Τα δικηγορικά γραφεία σε ανταγωνισμό με τις επαγγελματικές υπηρεσίες

InBusinessNews  24/05/2022 15:27
Τα δικηγορικά γραφεία σε ανταγωνισμό με τις επαγγελματικές υπηρεσίες

Τα δικηγορικά γραφεία σε ανταγωνισμό με τις επαγγελματικές υπηρεσίες

InBusinessNews  24/05/2022 15:27

Τις νέες ευκαιρίες που προκύπτουν για τα δικηγορικά γραφεία που εδρεύουν στην Κύπρο και τον ρόλο τους στο νέο πολύπλοκο διεθνές επιχειρηματικό τοπίο συζήτησαν ενώπιον του 7ου Cyprus Professional Services Conference κορυφαίοι επαγγελματίες του κλάδου. Παρέθεσαν επίσης τις απόψεις τους για τις επιπτώσεις που προκάλεσε η εισβολή στην Ουκρανία και τι σημαίνουν για το επάγγελμα.

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι Αλεξία Κουντούρη, Senior Partner, Tassos Papadopoulos & Associates LLC, Κλειώ Κούσιου-Cros, Partner - Advocate, Koushos Korfiotis Papacharalambous LLC, Δημοσθένης Μαυρέλης, Partner, Chrysses Demetriades & Co. LLC, Γιώργος Παμπορίδης, Founder and Senior Partner, Pamboridis LLC, και Χαράλαμπος Προύντζος, Managing Partner, Prountzos & Prountzos LLC, EY Law and Partner, EY Central.

Ο Νικόλας Χατζηαβραάμ, CEO της Softline Computer Systems συντόνισε τη συζήτηση.

Η κ. Κουντούρη εστίασε την προσοχή της στο γεγονός ότι οι πελάτες συχνά συμβιβάζομαι με χαμηλότερη ποιότητας υπηρεσίες, ώστε να πληρώσουν λιγότερα. Ένα ακόμη ζήτημα που αφορά στον τομέα είναι σύμφωνα με την Senior Partner της Tassos Papadopoulos & Associates LLC ο ρόλος του σύγχρονου δικηγόρου στην κοινωνία. Η ίδια διαπίστωσε ότι πριν από πολλά χρόνια ο ρόλος του δικηγόρου ήταν πιο απομονωμένος, ενώ, σήμερα οι πολίτες αναμένουν μεγαλύτερη συνδρομή των επαγγελματιών αυτών στη ζωή τους. Από την νέα κατάσταση προκύπτει άλλη μια πρόκληση, που είναι το πώς συνδυάζουν την εργασία με το ηθικό στοιχείο.

Σημαντικά ήταν τα όσα παρέθεσε ενώπιον του πάνελ και ο Δημοσθένης Μαυρέλης, σύμφωνα με τον οποίο ο τομέας είδε ανάπτυξη, αν και ο πόλεμος στην Ουκρανία και νωρίτερα η πανδημία με τις οικονομικές της επιπτώσεις αποτέλεσαν σημαντικές προκλήσεις. «Εμείς ήμασταν ανθεκτικοί και καταφέραμε να επιβιώσουμε», είπε.

Απαισιόδοξος για το νομικό σκέλος εμφανίστηκε ο κ. Παμπορίδης, ο οποίος εντόπισε προβλήματα στο σύστημα. «Πείσαμε τους κυβερνώντες να μείνουν έξω και πως ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Αυτό δεν είναι εφαρμόσιμο πλέον, τουλάχιστον τώρα. Χρειάζεται να έχεις καθαρή ηγεσία», είπε μεταξύ άλλων.

Διαπίστωσε επίσης ότι υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ επαγγελματικών υπηρεσιών και δικηγόρων. «Οι δικηγόροι χάσαμε αυτό το παιχνίδι», σχολίασε, κάνοντας λόγω σε εξωστρέφεια από πλευράς του κόσμου των επαγγελματικών υπηρεσιών σε αντίθεση με τον τρόπο που λειτουργούν οι δικηγόροι. Σημαντικός παράγοντας, το γεγονός ότι οι λογιστές μιλούν μια διεθνή γλώσσα και εφαρμόζουν ίδιους κανόνες παντού, κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση των δικηγορικών γραφείων, όπως εξήγησε. Κάλεσε ακολούθως τον κλάδο σε επανασχεδιασμό για τη δημιουργία στην Κύπρο ενός εναλλακτικού συστήματος, όπου θα παρέχονται υπηρεσίες που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν. Έτσι, είπε, θα προσελκύσουμε εταιρίες από το εξωτερικό.

Ο Χαράλαμπος Προύντζος κάλεσε τη βιομηχανία να δείξει ταπεινότητα και να λειτουργήσει σαν πρότυπο, ώστε η Κύπρος να καταστεί το περιφερειακό κέντρο που επιθυμεί. «Οι δικηγόροι είναι εξωστρεφείς, αλλά είμαστε συντηρητικό επάγγελμα όταν καλούμαστε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Δεν αξιοποιούμε την τεχνολογία και είμαστε προστατευτικοί στο να κρατήσουμε τις εταιρείες κοντά μας», σχολίασε. Όσο για γεωστρατηγικές εξελίξεις, ο κ. Προύντζος είπε πως η χώρα πρέπει να κάνει την επιλογή της και πως δεν επιθυμεί να πάρει ρίσκα μετά την κακή φήμη που απέκτησε στο παρελθόν, αλλά να διατηρήσει την αξιοπιστία της.

Πιο αισιόδοξη νότα έδωσε στη συζήτηση η Κλειώ Κούσιου-Cro, που είπε πως η χώρα είδε κατάματα τις προκλήσεις και βγήκε από τις κρίσεις με το κεφάλι ψηλά. «Στην πορεία βελτιωθήκαμε και ανταγωνιστήκαμε με ευρωπαίους και άλλος συνάδελφους. Τώρα είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε την τεχνολογία. Όλα αυτά βοήθησαν τον τομέα να προχωρήσει προς τα μπρος», ανέφερε. Τέλος, σημείωσε ότι οι πελάτες των δικηγορικών γραφείων, πλέον, δεν ζητούν ένα απλό συμβόλαιο, αλλά συμβουλευτική υποστήριξη. «Πρέπει να καταλάβουμε τι ανάγκες τους», ήταν το βασικό της μήνυμα.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας