Προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις η εταιρική βιωσιμότητα

Δόνα Καπαρτή  06/07/2022 06:30
Προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις η εταιρική βιωσιμότητα

Προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις η εταιρική βιωσιμότητα

Δόνα Καπαρτή  06/07/2022 06:30

Νευραλγικό πυλώνα στη στρατηγική της κάθε επιχείρησης αποτελεί η εταιρική βιωσιμότητα και υπευθυνότητα, δημιουργώντας προστιθέμενη και μακροπρόθεσμη αξία αν εφαρμοστεί σωστά.

Το θέμα αναλύθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διεξήχθη στο πλαίσιο του 14ου Συνεδρίου για την Εταιρική Βιωσιμότητα & Υπευθυνότητα.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι Μαρία Λαβίθη, CEO και Founder, της Heroes Made Ltd, Μέντορας και Συγγραφέας, Ειρήνη Λουκαΐδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Grow Sustainability Consulting, Γιώργος Παναγιώτου, Plant Manager της KEAN SOFT DRINKS LTD και Γιώργος Χατζηγιάννης, Υπεύθυνος Ανάπτυξης της ΟΠΑΠ Κύπρου.

Η Μαρία Λαβίθη, μιλώντας για την start up εταιρεία που ίδρυσε, είπε ότι βιωσιμότητα μπήκε από την αρχή στη στρατηγική της. Η κοινωνικοαισθηματική εκπαίδευση αποτελεί άλλωστε αναπόσπαστο μέρος της βιωσιμότητας, όπως ανέφερε η ομιλήτρια. Αφού παρουσίασε τους πέντε πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται η εταιρεία της, η κ. Λαβίθη έδωσε μεγάλη έμφαση στην αυτογνωσία, που είναι αλληλένδετη με την αρχή της βιωσιμότητας. Τόνισε, ακόμη την ανάγκη όπως το ζήτημα της βιωσιμότητας ενταχθεί στην εκπαίδευση. «Ενθαρρύνουμε τα σχολεία να αξιοποιούν τις τεχνολογίες ως μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος», είπε η CEO της Heroes Made Ltd.

Διαβάστε ακόμα: 

Ακίνητα: Ράλι στις πωλήσεις, καλύτερος και από προ covid o Ιούνιος 

Το αναπαλαιωμένο σπίτι που έγινε boutique hotel στη Λευκωσία

Η Ειρήνη Λουκαΐδου επικεντρώθηκε στην επέκταση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στη βιωσιμότητα, από τις μεγάλες επιχειρήσεις στις πιο μικρές. Στο πλαίσιο της νομοθεσίας, οι μεγάλοι οργανισμοί καλούνται να λαμβάνουν υπόψη όχι μόνο τη δική τους βιωσιμότητα, αλλά και των εφοδιαστών τους. «Μέσα από αξιολογήσεις που κάνουμε είδαμε ότι αρκετές επιχειρήσεις πετυχαίνουν ένα πολύ υψηλό βαθμό επειδή, ειδικά οι οικογενειακές επιχειρήσεις, έχουν ανθρώπινες αξίες». Εξάλλου, όπως υπέδειξε η ομιλήτρια, οι αξίες στον οργανισμό είναι ανθρώπινες: Αφορούν στη διαφάνεια, στον σεβασμό προς το προσωπικό, στην παροχή ίσων ευκαιριών κτλ. Συνεπώς, σημείωσε, «πρέπει να δώσουμε τα ηνία και στις μικρές επιχειρήσεις».

Ο Γιώργος Παναγιώτου μίλησε αρχικά στο κοινό για μια πινακίδα της ΚΕΑΝ από τη δεκαετία του 1960, όπου αναγραφόταν ότι «δεν υπάρχουν εργάτες, υπάρχουν συνεργάτες». Σχολιάζοντάς την, ο κ. Παναγιώτου είπε πως ήταν μια κουλτούρα που υπήρχε μέσα στην εταιρεία από την αρχή και που μεταδόθηκε σε όλους τους ιδιοκτήτες. «Παρά το ότι είμαστε μια εσωστρεφής εταιρεία, έχουμε κάνει αρκετά πράγματα», σημείωσε, αναφέροντας περιβαλλοντικές δράσεις και συνέργειες. «Πρέπει να δίνονται κίνητρα από τις τράπεζες και την Ε.Ε για προώθηση ανάπτυξης με βάση τη βιωσιμότητα», υπογράμμισε, δίνοντας έμφαση στην διαρκή γνώση και επιμόρφωση.

Ο Γιώργος Χατζηγιάννης πήρε την σκυτάλη για να εκφράσει τη θέση ότι για να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες και να εφαρμόσουν ορθά τις στρατηγικές βιωσιμότητας και υπευθυνότητας,  οι εταιρείες πρέπει να κοιτάξουν βαθιά μέσα τους να βγάλουν αρνητικά στοιχεία που έχουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες που πραγματικά χρειάζονται  οι καταναλωτές με τον τρόπο που τον ζητάνε. Επεσήμανε, πάντως ότι αλλαγές κυρίως χρειάζεται να κάνουν οι πιο παλιές εταιρείες, σε αντίθεση με τις startups που λειτουργούν με βάση νέες στρατηγικές βιωσιμότητας.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας