Θάνος Μιχαηλίδης: Επανεκκίνηση με σύγχρονη τουριστική στρατηγική και στόχους
07:01 - 28 Δεκεμβρίου 2020
Το 2020 θα μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο δύσκολες χρονιές διότι η πανδημία ήταν μια κρίση που έπληξε την υγεία των ανθρώπων και ταυτόχρονα έπληξε σε πολύ μεγάλο βαθμό την παγκόσμια οικονομία, επισημαίνει στο InBusinessNews o Διευθύνων Σύμβουλος της Thanos Hotels & Resorts, Θάνος Μιχαηλίδης.
Μπορούμε να αντλήσουμε κάποια διδάγματα από την εμπειρία μας το 2020, τα οποία θα μας κάνουν πιο δυνατούς ή ακόμα πιο προνοητικούς. Την ίδια ώρα, όπως κάθε κρίση έτσι κι αυτή δημιουργεί ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να είμαστε έτοιμοι και ικανοί να τις αναγνωρίσουμε και να αντλήσουμε από αυτές τα θετικά τους στοιχεία.
Διαβάστε ακόμα:
Μ. Καμμάς: Πολύ πιο σύνθετο και δύσκολο το έργο των τραπεζών
Αεικίνητη η δράση του Invest Cyprus ανά την υφήλιο
Η κανονικότητα έχει αλλάξει
Η πανδημία έδρασε σαν καταλύτης στη ραγδαία εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας. Από τις διαδικτυακές συνεδριάσεις στη διαδικτυακή εκπαίδευση, η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο που ζούμε. Όταν παρέλθει η πανδημία δεν θα επιστρέψουμε στον τρόπο ζωής πριν το 2020. Η ψηφιακή τεχνολογία θα μείνει για τα καλά στη ζωή μας και θα επηρεάσει τη συχνότητα που ταξιδεύουμε, τους λόγους που ταξιδεύουμε, μέχρι και την αγορά των ακινήτων για γραφεία και καταστήματα. Όλες οι τάσεις που ζούμε σήμερα πιο έντονα προϋπήρχαν, όμως η πανδημία τις ένταξε στη ζωή μας πολύ πιο σύντομα και απότομα.
Η κρίση του 2020 έδειξε ότι χρειάζεται σφαιρική αντίληψη και προ-σχέδιο αντιμετώπισης ενός μεγάλου προβλήματος. Χρειάζεται ετοιμότητα και διαχρονικός προγραμματισμός για αντιμετώπιση κρίσεων.
Η σημασία για διασφάλιση της υγείας της οικονομίας είναι σύνθετο και πολύπλοκο εγχείρημα που χρειάζεται πολυδιάστατη γνώση και ψηλής αξιοπιστίας πληροφόρηση (data) για να λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις.
Οι επιχειρήσεις, όπως και το κράτος που είναι ένας οργανισμός πολλαπλάσιος της επιχείρησης αλλά με τις ίδιες προκλήσεις, πρέπει να είναι ευέλικτες και να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες γρήγορα. Στην αντίθετη περίπτωση όπου τα αντανακλαστικά του οργανισμού είναι αργά, μπορεί η ζημιά να είναι ανεπανόρθωτη και το κόστος διόρθωσης εξαιρετικά ψηλό.
Τα μαθήματα και οι εμπειρίες που αποκομίσαμε από την πανδημία και τις επιπτώσεις της είναι πολλά και μεγάλης αξίας. Για να μπορέσουμε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για το μέλλον, πρέπει να γίνει αντικειμενική ανάλυση της δράσης που λάβαμε για το 2020 για αντιμετώπιση της κρίσης.
Τουρισμός
Όσον αφορά τον Τουρισμό φέτος έχουμε δει ότι οι αριθμοί των τουριστών που ήρθαν στην Κύπρο μεταφέροντας τον ιό ήταν ελάχιστοι (περίπου 120) από μοριακά test στα αεροδρόμια της Κύπρου, από τους 621.000 τουρίστες που ήρθαν μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου. Αυτό σημαίνει ότι με τη σωστή διαχείριση των αεροδρομίων, τέτοιου είδους κρίσεις είναι διαχειρίσιμες χωρίς να διακινδυνεύουμε τη βιωσιμότητα της οικονομίας νοουμένου ότι δίδονται εισηγήσεις που ισορροπούν τη λύση της κρίσης με την οικονομία. Εάν δίδονται λύσεις που στοχεύουν μόνο τη μια πλευρά του προβλήματος, στο τέλος η κρίση δεν θα αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.
Επανεκκίνηση με όραμα και στόχους
Επίσης, έχουμε δει την αξία που προσφέρει ο τουρισμός στην κυπριακή οικονομία γι’ αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την επόμενη χρονιά με αποφασιστικότητα και να επανεκκινήσουμε την τουριστική βιομηχανία με όραμα μιας Κύπρου με σύγχρονη τουριστική στρατηγική και στόχους. Πρέπει να αναθεωρήσουμε το μοντέλο της τουριστικής βιομηχανίας και να εκσυγχρονίσουμε τον τρόπο που προβάλλουμε τα ξενοδοχεία μας στην αγορά, όπως επίσης και τον τρόπο που προωθούμε την Κύπρο ως τουριστικό προορισμό. Ταυτόχρονα πρέπει να επενδύσουμε στη συνδεσιμότητα της Κύπρου με τον υπόλοιπο κόσμο, διότι σοβαρό πρόβλημά μας είναι ο περιορισμένος αριθμός πτήσεων από περιορισμένο αριθμό χωρών και με λίγες πτήσεις την εβδομάδα. Αυτή η περιορισμένη συνδεσιμότητα δημιουργεί αστάθεια στα πτητικά προγράμματα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία της αγοράς: τουριστικοί πράκτορες και τουρίστες γενικά, να μην μπορούν να προγραμματίσουν διακοπές στην Κύπρο και κατ’ επέκταση το ενδιαφέρον για την Κύπρο να μην είναι σταθερό.
Πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι με την έναρξη της τουριστικής σεζόν και τη σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης κατά το δεύτερο τρίμηνο και μετά, θα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου. Πρέπει να έχουμε δυναμική παρουσία με καμπάνια προώθησης που να αναδείξει την Κύπρο σαν μια από τις καλές επιλογές της αγοράς. Εάν δεν επενδύσουμε επαρκή κονδύλια δεν θα μπορέσουμε να έχουμε την παρουσία που χρειάζεται.
Η επιτυχία της επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας το 2021 θα είναι ορόσημο για την ανάπτυξη της στα επόμενα χρόνια.
Μπορούμε να αντλήσουμε κάποια διδάγματα από την εμπειρία μας το 2020, τα οποία θα μας κάνουν πιο δυνατούς ή ακόμα πιο προνοητικούς. Την ίδια ώρα, όπως κάθε κρίση έτσι κι αυτή δημιουργεί ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να είμαστε έτοιμοι και ικανοί να τις αναγνωρίσουμε και να αντλήσουμε από αυτές τα θετικά τους στοιχεία.
Διαβάστε ακόμα:
Μ. Καμμάς: Πολύ πιο σύνθετο και δύσκολο το έργο των τραπεζών
Αεικίνητη η δράση του Invest Cyprus ανά την υφήλιο
Η κανονικότητα έχει αλλάξει
Η πανδημία έδρασε σαν καταλύτης στη ραγδαία εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας. Από τις διαδικτυακές συνεδριάσεις στη διαδικτυακή εκπαίδευση, η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο που ζούμε. Όταν παρέλθει η πανδημία δεν θα επιστρέψουμε στον τρόπο ζωής πριν το 2020. Η ψηφιακή τεχνολογία θα μείνει για τα καλά στη ζωή μας και θα επηρεάσει τη συχνότητα που ταξιδεύουμε, τους λόγους που ταξιδεύουμε, μέχρι και την αγορά των ακινήτων για γραφεία και καταστήματα. Όλες οι τάσεις που ζούμε σήμερα πιο έντονα προϋπήρχαν, όμως η πανδημία τις ένταξε στη ζωή μας πολύ πιο σύντομα και απότομα.
Η κρίση του 2020 έδειξε ότι χρειάζεται σφαιρική αντίληψη και προ-σχέδιο αντιμετώπισης ενός μεγάλου προβλήματος. Χρειάζεται ετοιμότητα και διαχρονικός προγραμματισμός για αντιμετώπιση κρίσεων.
