Η ιδέα πίσω από την Purpose Communications και η συνεργασία με DeLeMa
06:50 - 13 Σεπτεμβρίου 2022
Με το δικό του βήμα στον επιχειρηματικό στίβο, και συγκεκριμένα στον ανταγωνιστικό τομέα της επικοινωνίας, προχώρησε ο Δημήτρης Ιωαννίδης. Μαζί με την Δέσπω Λευκαρίτη, ενώνουν δυνάμεις, κάτω από το concept της Purpose Communications.
Πρόκειται για ένα αυτόνομο γραφείο που θα λειτουργεί με τις full service υπηρεσίες της DeLeMa, με στόχο να καλύψει το κενό στην κυπριακή αγορά, αλλά και την γύρω περιοχή, σε ό,τι αφορά την επικοινωνία των brands.
Σε συνέντευξή τους στο InBusinessNews, ο Δημήτρης Ιωαννίδης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Purpose Communications, και η Δέσπω Λευκαρίτη, διευθύνουσα σύμβουλος της DeLeMa και διευθύντρια στη Purpose Communications, αναφέρουν, μεταξύ άλλων πώς προέκυψε η εν λόγω συνεργασία, καθώς και τους στόχους της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμα:
Στενεύει ο κλοιός για μη Π.Ο.Π. χαλλούμι-Τι θα ισχύσει
Η Atlantica αποκτά μετοχική συμμετοχή στο Αphrodite Hills
Ιωάννα Φιάκκου: Το παιχνίδι έχει τα όριά του
Επιπλέον, μιλούν για τις νέες τάσεις του τομέα, τους τρόπους που οι ίδιοι επιδιώκουν να διαφοροποιηθούν, ενώ σκιαγραφούν και το πώς έχει αλλάξει ο τομέας τα τελευταία χρόνια.
Μετά από μια μακροχρόνια επιτυχημένη πορεία σε θέσεις-κλειδιά του ιδιωτικού τομέα, πλέον προχωρήσατε στο δικό σας επιχειρηματικό βήμα. Γιατί πήρατε αυτή την απόφαση και ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Θα έλεγα πως ήταν μια λογική εξέλιξη πραγμάτων που προέκυψε μέσα από την ανάγκη μου να διαφοροποιηθώ από τα τετριμμένα και να αναδείξω την πιο ουσιαστική πλευρά της επικοινωνίας και κατ’ επέκταση του επιχειρηματικού κόσμου.
Είναι δεδομένο, και οι εταιρείες οφείλουν να το αντιληφθούν, ότι οι καταναλωτές επιζητούν περισσότερα από τις εταιρείες που υποστηρίζουν. Η παροχή ενός εξαιρετικού προϊόντος ή υπηρεσίας δεν είναι πλέον αρκετή.
Αντίθετα, ο κόσμος, κυρίως οι νεότερες γενιές θέλουν να γνωρίζουν την υπευθυνότητα μιας εταιρείας απέναντι στους ανθρώπους της, την κοινωνία και το περιβάλλον. Θέλουν να γνωρίζουν τι πραγματικά πρεσβεύει και στηρίζει μια επιχείρηση.
Το σημείο αυτό έρχεται πρωτίστως να στηρίξει η Purpose Communications, καλύπτοντας στρατηγικά τις ανάγκες αυτών των επιχειρήσεων που είναι έτοιμες να ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα ζήτηση και ανάγκη των πελατών και συνεργατών τους.
Δέσπω Λευκαρίτη: Όταν συναντήθηκα με τον Δημήτρη, είδα ότι έχουμε κοινές αντιλήψεις στα θέματα της επικοινωνίας, ειδικά στις σημερινές ανάγκες των καταναλωτών. Η Purpose Communications θα προσφέρει υπηρεσίες που θα ενισχύσουν ουσιαστικά την επικοινωνία των επιχειρήσεων.
