Παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις στον κλάδο της φιλοξενίας

Ιωάννα Ιωάννου*  07/02/2019 13:32
Παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις στον κλάδο της φιλοξενίας

Παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις στον κλάδο της φιλοξενίας

Ιωάννα Ιωάννου*  07/02/2019 13:32
Ο αριθμός των διεθνών ταξιδιωτών συνεχίζει να αυξάνεται και ο τουριστικός κλάδος σε παγκόσμιο επίπεδο μεταβάλλεται σήμερα ταχύτερα από ποτέ άλλοτε. Σύμφωνα με την έκθεση μακροπρόθεσμων προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNWTO) με τίτλο «Οι προοπτικές του τουρισμού μέχρι το 2030», οι διεθνείς αφίξεις τουριστών θα ανέλθουν μέχρι το 2030 στο 1,8 δις. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να γνωρίζουν τις 10 πιο σημαντικές παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις στον κλάδο ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να αξιοποιήσουν τις νέες ευκαιρίες.

RELATED ARTICLES


 
  • Airbnb: Με καταχωρήσεις σε πάνω από 190 χώρες και 65,000 πόλεις, η Airbnb αυξάνει ολοένα και περισσότερο το μερίδιο αγοράς της, δημιουργώντας έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών, στον οποίο τα ξενοδοχεία καλούνται να ανταποκριθούν. Γιατί οι ταξιδιώτες επιλέγουν την  Airbnb αντί κάποιου ξενοδοχείου; Πέραν του χαμηλότερου κόστους, τα καταλύματα Airbnb προσφέρουν παράλληλα και εμπειρίες, καθώς τα πλείστα βρίσκονται μέσα στις γειτονιές και ανάμεσα στα σπίτια των μόνιμων κατοίκων. Η διαμονή σε ένα Airbnb σου δίνει το αίσθημα ότι ζεις όπως ο ντόπιος.
     
  • Δραστηριότητες και εμπειρίες πελάτη: Η σημασία που αποδίδουν οι ταξιδιώτες στις δραστηριότητες και στις εμπειρίες αυξάνεται ολοένα και περισσότερο επηρεάζοντας τις αγορές και τις αποφάσεις τους. Ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία σήμερα προβαίνουν στις αναγκαίες διευθετήσεις ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές. Σύμφωνα με το Trip Advisor, η κατηγορία εμπειριών που καταγράφει τους πιο γρήγορους ρυθμούς αύξησης το 2017 αφορά τις περιηγήσεις με αντικείμενο την ιστορία και την κληρονομιά, ενώ ακολουθούν οι κρουαζιέρες στο ηλιοβασίλεμα.
     
  • Αυξάνεται η σημασία του πολιτιστικού τουρισμού: Σύμφωνα με την έρευνα του UNWTO, το 40% των ταξιδιωτών περιγράφουν τον εαυτό τους ως «πολιτιστικό ταξιδιώτη». Μια εισήγηση θα ήταν η συμμετοχή των επισκεπτών σε πολιτιστικές δραστηριότητες όπως η ετοιμασία εδεσμάτων της τοπικής κουζίνας χρησιμοποιώντας ντόπια προϊόντα ή η συμμετοχή στη δημιουργία τοπικών ειδών χειροτεχνίας ή ακόμη και σε άλλες παραδοσιακές δραστηριότητες με στόχο να νιώσουν πιο κοντά και να βιώσουν την κουλτούρα της χώρας
     
  • Εισροή διεθνών επισκεπτών: Η αυξανόμενη ανομοιογένεια σε ό,τι αφορά την καταγωγή ή τη χώρα προέλευσης των επισκεπτών συνεπάγεται διαφορετικές προσδοκίες και απαιτήσεις, δημιουργώντας πρόσθετες προκλήσεις υπό τη μορφή εξατομικευμένων εμπειριών. Ο τουριστικός κλάδος θα πρέπει να αντιληφθεί τις ανάγκες των επισκεπτών ώστε να τους προσφερθεί εξυπηρέτηση στη δική τους γλώσσα, ανταποκρινόμενοι στη δική τους ξεχωριστή κουλτούρα. 
     
