Σ. Περδίος: Ριζική αλλαγή στο branding του τουρισμού

Τις κατευθυντήριες γραμμές της στρατηγικής που προωθείται για αναβάθμιση του τουρισμού και του κυπριακού τουριστικού προϊόντος έδωσε ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος.

Σε ομιλία του από το βήμα του 41ου Ετήσιου Ξενοδοχειακού Συνεδρίου που διοργάνωσε ο ΠΑΣΥΞΕ, ο κ. Περδίος αναφέρθηκε στην ανάγκη εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού. Παράλληλα, ανέλυσε τις προτεραιότητες και δράσεις του Υφυπουργείου προς αυτή την κατεύθυνση για τη διετία 2019 – 2020, κάνοντας λόγο, μεταξύ άλλων για re-branding, επαναπροσδιορισμό της στόχευσης με βάση τις νέες τάσεις σε ότι αφορά τις κατηγορίες τουριστών, επέκταση σε νέες αγορές, προβολή της Κύπρου ως εναλλακτικός τουρισμός πέραν του σλόγκαν «ήλιος και θάλασσα» κτλ.

Αναλύοντας τις προτεραιότητες και τα βήματα που θα ακολουθηθούν για την περίοδο 2019 – 20, ανέφερε ότι:

Α. Θα δημιουργηθεί μια επιτροπή στρατηγικής, η οποία θα απαρτίζεται από φορείς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για να παρακολουθεί τις κινήσεις απαιτούνται σε ότι αφορά τη στρατηγική.

Β. θα πρέπει να εγκριθεί το νέο Θεσμικό Πλαίσιο Κατηγοριοποίησης Ξενοδοχείων, μέσω του οποίου θα ενισχυθεί η προσπάθεια για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των τουριστικών μας μονάδων. «Τα νομοσχέδια αυτά εκκρεμούν και θα πρέπει να εγκριθούν. Ήδη πολλοί ιδιώτες έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις τα τελευταία χρόνια, με βάση τα νέα κριτήρια, τα οποία δεν έχουν ακόμα εγκριθεί και είμαστε ακόμα στη μέση, εκκρεμούν άδειες», πρόσθεσε ο Υφυπουργός.

Γ. Θα επαναμελετηθούν τα συμβόλαια με τουριστικούς πράκτορες, αεροπορικές εταιρείες που λήγουν το 2020. Η προσπάθεια αυτή ξεκινάει από φέτος, προκειμένου να γίνει η απαραίτητη προετοιμασία έγκαιρα.

Δ. Προωθείται η ολική επαναξιολόγηση όλων των εξόδων που αφορούν το marketing, είτε αφορά φιλοξενία, είτε εκθέσεις κτλ. Ήδη άρχισε να προετοιμάζεται για του χρόνου, το λανσάρισμα του νέου brand της Κύπρου. «Θέλουμε να στοχεύσουμε σε εξειδικευμένες αγορές και τουριστικές εκθέσεις, πχ εκθέσεις που είναι για επισκέπτες άνω των 50 ή 65 ετών, οι οποίοι είναι σε ηλικία που μπορούν να περάσουν αρκετό χρόνο στο εξωτερικό», πρόσθεσε ο κ. Περδίος. Πρέπει, τόνισε, «να επαναξιολογήσουμε σε ποιες εκθέσεις πάμε, τι αποκομίζουμε από τη κάθε μια ώστε να στοχεύσουμε εκεί που πρέπει, με βάση τις νέες μας βλέψεις».

Πρέπει, συμπλήρωσε ο Υφυπουργός, να φέρουμε νέες μορφές τουρισμού, να στοχεύσουμε σε νέες αγορές και νέα δημογραφικά, ώστε η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού μας να βασιστεί πάνω σε τομείς, οι οποίοι να πετύχουν την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, χτυπώντας το διαχρονικό πρόβλημα της εποχικότητας.
 

Ανάγκη για re-branding
Αναλύοντας της ανάγκη για re-branding, ο Υφυπουργός Τουρισμού απαρίθμησε τα δυνατά σημεία του κυπριακού τουριστικού προϊόντος: Ιδανικό κλίμα, ζεστή φιλοξενία, μικρές αποστάσεις, τοποθεσία, γλώσσα κτλ.
Παρέθεσε, επίσης τα νέα τουριστικά δημογραφικά στοιχεία, τα οποία έχουν ως εξής:

  • Millennial parents: Η μεγαλύτερη γενιά εργαζομένων
  • Golden 50s: Η ομάδα, η οποία ξοδεύει τα περισσότερα
  • Aging populations: Ευρωπαίοι, η ηλικία των οποίων πλησιάζει τα 60 έτη
  • Authenticity: Αυτοί που προτιμούν τις εξατομικευμένες εμπειρίες/διακοπές
  • Shorter stays: τουρίστες που προτιμούν να κάνουν περισσότερα ταξίδια μικρών αποστάσεων

 
Το μέλλον
Βάσει των πιο πάνω κατηγοριών, η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού θα εστιάσει στην προσέλκυση των ακόλουθων τουριστικών ομάδων:

