεί χρόνος και εκτίμησε πως θα απαιτηθούν περίπου 3 χρόνια για να επανέλθει ο τομέας στα επίπεδα του 2019, δηλαδή τέλη του 2023 αρχές του 2024.

Σε ό,τι αφορά την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου, ο κ. Abdulla επισήμανε πως με την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων από τον περασμένο Ιούνιο, καταγράφονται αυξημένες παραγγελίες, υπάρχει αυξημένη προσφορά και αυξημένο ζήτηση. Με το άνοιγμα των αγορών παρατηρείται μια προσπάθεια αποκατάστασης του παγκόσμιου εμπορίου αλλά δυστυχώς υπάρχουν ανεπάρκειες στην εφοδιαστική αλυσίδα με αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση των τιμών.

Όπως υπογράμμισε τα εμπορικά πλοία εκτελούν περισσότερα δρομολόγια με μέγιστη πληρότητα εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και τα αεροπορικά φορτία αύξησαν τα δρομολόγια τους από 1. 500 σε 50.000. Δυστυχώς, είπε δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια για τη μεταφορά προϊόντων. Παράλληλα, υπάρχουν προκλήσεις και στα λιμάνια λόγω έλλειψης χώρου υποδοχής, φιλοξενίας και διαχείρισης του μεγάλου όγκου εμπορευματοκιβωτίων.

Πέραν των προκλήσεων, τόνισε, υπάρχουν και ευκαιρίες τόσο για τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και για τα λιμάνια. Όπως χαρακτηριστικά είπε οι ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες λόγω των αυξημένων ναύλων και μεταφορικών είδαν τα κέρδη τους να τριπλασιάζονται.

Εκτίμησε πως η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σε περίπου ένα χρόνο και υπογράμμισε ότι θα υπάρχουν επενδύσεις στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η DP World ανέφερε διαχειρίζεται περίπου το 8% του παγκόσμιου εμπορίου, δηλαδή 71 εκατ. containers. Το μέλλον, είπε,  είναι η ψηφιοποίηση και δημιουργία πλατφόρμας που θα διαχειρίζεται τη διακίνηση των προϊόντων είτε μια χώρα είναι σε καραντίνα ή όχι.

Δειτε Επισης

Amanti, MadeForTwo Hotels: Επαναλειτουργεί ανανεωμένο από 1η Απριλίου για το καλοκαίρι του 2024
Το πρωτοποριακό φόρουμ «Γυναίκες στον Αέρα» της Wizz Air
Paradox Museum Limassol: Γιορτάζει ένα χρόνο λειτουργίας με δωρεάν είσοδο σε όλα τα παιδιά
Εκστρατεία καλλιέργειας οδικής συνείδησης από την ΕΤΑΠ Πάφου
Vessel Check: Νέα υπηρεσία από τη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Ελληνική Τράπεζα: Μονόδρομος η εξέλιξη για μια ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία
Επιμόρφωση των εργαζομένων του τουρισμού σε νέα σημεία ενδιαφέροντος της Περιφέρειας Λάρνακας
Ηγεσία: Ο ρόλος του ηγέτη σε όλα τα επίπεδα
Προετοιμασίες από τα αεροδρόμια της Κύπρου για την άφιξη των τουριστών
Στις 87.961 οι αφίξεις τουριστών τον Ιανουάριο 2024