  • Έμφαση στην υγεία και την ευεξία: Τα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο αξιοποιούν τις ευκαιρίες που προσφέρει η ενθουσιώδης και συνειδητοποιημένη σε θέματα υγείας αγορά σε συνδυασμό με την ανάδυση πολυάριθμων νέων τάσεων και απαιτήσεων. Υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου μέσω της προσέλκυσης ατόμων που τους ενδιαφέρει η ευεξία τους και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, αλλά δυσκολεύονται να το επιτύχουν.
     
  • Ο αυξανόμενος ρόλος των πρακτικών βιωσιμότητας και ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής: Η βιωσιμότητα καθίσταται ολοένα και περισσότερο συνώνυμη με τις βέλτιστες πρακτικές και οι τουρίστες είναι όλο και πιο ευαίσθητοι σε θέματα βιωσιμότητας. Οι φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές αναδεικνύονται ως η νέα τάση. Ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής είναι όλο και πιο εμφανής. Η Στρατηγική Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή που έχει εκπονηθεί στοχεύει στη λήψη μέτρων περιορισμού των επιπτώσεων. Κάθε προορισμός θα πρέπει να προσαρμόσει τα μέτρα αυτά και να τα συσχετίσει άμεσα με τη δική του πραγματικότητα.   
     
  • Ο αντίκτυπος της γενιάς της χιλιετίας (millennials): Η γενιά της χιλιετίας αποτελεί μια ομάδα ταξιδιωτών με διαφορετικές αλλά και υψηλότερες προσδοκίες. Προσβλέπουν σε εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις. Είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ενεργοί χρήστες καθώς και πρωτοπόροι στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών.
     
  • Τεχνολογικά επιτεύγματα στους τομείς της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και της Ρομποτικής Αυτοματοποίησης Διεργασιών (RPA): Όπως και στους πλείστους κλάδους, η AI & η RPA διαφοροποιούν τον τρόπο λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού. Σημαντικές είναι οι ευκαιρίες που αναδεικνύονται σε βασικούς τομείς όπως η διαφήμιση, οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης πρώτης γραμμής και η γενική διαχείριση.
     
  • Αλλαγές στις πρακτικές μάρκετινγκ: Οι πρακτικές μάρκετινγκ επίσης κινούνται προς μια πιο ψηφιακή και εξατομικευμένη κατεύθυνση. Η πρακτική έγκειται στο να προωθήσεις μια ιστορία, και όχι απλά ένα δωμάτιο, να προβάλεις τον προορισμό και όχι απλά το ξενοδοχείο. Επιπλέον, είναι επιτακτική η ανάγκη ανταπόκρισης σε πραγματικό χρόνο όσον αφορά τα σχόλια που αναρτώνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά.
     
  • Μάρκετινγκ και προώθηση του τουριστικού προορισμού: Σε επίπεδο προορισμού, η ευθύνη δεν βαραίνει ένα και μόνο άτομο. Απαιτείται μια συνεργατική προσέγγιση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού που σχετίζεται με την παροχή τουριστικών υπηρεσιών. Στη διαχείριση του τουριστικού προορισμού, οι εμπλεκόμενοι φορές εργάζονται από κοινού ώστε να δημιουργήσουν ένα κοινό όραμα και μια ολιστική προσέγγιση για τον προορισμό. Ο περιβαλλοντικός, κοινωνικός και οικονομικός αντίκτυπος, καθώς και τα ζητήματα ασφάλειας και προστασίας, αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της ποιότητας της παροχής τουριστικών υπηρεσιών ενώ έχουν παράλληλα και στρατηγική σημασία.
     
Οι νέες μέθοδοι ανταγωνισμού, οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών, οι κοινωνικές τάσεις και τα επιτεύγματα της τεχνολογίας διαμορφώνουν τις παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις. Οι φορείς του κλάδου καλούνται να αντιδράσουν σε αυτές τις τάσεις και εξελίξεις έγκαιρα και να αναθεωρήσουν το επιχειρησιακό τους μοντέλο σε ό,τι αφορά τη βελτιστοποίηση του κόστους, την εταιρική στρατηγική, τη βελτιστοποίηση των διεργασιών και τις προσδοκίες των πελατών.
 
*Ιωάννα Ιωάννου
Ανώτερη Διευθύντρια
Ελεγκτικές Υπηρεσίες
Τομέας Φιλοξενίας & Αναψυχής
PwC Κύπρου
 
 
 

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας