Τα jet πετούν προς Κύπρο παρά την πανδημία
06:52 - 11 Μαρτίου 2021
Δεν φαίνεται να επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό οι πτήσεις ιδιωτικών jet προς τα κυπριακά αεροδρόμια παρά τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν για περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας. Μπορεί η επιβατική κίνηση το 2020 να κατέγραψε βουτιά 80% σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας, τα ιδιωτικά jet εξακολούθησαν να πραγματοποιούν πτήσεις.
Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση το 2019 ανήλθε στα 11.273.748, εν αντιθέσει με το 2020 που ανήλθε μόλις στα 2.312.697 σημειώνοντας πτώση περίπου 80%. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της Hermes Airports, το 2020 πραγματοποιήθηκαν 4.101 ιδιωτικές πτήσεις (αφίξεις & αναχωρήσεις) από τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, σε σχέση με 4.833 που πραγματοποιήθηκαν το 2020 καταγράφοντας πτώση περίπου 15%.
Διαβάστε ακόμα:
Τα 18 μεγάλα έργα €400 εκατ που θα προκηρυχθούν φέτος
Τι ζητούν οι φορείς για γρήγορο restart της οικονομίας
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2018 πραγματοποιήθηκαν 4.770 ιδιωτικές πτήσεις (αφίξεις & αναχωρήσεις), 3.777 από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας και 993 από και προς το αεροδρόμιο Πάφου.
Το 2019 πραγματοποιήθηκαν 4.833 ιδιωτικές πτήσεις (αφίξεις & αναχωρήσεις), 3.790 από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας και 1.043 από και προς το αεροδρόμιο Πάφου.
Το 2020 διενεργήθηκαν 4.101 ιδιωτικές πτήσεις (αφίξεις & αναχωρήσεις), 3.300 από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας και 801 από και προς το αεροδρόμιο Πάφου.
Κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2021 πραγματοποιήθηκαν 597 ιδιωτικές πτήσεις (αφίξεις & αναχωρήσεις), 519 από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας και 78 από και προς το αεροδρόμιο Πάφου.
Πανευρωπαϊκή «γείωση» της αεροπορίας
Ο Φεβρουάριος 2020 ήταν ο τελευταίος σχετικά φυσιολογικός μήνας για την ευρωπαϊκή αεροπορία, προτού η πανδημία COVID-19 οδηγήσει σε πανευρωπαϊκή «γείωση» της αεροπορίας, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Eurocontrol.
Σύμφωνα με το Eurocontrol, τον Φεβρουάριο του 2020 υπήρχαν πολλές συνδέσεις υψηλής συχνότητας στο ευρωπαϊκό δίκτυο: 157 ζεύγη αεροδρομίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων είχαν 12 ή περισσότερες πτήσεις την ημέρα (σύνολο και των δύο κατευθύνσεων). Οι συνδέσεις ήταν σε μεγάλο βαθμό εσωτερικές, ή μεταξύ μεγάλων πρωτευουσών: Μαδρίτη-Ρώμη, Λονδίνο-Στοκχόλμη, για παράδειγμα. Οι πιο πολυσύχναστοι, με περισσότερες από 35 πτήσεις την ημέρα, ήταν Βερολίνο-Φρανκφούρτη και δρομολόγια μεταξύ των Καναρίων Νήσων.
Με την COVID-19, οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει. Οι αεροπορικές εταιρείες προσπάθησαν να αποκαταστήσουν ευρεία δίκτυα, ακόμη και αν μπορούσαν να γίνουν μόνο σε χαμηλές καθημερινές συχνότητες. Αυτό το χειμώνα, με ένα δεύτερο κύμα lockdown, ούτε καν η ελάχιστη συνδεσιμότητα θα μπορούσε να διατηρηθεί.
Τον Φεβρουάριο του 2021, μόνο 29 δρομολόγια έφτασαν το όριο των 12 ημερών. Οι συνδέσεις υψηλότερης συχνότητας ήταν σε εσωτερικές διαδρομές, όπως το Παρίσι-Τουλούζη, η Κωνσταντινούπολη-Αττάλεια ή μεταξύ των Καναρίων Νήσων. Πράγματι, αυτή η εστίαση στις εσωτερικές διαδρομές είναι εμφανής στον χάρτη του Φεβρουαρίου του 2021. Η Μαδρίτη-Γκραν Κανάρια είχε μια πιο συχνή εξυπηρέτηση φέτος από την τελευταία, έτσι εμφανίζεται μόνο στο χάρτη του Φεβρουαρίου του 2021.
Δύο διεθνείς διαδρομές ξεχωρίζουν τον Φεβρουάριο του 2021: το Κίεβο-Σαρμ Ελ Σέιχ, ο συνδυασμός ναυλωμένων πτήσεων και των προγραμματισμένων πτήσεων και ο βασικός σύνδεσμος Air France-KLM μεταξύ Παρισιού / Charles de Gaulle και Άμστερνταμ / Schiphol, ενισχύθηκε λίγο με φορτία από τη FedEx και άλλους.