Η σημασία για διασφάλιση της υγείας της οικονομίας είναι σύνθετο και πολύπλοκο εγχείρημα που χρειάζεται πολυδιάστατη γνώση και ψηλής αξιοπιστίας πληροφόρηση (data) για να λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις.
Οι επιχειρήσεις, όπως και το κράτος που είναι ένας οργανισμός πολλαπλάσιος της επιχείρησης αλλά με τις ίδιες προκλήσεις, πρέπει να είναι ευέλικτες και να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες γρήγορα. Στην αντίθετη περίπτωση όπου τα αντανακλαστικά του οργανισμού είναι αργά, μπορεί η ζημιά να είναι ανεπανόρθωτη και το κόστος διόρθωσης εξαιρετικά ψηλό.
Τα μαθήματα και οι εμπειρίες που αποκομίσαμε από την πανδημία και τις επιπτώσεις της είναι πολλά και μεγάλης αξίας. Για να μπορέσουμε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για το μέλλον, πρέπει να γίνει αντικειμενική ανάλυση της δράσης που λάβαμε για το 2020 για αντιμετώπιση της κρίσης.
Τουρισμός
Όσον αφορά τον Τουρισμό φέτος έχουμε δει ότι οι αριθμοί των τουριστών που ήρθαν στην Κύπρο μεταφέροντας τον ιό ήταν ελάχιστοι (περίπου 120) από μοριακά test στα αεροδρόμια της Κύπρου, από τους 621.000 τουρίστες που ήρθαν μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου. Αυτό σημαίνει ότι με τη σωστή διαχείριση των αεροδρομίων, τέτοιου είδους κρίσεις είναι διαχειρίσιμες χωρίς να διακινδυνεύουμε τη βιωσιμότητα της οικονομίας νοουμένου ότι δίδονται εισηγήσεις που ισορροπούν τη λύση της κρίσης με την οικονομία. Εάν δίδονται λύσεις που στοχεύουν μόνο τη μια πλευρά του προβλήματος, στο τέλος η κρίση δεν θα αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.
Επανεκκίνηση με όραμα και στόχους
Επίσης, έχουμε δει την αξία που προσφέρει ο τουρισμός στην κυπριακή οικονομία γι’ αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την επόμενη χρονιά με αποφασιστικότητα και να επανεκκινήσουμε την τουριστική βιομηχανία με όραμα μιας Κύπρου με σύγχρονη τουριστική στρατηγική και στόχους. Πρέπει να αναθεωρήσουμε το μοντέλο της τουριστικής βιομηχανίας και να εκσυγχρονίσουμε τον τρόπο που προβάλλουμε τα ξενοδοχεία μας στην αγορά, όπως επίσης και τον τρόπο που προωθούμε την Κύπρο ως τουριστικό προορισμό. Ταυτόχρονα πρέπει να επενδύσουμε στη συνδεσιμότητα της Κύπρου με τον υπόλοιπο κόσμο, διότι σοβαρό πρόβλημά μας είναι ο περιορισμένος αριθμός πτήσεων από περιορισμένο αριθμό χωρών και με λίγες πτήσεις την εβδομάδα. Αυτή η περιορισμένη συνδεσιμότητα δημιουργεί αστάθεια στα πτητικά προγράμματα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία της αγοράς: τουριστικοί πράκτορες και τουρίστες γενικά, να μην μπορούν να προγραμματίσουν διακοπές στην Κύπρο και κατ’ επέκταση το ενδιαφέρον για την Κύπρο να μην είναι σταθερό.
Πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι με την έναρξη της τουριστικής σεζόν και τη σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης κατά το δεύτερο τρίμηνο και μετά, θα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου. Πρέπει να έχουμε δυναμική παρουσία με καμπάνια προώθησης που να αναδείξει την Κύπρο σαν μια από τις καλές επιλογές της αγοράς. Εάν δεν επενδύσουμε επαρκή κονδύλια δεν θα μπορέσουμε να έχουμε την παρουσία που χρειάζεται.
Η επιτυχία της επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας το 2021 θα είναι ορόσημο για την ανάπτυξη της στα επόμενα χρόνια.