Πώς η Κύπρος θα διατηρήσει τη συχνότητα πτήσεων και τον χειμώνα
14:17 - 29 Ιουνίου 2021
Η Κύπρος ως νησί η μόνη και εύκολη διασύνδεση που διαθέτει με τις υπόλοιπες χώρες είναι η αεροπορική της συνδεσιμότητα. Δυστυχώς η συχνότητα των πτήσεων μειώνεται κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Με την πανδημία οι αεροπορικές εταιρείες προσγείωσαν τα αεροσκάφη τους και μείωσαν τις πτήσεις τους. Στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης με συντονίστρια την Μαρία Κουρούπη Senior Manager Aviation Development, Marketing and Communication της HERMES Airports, ενώπιον του 43ου Συνεδρίου του ΠΑΣΥΞΕ, εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών παρέθεσαν τις δικές τους εκτιμήσεις.
Ο Γιώργος Μιχαλόπουλος, Chief Commercial Officer της Wizz Air Ελβετίας, τόνισε πως η εταιρεία επέλεξε να δημιουργήσει βάση στην Κύπρου, ενώ από φέτος έχουν προστεθεί 15 νέοι προορισμοί από Λάρνακα. Πρόσθεσε πως θα πρέπει να μειώσουμε το κόστος για να έχουμε περισσότερες πτήσεις τον χειμώνα. Οι νεαροί πλέον πραγματοποιούν από μόνοι τους κρατήσεις για αεροπορικές πτήσεις και ξενοδοχεία. Η Κύπρος βασίζεται σε δύο αγορές Βρετανία και Ρωσία και θα πρέπει να διαφοροποιηθεί να αποταθεί σε και άλλες αγορές προσέλκυσης επισκεπτών προς την Κύπρο. Τόνισε πως η Κύπρος θα πρέπει να δώσει πιο ανταγωνιστικές τιμές σε άτομα νεαρότερης ηλικίας.
Από την πλευρά του, ο Roland Jaggi, Chief Commercial Officer της Aegean Airlines ανέφερε πως η πανδημία επιβράδυνε την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος χωρίς όμως να αλλάζει η στρατηγική. «Δεν υπάρχει ανάπτυξη το 2020 και δεν θα πρέπει να αναμένεται ούτε και το 2021 αλλά σύντομα θα είμαστε σε πορεία ανάπτυξης. Με το εμβολιαστικό πρόγραμμα να προχωρά όλο και περισσότεροι επισκέπτες θα θέλουν να ταξιδέψουν». Σε ό,τι αφορά την επέκταση της συχνότητας πτήσεων προς την Κύπρο και τον χειμώνα, στάθηκε στο παράδειγμα της Κρήτης η οποία καταφέρνει να προσελκύει περισσότερους επισκέπτες. «Έχετε περισσότερα πράγματα να προσφέρετε σε σχέση με την Κύπρο. Για τις αερογραμμές να πραγματοποιούν περισσότερες πτήσεις χρειαζόμαστε περισσότερους επιβάτες, με μείωση τιμών».
Ο Ray Kelliher, Director of Route Development της Ryanair Ιρλανδίας σημείωσε πως μακροπρόθεσμα δεν υπάρχουν αλλαγές στην στρατηγική της εταιρείας αλλά μόνο μεσοπρόθεσμα λόγω των περιοριστικών μέτρων. Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, είπε, η εταιρεία θα έχει στην διάθεσή της 500 αεροσκάφη και θα είναι σε πορεία ανάπτυξης. Η πρόκληση για την Κύπρο, ανέφερε, αποτελεί το γεγονός ότι είναι μόνο καλοκαιρινός προορισμός και θα πρέπει να προσφέρει περισσότερα ως τουριστικός προορισμός ολόχρονα.
Ο Paul Schwaiger, Commercial Director, Marketing & Sales, Condor Airlines Γερμανίας σημείωσε πως η κρίση ήρθε και αποφασίσαμε να μην προσγειώσουμε τα αεροσκάφη μας και τις αερογραμμές ώστε να συνεχίσουμε να πετάμε. Το κάναμε με τις υπηρεσίες επαναπατρισμού και τις υπηρεσίες cargo. Υπάρχει, είπε, θετικό έδαφος και έχουμε καλές κρατήσεις για το καλοκαίρι και για τον χειμώνα, ενώ παράλληλα προετοιμαζόμαστε για το επόμενο καλοκαίρι. Αναφορικά με την Κύπρο, σημείωσε πως με την προώθηση της νέας τουριστικής ταυτότητας της Κύπρου αποτελεί κίνηση προς την ορθή κατεύθυνση και αποτελεί μια προσπάθεια εκμοντερνισμού της εικόνας της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού. «Θα εργαστούμε για επανασχεδιασμού των πλάνων που είχαμε πριν από δύο χρόνια για την Κύπρο».