Η Ryanair ζητά ακύρωση απόφασης της Κομισιόν για κρατική ενίσχυση υπέρ της Aegean

Εναντίον της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει κρατική ενίσχυση, που δόθηκε από πλευράς ελληνικής κυβέρνησης στην Aegean Airlines για σκοπούς αποζημίωσης της εταιρείας για τις ζημιές που υπέστη λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της πανδημίας Covid-19 από τις 23 Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020, προσέφυγε η Ryanair.

Aνακοίνωση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρει ότι η υπόθεση T-340/21 Ryanair κατά Επιτροπής, εισήχθη στο Γενικό Δικαστήριο.

Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, στις 21 Δεκεμβρίου 2021 η Ελλάδα κοινοποίησε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα μέτρο ατομικής ενισχύσεως υπέρ της αεροπορικής εταιρίας Aegean Airlines. Η κοινοποιηθείσα ενίσχυση, με τη μορφή άμεσης επιδότησης συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατομμυρίων ευρώ είχε ως σκοπό να αποζημιωθεί η εν λόγω εταιρία για τις ζημίες που προέκυψαν λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της πανδημίας Covid-19 από τις 23 Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020.

Με απόφαση της 23ης Δεκεμβρίου 2020 η Επιτροπή κήρυξε την κοινοποιηθείσα ενίσχυση συμβατή με την εσωτερική αγορά κατά την έννοια του άρθρου 107, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, ΣΛΕΕ. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά οι ενισχύσεις για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από θεομηνίες ή άλλα έκτακτα γεγονότα.

H Ryanair ζητεί ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, προς στήριξη της προσφυγής της, προβάλλει ότι η Επιτροπή:

Πρώτον, εφάρμοσε εσφαλμένα το άρθρο 107, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, ΣΛΕΕ και υπέπεσε σε πρόδηλη πλάνη εκτιμήσεως κατά την εξέταση του αναλογικού χαρακτήρα της ενισχύσεως για τη ζημία που προκλήθηκε.

Δεύτερον, εξέδωσε την προσβαλλόμενη απόφαση κατά παραβίαση των αρχών περί απαγορεύσεως των δυσμενών διακρίσεων, περί ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών και περί ελευθερίας εγκαταστάσεως, επί των οποίων στηρίχθηκε η απελευθέρωση των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και κατά παράβαση του κανονισμού (ΕΕ) 1008/2008 σχετικά με την εκμετάλλευση των αεροπορικών γραμμών.

Τρίτον, δεν κίνησε επίσημη διαδικασία έρευνας παρά την ύπαρξη σοβαρών δυσχερειών και πρόσβαλε τα διαδικαστικά δικαιώματά της.

Τέταρτον, παρέβη την υποχρέωση αιτιολογήσεως που υπέχει.

 

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ 

Δειτε Επισης

Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου
The Art of Asian Cuisine: Επιτυχές το 2ο Masterclass από Laiko Cosmos Trading & ISK Far East Food