Εθνική Στρατηγική Τουρισμού: Άρχισε η παρουσίαση στο εξωτερικό

Μετά την έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού για την περίοδο 2020 – 30, το αρμόδιο Υφυπουργείο άρχισε δουλειά για προβολή της στους εταίρους μας στο εξωτερικό, δίνοντας έμφαση σε ειδικές κατηγορίες τουρισμού, στις οποίες στοχεύει πλέον η Κύπρος για να αυξήσει τουριστικό ρεύμα, διανυκτερεύσεις και έσοδα.  

Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, ολιγομελής αντιπροσωπεία του Υφυπουργείου με επικεφαλής τον Υφυπουργό, Σάββα Περδίο ξεκίνησε περιοδεία στο εξωτερικό, με στόχο την παρουσίαση και προβολή της εν λόγω Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού σε ταξιδιωτικούς πράκτορες και tour operators.

Πρώτος σταθμός της ευρωπαϊκής αυτής περιοδείας, ήταν η Ολλανδία. Η σχετική παρουσίαση έγινε στις 29 Ιανουαρίου, ενώπιον 30 ξένων εταίρων, οι οποίοι, όπως πληροφορείται το InBusinessNews, εκφράστηκαν πολύ θετικά για τα όσα παρακολούθησαν. Μάλιστα, χαρακτήρισαν  τη στρατηγική ως επιστημονικά καταρτισμένη. 

Η παρουσίαση έγινε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολλανδίας, όπου αυτή την περίοδο φιλοξενείται έκθεση κυπριακών αρχαιοτήτων. Ο συγκεκριμένος χώρος επιλέγηκε προκειμένου να προβληθεί η Κύπρος και ως προορισμός πολιτισμού, πέραν από το γνωστό δίπτυχο ήλιος και θάλασσα.

Ανάλογες εκδηλώσεις προγραμματίζονται το επόμενο διάστημα σε Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Γαλλία , Βέλγιο, Σουηδία, Νορβηγία κ.α. Όπως έγινε στην Ολλανδία, έτσι και στις υπόλοιπες χώρες θα επιλεγεί μικρός αριθμός συμμετεχόντων, έτσι ώστε να υπάρχει πιο άμεση και προσωπική επαφή μαζί τους.  

Στοχεύοντας σε ειδικές ομάδες
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες παρουσιάσεις της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού για την επόμενη δεκαετία επικεντρώνονται περισσότερο σε φορείς του τουρισμού, των οποίων οι εργασίες αφορούν τους τουρίστες που έχει θέσει και ως στόχο η Κύπρος (χωρίς να αποκλείονται βεβαίως και άλλες ομάδες). Ειδικότερα, οι εταίροι που παρευρέθηκαν στην παρουσίαση της Ολλανδίας δουλεύουν περισσότερο με την τουριστική ηλικιακή ομάδα 50 plus. Κατά το ίδιο μοντέλο επιλέγηκαν και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες/tour operators που προκλήθηκαν στις αντίστοιχες παρουσιάσεις των υπόλοιπων χωρών, αναλόγως και της κατηγορίας-στόχο που προσφέρει η κάθε χώρα.
Υπενθυμίζεται ότι κυπριακή Εθνική Στρατηγική Τουρισμού θα επικεντρωθεί στις ακόλουθες έξι κατηγορίες τουριστών (segmentation):

  • Οικογένειες με παιδιά (millennials)
  • Over 50s
  • Long Stayers
  • Destination hoppers
  • Short breakers
  • Εσωτερικός τουρισμός

Σύμφωνα με την Εθνική Στρατηγική, η κατηγορία «Οικογένειες με παιδιά», περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τουρίστες από τη Βρετανία, τη Ρωσία κ.α., ενώ η «άνω των 50» αφορά περιηγητές από τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ελβετία, τη Γερμανία, το Βέλγιο κτλ. Οι «destination hoppers» θα προσελκυθούν από χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κορέα, η Ιαπωνία, η Κίνα κτλ. Πρόκειται για τουρίστες που κάνουν διακοπές σε Ελλάδα και Τελ Αβίβ, και οι οποίοι θα μπορούσαν στο πλαίσιο του ταξιδιού τους να επισκεφθούν την Κύπρο για σύντομο χρονικό διάστημα. Αντιστοίχως, οι Short breakers αναμένεται να προέλθουν από χώρες όπως η Ελλάδα, η Ανατολική Ευρώπη, η Μέση Ανατολή καθώς επίσης και οι χώρες του Κόλπου.

 


 
Οι αριθμητικοί στόχοι
Υπενθυμίζεται πως βάσει των εκτιμήσεων της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού, κατά την επόμενη δεκαετία οι διανυκτερεύσεις τουριστών θα αυξηθούν κατά περίπου 32%, φθάνοντας τα 48 εκατομμύρια περίπου (το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση ύψους 31% στις αφίξεις περιηγητών, οι οποίες αναμένεται να φθάσουν τα 5 εκατομμύρια). Αν υλοποιηθούν οι δράσεις της στρατηγικής, μέχρι το 2030 ο τουρισμός θα μπορεί να προσδώσει επιπρόσθετη αξία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (σε σημερινές τιμές) ετησίως στην κυπριακή οικονομία, προσφέροντας έσοδα της τάξης των €4.4 δις το χρόνο.  Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 53% σε σχέση με την συνεισφορά των 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ του τουρισμού (περιλαμβανομένου και του εσωτερικού τουρισμού) στην οικονομία το 2018. Στοχεύεται αύξηση της ημερήσιας δαπάνης ανά περιηγητή, με αυτή να πλησιάζει τα 90 ευρώ το 2030, καταγράφοντας άνοδο κατά 16% από τα 75 ευρώ το 2018. Όσον αφορά στο θέμα της εποχικότητας, η στόχευση είναι όπως 40% των διανυκτερεύσεων κατανεμηθούν την περίοδο Νοεμβρίου – Απριλίου, από το 22% του 2018, ενώ οι διανυκτερεύσεις στις ορεινές περιοχές και τα άλλα χωριά της υπαίθρου να αυξηθούν από 100 χιλιάδες το 2018 σε 400 χιλιάδες το 2030.   

 

Δειτε Επισης

Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου