Σ. Περδίος: Δεν έχουμε καν αγγίξει τις πραγματικές δυνατότητες της Κύπρου

Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κυπριακός τουρισμός, μετά από τρία χρόνια απανωτών ρεκόρ καθώς επίσης και για κομμάτια της στρατηγικής που επεξεργάζεται το Υφυπουργείο Τουρισμού για τα επόμενα χρόνια, μίλησε στο περιοδικό Gold, ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος. Ο Υφυπουργός στέλνει το μήνυμα πως δεν έχουμε καν ξύσει την επιφάνεια των αληθινών δυνατοτήτων της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, γι αυτό και πρέπει να επικεντρωθούμε στον τρόπο με τον οποίο προωθούμε τη χώρα.

 
Οι προκλήσεις
Παρά το γεγονός ότι οι τουριστικές αφίξεις έχουν καταγράψει αριθμούς ρεκόρ τα τελευταία τρία χρόνια, κάποιοι εκτιμούν ότι το 2019 μπορεί να είναι λιγότερο επιτυχημένο τουριστικά σε σύγκριση με το 2018. Ο Σάββας Πέρδιος δεν συμμερίζεται αυτή την άποψη. «Αν είμαστε κοντά στις αφίξεις του περασμένου έτους, θα είμαι ικανοποιημένος, καθώς υπάρχουν πολλές προκλήσεις στον τομέα αυτή τη χρονιά», τονίζει. Μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Τουρισμού προβάλλει ως προκλήσεις το Brexit, την πτώση της λίρας, όπως και του ρωσικού ρουβλιού, καθώς επίσης και το άνοιγμα νέων ανταγωνιστικών προορισμών.
 
Να μην βλέπουμε μόνο τις αφίξεις
Εξάλλου, σημειώνει ο κ. Περδίος, ο αριθμός των αφίξεων δεν πρέπει να αποτελεί τον μόνο δείκτη επιτυχίας. «Το να διαμένουν σε ένα προορισμό για 10 μέρες τέσσερα εκατομμύρια τουρίστες, δεν είναι το ίδιο με τη μονοήμερη διαμονή του ίδιου αριθμού τουριστών», υπογράμμισε, προσθέτοντας πως «πρέπει να εξετάσουμε λίγο περισσότερο τα στατιστικά στοιχεία και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε το μέλλον μάλλον διαφορετικά».
 
Ειδικότερα, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην κινεζική αγορά, στην οποία  πολλοί τουριστικοί προορισμοί προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση. Ωστόσο, σημείωσε ότι υπάρχουν και κάποιες ευκολότερες επιλογές. «Είμαστε τόσο κοντά στη Μέση Ανατολή - στις αγορές του Ισραήλ, του Λιβάνου και της Ιορδανίας καθώς επίσης και στις χώρες του Κόλπου. Αν έχουμε τον ιδιωτικό τομέα μαζί μας, μπορούμε να πετύχουμε πολλά προς αυτή την κατεύθυνση. Γνωρίζω ότι δεν εύκολο να πείσετε τις επιχειρήσεις που προσελκύουν τις ίδιες εθνικότητες για 10, 20, 30 ή ακόμα και 40 χρόνια, να στραφούν ξαφνικά και προς άλλες αγορές. Όλο αυτό θα είναι μια ολόκληρη αλλαγή κουλτούρας, όμως είναι κάτι που χρειάζεται να γίνει», σημείωσε ο κ. Περδίος.
 
Λάθος το sun and sea
Σε ότι αφορά την επί χρόνια στρατηγική προώθησης της Κύπρου ως καθαρά καλοκαιρινού προορισμού, ο Υφυπουργός σημειώνει πως είναι λάθος να στέλνουμε το μήνυμα ότι οι τουρίστες θα μπορούν εδώ να απολαμβάνουν τον ήλιο ανά πάσα στιγμή. «Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τον ήλιο, αλλά μπορούμε να προσφέρουμε για παράδειγμα μια απόλυτα αυθεντική εμπειρία στα βουνά. Μπορούμε να υποσχεθούμε μια φανταστική πεζοπορία, υπέροχη φιλοξενία και γαστρονομία στα παραδοσιακά χωριά μας. Η Κύπρος πάντα επικεντρωνόταν στον καιρό, αλλά αυτό πλέον δεν αρκεί. Πρέπει να πούμε κάτι περισσότερο», σημείωσε με νόημα.
 
Στόχος η «πάταξη» της εποχικότητας
Ο Υφυπουργός εργάζεται, μεταξύ άλλων, για την επίλυση του μακροχρόνιου προβλήματος της εποχικότητας. Μια από τις λύσεις του συγκεκριμένου ζητήματος είναι η προώθηση της Κύπρου ως κοινού προορισμού με γειτονικές χώρες. Αναλύοντας το σκεπτικό αυτό, ο Σάββας Περδίος εξηγεί ότι η ιδέα επικεντρώνεται στο ότι το χειμώνα ο τουρίστας μπορεί να μην επιθυμεί να περάσει 10 ημέρες μόνο στην Κύπρο, αλλά να μοιράσει τις μέρες του μεταξύ του νησιού μας και άλλων γειτονικών προορισμών. «Νομίζω ότι αυτή είναι μια πραγματικά ενδιαφέρουσα ιδέα και πιστεύω ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να προσεγγίσουμε τις χώρες του Κόλπου και της Μέσης Ανατολής με αυτό το πνεύμα », ανέφερε χαρακτηριστικά. Προχωρώντας, ο κ. Περδίος υπογράμμισε ότι υπάρχουν 50 πτήσεις την εβδομάδα στο Τελ Αβίβ από τις ΗΠΑ και αναγνωρίζοντας ότι «κανένας Αμερικάνος δεν πρόκειται να έρθει στην Κύπρο για 10 ημέρες ή 15 ημέρες», διερωτήθηκε Τι προτιμάμε; Να μην τους έχουμε καθόλου ή να τους έχουμε για λίγες μέρες στο πλαίσιο ενός ταξιδιού τους στο Ισραήλ; «10.000 Αμερικανοί πηγαίνουν στο Τελ Αβίβ κάθε εβδομάδα. Μη μου πείτε ότι δεν μπορούμε να κερδίσουμε κάποιους από αυτούς για μια ή δύο ημέρες», συμπλήρωσε.
 
Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός υπογράμμισε πως δεν έχουμε καν ξύσει την επιφάνεια των αληθινών δυνατοτήτων της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, γι αυτό και πρέπει να επικεντρωθούμε στον τρόπο με τον οποίο προωθούμε τη χώρα. «Μόλις το καταλαβαίνουμε όλοι αυτό και κινηθούμε προς την ίδια κατεύθυνση, θα μπορέσουμε πραγματικά να κάνουμε σημαντικές αλλαγές κατά την επόμενη δεκαετία», κατέληξε ο κ. Περδίος.
*Το κείμενο δημοσιεύεται στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού Gold που κυκλοφορεί την Κυριακή 18 Αυγούστου. 

Δειτε Επισης

Η Emirates απέσπασε το βραβείο «Best Inflight Entertainment Award» στα Airline Excellence Awards 2024
The Landmark Nicosia: Το νέο Spa και οι εγκαταστάσεις Fitness & Wellness του ξενοδοχείου (pics)
Το πρωτοποριακό φόρουμ «Γυναίκες στον Αέρα» της Wizz Air
Paradox Museum Limassol: Γιορτάζει ένα χρόνο λειτουργίας με δωρεάν είσοδο σε όλα τα παιδιά
Εκστρατεία καλλιέργειας οδικής συνείδησης από την ΕΤΑΠ Πάφου
Vessel Check: Νέα υπηρεσία από τη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Ελληνική Τράπεζα: Μονόδρομος η εξέλιξη για μια ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία
Επιμόρφωση των εργαζομένων του τουρισμού σε νέα σημεία ενδιαφέροντος της Περιφέρειας Λάρνακας
Ηγεσία: Ο ρόλος του ηγέτη σε όλα τα επίπεδα
Προετοιμασίες από τα αεροδρόμια της Κύπρου για την άφιξη των τουριστών