Ποιος ο στόχος της Purpose Communications; Εντοπίσατε κάποιο κενό στην αγορά το οποίο θέλετε να καλύψετε;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Μετά από αρκετούς μήνες προγραμματισμού και αναζήτησης, κυρίως στο εξωτερικό, για τις τάσεις που κυριαρχούν στις ανεπτυγμένες αγορές ή αναμένεται να επικρατήσουν ευρύτερα στον κλάδο της επικοινωνίας σε παγκόσμια κλίμακα, δημιουργήσαμε το πλαίσιο στο οποίο θα επικεντρωθεί η Purpose Communications.
Επιδιώκουμε να καλύψουμε ένα κενό στην κυπριακή αγορά, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, για στρατηγικές επικοινωνίες που έχουν ως γνώμονα τους τον σκοπό, που κατ’ επέκταση θα διαμορφώσει τις πιο σημαντικές και ουσιαστικές συζητήσεις της καθημερινότητάς μας.
Από την αναδιαμόρφωση των πολιτικών Εταιρικής Υπευθυνότητας έως την προτεραιότητα στη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και την Ενσωμάτωση και τη δημόσια υποστήριξη για τα ζητήματα που ενδιαφέρουν περισσότερο το προσωπικό, τους μετόχους, τους stakeholders και τους καταναλωτές, η έμπειρη ομάδα της εταιρείας μας προσφέρει ένα ευρύ φάσμα εξατομικευμένων υπηρεσιών που οδηγούν την επιχειρηματική ανάπτυξη και επιτυγχάνουν πραγματικά, μετρήσιμα αποτελέσματα.
Δέσπω Λευκαρίτη: Υπάρχουν κενά στην επικοινωνία των brands, τα οποία ελπίζουμε να καλύψουμε.
Ποια η σχέση της Purpose Communications με τη DeLeMa Communication και πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Με τη Δέσπω Λευκαρίτη υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια μια αμοιβαία αλληλοεκτίμηση και όταν κάναμε την πρώτη μας αναγνωριστική συνάντηση πριν αρκετούς μήνες για να συζητήσουμε για μια ενδεχόμενη συνεργασία, μιλήσαμε αμέσως με τον ίδιο κώδικα και ευθύτητα, που προσωπικά επιζητώ από τους ανθρώπους. Πάντοτε εκτιμούσα την ειλικρίνεια και την ευθύτητα στους ανθρώπους.
Αυτή η ξεκάθαρη σκέψη, η κοινή αντίληψη και προοπτική, μου κέντρισε το ενδιαφέρον και μετά από αρκετές συζητήσεις καταλήξαμε στο concept και το positioning της Purpose Communications και το πως, ως ένα ανεξάρτητο γραφείο, θα λειτουργήσει τόσο αυτόνομα, όσο και σε συνδυασμό με τις full service υπηρεσίες που προσφέρει η DeLeMa.
Δέσπω Λευκαρίτη: Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με τον Δημήτρη στη δημιουργία της Purpose Communications, καθώς πέραν της αμοιβαίας εκτίμησης, έχουμε μια κοινή φιλοσοφία. Οι σημερινές ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών έχουν αλλάξει. Περιμένουν από τις εταιρείες που επιλέγουν να είναι πιο υπεύθυνες.
Το ESG, για παράδειγμα, δεν είναι απλώς μια πιασάρικη ορολογία, αλλά κάτι πάνω στο οποίο πρέπει να δουλέψουν και να πιστέψουν οι εταιρείες. Αυτή την προοπτική, μεταξύ άλλων στοχεύουμε να δώσουμε στις επιχειρήσεις που το όραμά τους δεν περιορίζεται μόνο στην επόμενη διετία.
Ποιες είναι οι ανάγκες των επιχειρήσεων στον τομέα της επικοινωνίας και πόσο άλλαξαν τα τελευταία χρόνια;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Τα στελέχη των επιχειρήσεων του σήμερα πιέζονται αφάνταστα για να συγκεκριμενοποιήσουν τον κοινωνικό σκοπό των εταιρειών τους, αντιστοίχως όσο προσπαθούσαν να θέσουν το mission, vision, values κατά τις δεκαετίες του 80 και 90.
Οι εταιρείες γνωρίζουν ότι οι πελάτες και το προσωπικό τους δίνουν περισσότερη σημασία πλέον στο κομμάτι του ευρύτερου επαναπροσδιορισμού του ρόλου των επιχειρήσεων στην κοινωνία. Εμείς προτρέπουμε τα ανώτατα στελέχη να προσδώσουν στις επιχειρήσεις τους έναν ρόλο πέραν από την κερδοφορία.
Ομολογουμένως, παρά τη ξαφνική του έξαρση στον επιχειρηματικό κόσμο, ο κοινωνικός σκοπός παραμένει αντικείμενο μιας περίπλοκης και πολωμένης συζήτησης.
Σύμφωνα με έρευνες, ένας βασικός λόγος αυτής της σύγχυσης είναι πως ο «σκοπός» χρησιμοποιείται για τρεις πυλώνες, την ικανότητα, δηλαδή τι προσφέρει το προϊόν ή η υπηρεσία μιας εταιρείας, την κουλτούρα, δηλαδή την πρόθεση με την οποία λειτουργούμε την επιχείρησή μας, και ο κοινωνικός σκοπός, εννοώντας το κοινωνικό καλό το οποίο επιδιώκουν. Ο τρίτος πυλώνας, που είναι ο κοινωνικός σκοπός τείνει να είναι στο επίκεντρο, καθώς οι εταιρείες που αποβλέπουν σε κοινωνικές αλλαγές είναι πιο προβεβλημένες.
Ωστόσο, ο κάθε ένας από τους τρεις πυλώνες μπορεί να είναι αποτελεσματικός, όταν εφαρμόζεται με σωστό τρόπο. Ένας σκοπός με βάση την ικανότητα, είναι μία ξεκάθαρη πρόταση αξίας προς τους πελάτες, αλλά και προς το προσωπικό που την παρέχει. Ένας στόχος με βάση την κουλτούρα, μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική ευθυγράμμιση απόψεων αλλά και συνεργασίες με βασικούς εταίρους.
Ένας στόχος με βάση τον κοινωνικό σκοπό, προωθεί την άποψη ότι είναι δυνατόν να τα πας καλά, κάνοντας καλό. Για κάθε εταιρεία ξεχωριστά, ο στόχος του σκοπού της αποτελεί θεμελιώδη επιχειρηματική απόφαση και οφείλει να περιλαμβάνεται στη στρατηγική της.
Δέσπω Λευκαρίτη: Η ομάδα που στελεχώνει την Purpose Communications προσφέρει μια οικεία και ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση στην επικοινωνία με γνώμονα τον πραγματικό σκοπό μιας επιχείρησης και πως αυτός καθορίζει το αποτύπωμα της στην κοινωνία, στο πλαίσιο της ανάπτυξης.
Με την στήριξη της Purpose Communications, οι πελάτες θα κληθούν να επαναξιολογήσουν τον ρόλο τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύστημα και να αρχίσουν συνομιλίες που θα έχουν πραγματική απήχηση, ενισχύοντας τη φήμη της εταιρείας τους στο κοινό-στόχος μέσω μιας αποτελεσματικής επικοινωνίας που θα στηρίζεται σε γνήσιες ενέργειες και δεσμεύσεις.
Οι νέες τεχνολογίες και τα κοινωνικά δίκτυα μεταβάλλουν καθημερινά τον τομέα του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας. Με ποιους τρόπους μπορεί μια επιχείρηση να ακολουθεί όλες τις νέες τάσεις και πόσο σημαντικό είναι;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Το πιο σημαντικό είναι μια επιχείρηση να κατανοεί κάθε της βήμα για να μπορεί να το υποστηρίξει και φυσικά να συνεργάζεται με ειδικούς που μπορούν να ενισχύσουν τις προσπάθειες της, έτσι ώστε να παραμείνει το στρατηγικό πλάνο επικοινωνίας current και dynamic.
Δέσπω Λευκαρίτη: Ναι, η πανδημία ανάγκασε τους καταναλωτές να αγκαλιάσουν τις νέες τεχνολογίες. Τα μέσα όμως με τα οποία ένα brand θα επικοινωνήσει με τους καταναλωτές του έχουν να κάνουν τόσο με τις συνήθειες του κοινού-στόχος, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ένα μήνυμα θα είναι αποτελεσματικό.
Ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες που προσφέρει Purpose Communications;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Η Purpose Communications προσφέρει μια ποικιλία εξατομικευμένων υπηρεσιών, όπως Corporate Reputation & Brand Purpose, Executive Profiling & Thought Leadership, ESG & Sustainability, Strategic Media Relations, Multi-platform brand storytelling & messaging, Advocacy & Campaigning, Stakeholder engagement, Specialised Events, Insight & Analysis.
Προσαρμοσμένες για να ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε πελάτη, οι εν λόγω υπηρεσίες, βάζουν τις επιχειρήσεις στο επίκεντρο της διαμόρφωσης των πιο σημαντικών συζητήσεων του σήμερα, με πραγματικό αντίκτυπο μέσω του σκοπού τους.
Παράλληλα, θα επιδιώξουμε μέσω της Purpose Communications, αλλά και τη συναφή μας εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια, να βοηθήσουμε πελάτες που το επιθυμούν, να εξελίξουν το πελατολόγιό τους και εκτός Κύπρου, αφού η ανάπτυξη συνεργιών είναι μέρος των εξειδικευμένων υπηρεσιών που προσφέρουμε.
Ήδη βρισκόμαστε σε επαφή με ανεξάρτητα γραφεία επικοινωνίας του εξωτερικού, έτσι ώστε να μπορούμε ανά πάσα στιγμή να ενισχύσουμε επικοινωνιακά τον οποιονδήποτε πελάτη θέλει να επενδύσει στην επέκταση των δραστηριοτήτων του και εκτός συνόρων.
Σε πρόσφατες δηλώσεις σας, είχατε αναφέρει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών εφαρμόζουν αυτό που ονομάζουμε “βολικό σκοπό” ενεργώντας πολλές φορές επιφανειακά. Με ποιους τρόπους θα αλλάξετε αυτή την τάση;
Δημήτρης Ιωαννίδης: Στον κλάδο μας, μελετώντας και συμβουλεύοντας εκατοντάδες οργανισμούς τις τελευταίες δεκαετίες, έχουμε αναθεωρήσει πολλές «δηλώσεις σκοπού» και αποστολής.
Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των εταιρειών εφαρμόζει όπως έχω αναφέρει, αυτό που ονομάζουμε «βολικό σκοπό». Μιλούν για «σκοπό», αλλά ενεργούν για αυτόν μόνο με επιφανειακούς τρόπους.
Είναι πλέον αποδεδειγμένο πως οι εταιρείες που τηρούν τις αξίες τους και συνδυάζουν τα λόγια τους με πράξεις, θεωρούνται πιο έμπιστες, αξιόπιστες και, τελικά, πιο σχετικές. Αυτό, με τη σειρά του βοηθά στην επίτευξη πραγματικών επιχειρηματικών αποτελεσμάτων.
Αυτή η δεκαετία θα μείνει στην ιστορία ως η εποχή που ο επιχειρηματικός κοινωνικός σκοπός, και το λεξικό του επιχειρηματικού κόσμου, θα υιοθετήσει έννοιες και όρους όπως «ενσυναίσθηση», «ισότητα», «διαφορετικότητα», και «ενσωμάτωση».
Προτείνουμε δύο ακόμα εξίσου σημαντικές έννοιες, τον «ρεαλισμό» και την «αυθεντικότητα».
Δέσπω Λευκαρίτη: Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που αναφέρει ο Δημήτρης. Ο κόσμος έχει αλλάξει και για να τον προστατεύσουμε, για να μπορούν οι επόμενες γενεές να έχουν ένα επίπεδο ζωής, θα πρέπει όλοι να λειτουργούμε με υπευθυνότητα και «purpose».