Σ. Περδίος: Έτσι θα απογειωθεί ο τουρισμός

Μεγαλεπήβολους στόχους για αύξηση του τουριστικού ρεύματος, των διανυκτερεύσεων και της κατά κεφαλή δαπάνης μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, θέτει το Υφυπουργείο Τουρισμού, στα πλαίσια της Εθνικής Στρατηγικής για την περίοδο 2020 – 30 που έχει καταρτιστεί και η οποία τίθεται εντός της ερχόμενης εβδομάδας ενώπιον της Βουλής για συζήτηση. Μεταξύ άλλων επιδιώκεται και η ένταξη της Κύπρου στις 30 πιο ανταγωνιστικές τουριστικά χώρες παγκοσμίως, κάτι που θα καταστεί εφικτό μέσω της επίτευξης του στόχου αναβάθμισης του επιπέδου του τουριστικού μας προϊόντος.

Μιλώντας στο πλαίσιο διάσκεψης τύπου με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός χρόνου από τη λειτουργία του Υφυπουργείου Τουρισμού, ο αρμόδιος Υφυπουργός Σάββας Περδίος τόνισε ότι βάσει των υπολογισμών που έχουν γίνει, σε βάθος δεκαετίας θα είναι εφικτή η αύξηση κατά 32% στις διανυκτερεύσεις, κάτι που μεταφράζεται σε συνολικά 48 εκατομμύρια από τα 36 εκατ σήμερα.

Βάσει των εκτιμήσεων, η εφαρμογή της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού θα φέρει τις τουριστικές αφίξεις το 2030 στα 5 εκατομμύρια το χρόνο από τα περίπου 4 εκατ τουρίστες που επισκέπτονται την Κύπρο τα τελευταία χρόνια.  Παράλληλα, υπολογίζονται ότι η κατά κεφαλή ημερήσια δαπάνη του επισκέπτη θα ανέλθει στα €90 κατά μέσο όρο από τα €75 που βρίσκεται σήμερα, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιτευχθεί ο στόχος της προσέλκυσης πιο ποιοτικού τουρισμού.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού σημείωσε ότι μέχρι το 2030 στόχος είναι τα  €1.5 δις ευρώ επιπρόσθετα έσοδα. Ειδικότερα, στοχεύεται η αύξηση των ετήσιων τουριστικών εσόδων από τα €2,9 δις σήμερα στα €4,5 δις.
Παράλληλά, το Υφυπουργείο έχει θέσει στο επίκεντρο τη μείωση της εποχικότητας, θέτοντας ως στόχο την αύξηση κατά 40% των διανυκτερεύσεων την περίοδο Νοεμβρίου – Απριλίου από 22% που είχε καταγραφεί το 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους σχεδιασμού βρίσκεται η ενίσχυση των διανυκτερεύσεων στην ύπαιθρο και τα ορεινά από τις 100 χιλιάδες το 2018 στις 400 χιλιάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος διαμονής των τουριστών στην Κύπρο σήμερα είναι τρεις μέρες στα ορεινά και εννέα μέρες στις παράλιες περιοχές.  

Ο Σάββας Περδίος εστίασε στους πέντε βασικούς πυλώνες/στόχους  της Εθνικής Στρατηγικής 2020 – 30:

  • Καταπολέμηση της εποχικότητας και μετατροπή της Κύπρου σε ολόχρονο τουριστικό προορισμό
  • Οφέλη από τον τουρισμό σε ολόκληρο το νησί (ορεινά, ακριτικές περιοχές και ύπαιθρος)
  • Ένταξη της Κύπρου στις 30 πιο ανταγωνιστικές χώρες παγκοσμίως όσον αφορά τον τουριστικό τομέα. Σήμερα, η Κύπρος κατέχει την 44η θέση, κάτι που δεν βοηθά τη χώρα μας να καταστεί ποιοτικός προορισμός. Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός, εάν καταφέρουμε να μπούμε στον κατάλογο των 30, στον οποίο περιλαμβάνονται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα, η Κροατία κ.α.), θα έχουμε πετύχει το στόχο της μετατροπής του νησιού μας σε ποιοτικό προορισμό και επομένως δεν θα μας επηρεάζουν παράγοντες που σχετίζονται με τις χαμηλές τιμές άλλων χωρών όπως Τουρκία, Βουλγαρία, Αίγυπτος, Ισραήλ, Τυνησία κ.α. «Σήμερα, ανταγωνιστές μας είναι χώρες που δεν βρίσκονται στους 30, γι αυτό και μας πολεμούν με την τιμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Περδίος.
  • Χρήση ψηφιακής τεχνολογίας με τη δημιουργία μονάδας επιστημονικών ερευνών
  • Αειφορία – περιβάλλον
 