  • Οικογένειες με παιδιά
  • Τουρίστες άνω των 50 ετών
  • Οι τουρίστες μεγάλης διαμονής
  • Οι destination hoppers
  • Οι τουρίστες μικρών αποδράσεων
  • Οι Κύπριοι τουρίστες 

Σύμφωνα με τον κ. Περδίο, η κατηγορία «Οικογένειες με παιδιά», περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τουρίστες από τη Βρετανία, τη Ρωσία κ.α., ενώ η «άνω των 50» αφορά περιηγητές από τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ελβετία, τη Γερμανία, το Βέλγιο κτλ. Οι «destination hoppers» θα προσελκυθούν από χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κορέα, η Ιαπωνία, η Κίνα κτλ. Πρόκειται για τουρίστες που κάνουν διακοπές σε Ελλάδα και Τελ Αβίβ, και οι οποίοι θα μπορούσαν στο πλαίσιο του ταξιδιού τους να επισκεφθούν την Κύπρο για σύντομο χρονικό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει του νέου της brand, η Κύπρος, πέραν από προορισμός με «ήλιο και θάλασσα», θα προωθηθεί ως χώρα που μπορεί να προσφέρει:

  • Υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού
  • Υψηλή γαστρονομία
  • Διασκέδαση καζίνο
  • Αποτελεί θρησκευτικό και πολιτισμικό προορισμό
  • Αγροτουρισμό
  • Εκπαίδευση σε αθλητές και αθλητικές ομάδες
  • Αποτελεί προορισμό για ποδηλάτες
  • Γήπεδα γκολφ
  • Γαμήλιες τελετές και διακοπές για νεόνυμφους
  • Διακοπές κρουαζιέρας και yachting
  • Συνέδρια/Φεστιβάλ

Στόχος, η επέκταση της τουριστικής περιόδου, η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και η προσιτότητα.

«Πιστεύουμε στις δυνατότητες της Κύπρου, η οποία μπορεί να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες», κατέληξε ο κ. Περδίος.
 
Τέλη Μαρτίου καθαρή εικόνα για φέτος
Ερωτηθείς για το πότε θα έχουμε πλήρη εικόνα αναφορικά με τις τουριστικές αφίξεις φέτος, με αφορμή και το επικείμενο Brexit, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι στο τέλος Μαρτίου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο. «Την άλλη βδομάδα θα έχουμε την έκθεση στο Βερολίνο και ακολούθως στη Μόσχα. Μετά από αυτές τις εκθέσεις στα τέλη Μαρτίου όλος ο τουριστικός τομέας θα γνωρίζει περισσότερα για την φετινή σεζόν. Εξάλλου, στο τέλος Μαρτίου κλείνει και το θέμα Brexit, φαίνεται ότι και οι Άγγλοι θέλουν να πάει μέχρι και την τελευταία στιγμή για δικούς τους στρατηγικούς λόγους, άρα τότε θα έχουμε εικόνα για τη σεζόν», σημείωσε ο Υφυπουργός.

Σε ότι αφορά το ενδιαφέρον ξένων tour operators και αν αυτό έχει διαφοροποιηθεί υπό τα δεδομένα, ο κ. Περδίος τόνισε ότι κάποιοι θέλουν όχι να μειώσουν αλλά να εμπλουτίσουν το πρόγραμμα τους στην Κύπρο. «Ζητούν κάποιες εκπτώσεις για να πουλήσουν πιο νωρίς απ’ ότι συνήθως, όμως δεν έχουμε ακούσει να έχουν σταματήσει πτήσεις, αντίθετα κάποιοι θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμα τους, απλά θέλουν εκείνο το επιπλέον κίνητρο που θα τους δώσει τη δυναμική που θέλουν», πρόσθεσε. Βεβαίως, κατέληξε ο υφυπουργός, είναι μια σεζόν που θα παίξουν σημαντικό ρόλο και οι κρατήσεις της τελευταία στιγμής. «Ίσως κάποιοι να είναι διστακτικοί, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν θα ταξιδέψουν», τόνισε, προσθέτοντας παράλληλα πως και ο φετινός καλό καιρός στην Ευρώπη ενδεχομένως να αποτρέψουν κάποιους δυνητικούς τουρίστες από του να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους.
 

Δειτε Επισης

Emirates: Στρατηγικές αλλαγές της λειτουργίας των εμπορικών ομάδων της
Κώστας Κουμής: Δείχνει ανθεκτικότητα παρά τις προκλήσεις ο τουρισμός
Η Aegean επενδύει σε τέσσερα νέα Airbus A321neo για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε.
Αντώνης Ορθοδόξου: Προβληματίζουν αλλά χωρίς επιπτώσεις στις αφίξεις οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή
Συνεχίζουν σε τροχιά ανόδου οι αφίξεις-Το Ηνωμένο Βασίλειο η κυριότερη πηγή τουρισμού
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Παγκύπριου Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων
Orthodoxou Aviation: Ακτοπλοϊκά εισιτήρια για την θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας
Η κατάσταση στην περιοχή, οι ενδείξεις για τον τουρισμό και οι αστάθμητοι παράγοντες
Κύπρος και Μπαχρέιν συζητούν την περαιτέρω ανάπτυξη τουριστικών σχέσεων
Βλέπουν αδράνεια και αθέτηση δεσμεύσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Περνέρα