Αναφερόμενος στην Εθνική Στρατηγική, ο Υφυπουργός διευκρίνισε ότι δεν αποτελεί αυτούσια την μελέτη των Ισπανών Εμπειρογνωμώνων που παραδόθηκε το 2017. Σημείωσε ότι η Στρατηγική βασίστηκε μεν στην εν λόγω μελέτη, ωστόσο προστέθηκαν και άλλα στοιχεία, ενώ τέθηκε στο επίκεντρο επαναδιαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
 
Δύσκολη χρονιά το 2019
Ο κ. Περδίος ανέφερε ότι το 2019 ήταν μια δύσκολη χρονιά. Ωστόσο, σημείωσε, παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις, τα αποτελέσματα, τα οποία κυμάνθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2018, μας ικανοποιούν. Μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην αβεβαιότητα λόγω Brexit και ισοτιμίας του ρουβλιού, στο κλείσιμο στα τέλη του 2018 της Cobalt και της Air Berlin όπως και στο λουκέτο της Germania και της Thomas Cook. Ειδικά για το κλείσιμο της τελευταίας, ο κ. Περδίος ανέφερε ότι επρόκειτο για την μεγαλύτερη κρίση του κυπριακού τουρισμού της δεκαετίας, η οποία προκάλεσε πολύ μεγάλα προβλήματα.
Εστίασε, επίσης, στην καθήλωση αεροσκαφών τύπου BOEING 737 MAX, γεγονός το οποίο δυσκόλεψε και δυσκολεύει ακόμη την ανάπτυξη νέων δρομολογίων και στην Κύπρο.
Τέλος, αναφέρθηκε στο κίνημα για την κλιματική αλλαγή, το οποίο επηρεάζει ταξιδιώτες από δυνατές τουριστικές αγορές της Ευρώπης όπως η Σουηδία. Ήδη, διευκρίνισε ο κ. Περδίος, ο εξερχόμενος τουρισμός της Σουηδίας μειώθηκε κατά 10%, καθώς οι νέοι της χώρες είναι πολύ πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον και τους ρύπους των αεροσκαφών, αποτρέποντας συγγενείς και φίλους τους από το να ταξιδέψουν.
 
Στοχεύοντας σε νέες αγοράς
 
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε εκ νέου στις προσπάθειες που καταβάλλονται για  ανάπτυξη νέων αγορών. Ειδικότερα, μίλησε για:
  • Στόχευση σε νέες αγορές, δημογραφικές ομάδες και ειδικές μορφές τουρισμού
  • Επαφές με 400 οργανωτές ταξιδιών και 30 αεροπορικές εταιρείες
  • Συμφωνίες για κοινά τουριστικά πακέτα (πχ συμφωνία με Ισραήλ γι προσέλκυση Αμερικανών τουριστών)
  • Στήριξη ή διοργάνωση εκδηλώσεων προβολής της Κύπρου στο εξωτερικό
  • Τουριστικές εκθέσεις. Όπως επισημάνθηκε, το 2020 το Υφυπουργείο πρόκειται να λάβει μέρος σε 92 συνολικά τουριστικές εκθέσεις (από 74 το 2019), 60 γενικού και 32 ειδικού ενδιαφέροντος (από 18 την προηγούμενη χρονιά).
  • Φιλοξενία – Φιλοξενήθηκαν 8000 άτομα (400 δημοσιογράφοι, 2600 ταξιδιωτικοί πράκτορες και 5000 από άλλες κατηγορίες)
  • Διαγωνισμοί για το νέο brand, νέα εικόνα τουριστικών περιπτέρων
  • Ειδικά προϊόντα (οινογαστρονομικός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός, αθλητικός τουρισμός) – στηρίχθηκαν συνολικά 420 εκδηλώσεις/διοργανώσεις/συνέδρια.  

Τέλος, ο κ. Περδίος ανέφερε ότι από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Υφυπουργείου μέχρι και τους έξι μήνες αποχώρησαν 40 εργαζόμενοι που δεν αντικαταστάθηκαν κι ότι αυτό θα γίνει με την αποπεράτωση της μελέτης στελέχωσης.
 

Δειτε Επισης

Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