Christopher G. Hodge: Οι νέες τάσεις σε μεταφορές και logistics

Η πανδημία αδιαμφισβήτητα άλλαξε τη φύση πολλών επαγγελμάτων, άλλων θετικά και άλλων αρνητικά, ενώ οι πλείστες από αυτές σημείωσαν άλματα ψηφιακής προόδου. Ένα από αυτά, είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού από το 2020 οδηγήθηκε σε μια πρωτοφανή ανάπτυξη.

Μιλώντας στο InBusinessNews, o manager marketing solutions design e-commerce της FedEx Express στην Ευρώπη, Christopher G. Hodge, αναλύει, μεταξύ άλλων, τις νέες τάσεις στον τομέα των μεταφορών και του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία, καθώς και τις λύσεις της FedEx που αφορούν τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Hodge, η αναμενόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2025 υπολογίζεται στα $1,4 τρισ., καθώς και 4,6 δισ. άνθρωποι θα πραγματοποιούν online αγορές το 2024, σημειώνοντας αύξηση 34% σε σχέση με το 2020.

Διαβάστε ακόμα:

Κινούνται τα... cargo στα αεροδρόμια (Πίνακες)

Π. Πέτρου: Επιστροφή σε κανονικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2022

Σε εντελώς ανανεωμένο εκθεσιακό χώρο η Unicars (photos)

Παράλληλα, αναφέρει ότι η παράδοση προϊόντων με drones και ρομπότ, ίσως να ακούγεται σαν μια φουτουραλιστική επιλογή, αλλά θα φτάσει αργά ή γρήγορα, τονίζοντας ότι, το μέλλον ήδη χτυπάει την πόρτα.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Christopher G. Hodge:

Μιλήστε μας για τις λύσεις της FedEx, ειδικότερα αυτές που αφορούν τις επιχειρήσεις...
Στη FedEx μπορούμε να ανταποκριθούμε σε όλες τις απαιτήσεις των πελατών και των επιχειρηματικών αναγκών τους χάρη στην ευρεία γκάμα των υπηρεσιών αποστολής μας, την εκτεταμένη παγκόσμια εμβέλεια και την ασυναγώνιστη εμπειρία μας στις μεταφορές. Το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών μας παρέχει πολυάριθμες επιλογές σε όλα τα σημεία της παράδοσης και καθιστά τη FedEx Express έναν συνεργάτη μεταφορών με τη δυνατότητα να ενισχύσει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Αυτός ακριβώς είναι ο τρόπος με τον οποίο συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας, χτίζοντας  ένα σχέδιο μαζί και συμφωνώντας για την υποστήριξη που απαιτείται από εμάς.

Πιο συγκεκριμένα, θα ήθελα να εστιάσω στις δυνατότητες μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο στον τομέα B2C όσο και B2B.  Καθώς γνωρίζουμε ότι κατά την παράδοση των προϊόντων η επωνυμία των πελατών μας βρίσκεται στα χέρια μας, επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε μια  απρόσκοπτη εμπειρία για τους παραλήπτες τους. Οι πελάτες μας μπορούν να είναι ήσυχοι με την υπηρεσία FedEx Delivery Manager ® που τους προσφέρουμε, καθώς δίνει την ευκαιρία στους παραλήπτες τους να προσαρμόσουν τις παραδόσεις τους, ώστε να γίνονται στο χρόνο που τους εξυπηρετεί, να λαμβάνουν ενημερώσεις μέσω SMS ή email και να αλλάζουν εύκολα το σημείο παραλαβής, τη διεύθυνση ή την ημερομηνία παράδοσης.

Επιπλέον, σχετίζεται με την παροχή επιλογών και την ευκολία χρήσης για τον παραλήπτη, που ισοδυναμεί με ηρεμία γι’ αυτούς και καλή φήμη της επωνυμίας για την επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς το 93% των αγοραστών επιθυμεί εκ των προτέρων ενημερώσεις αποστολών και το 70% των αγοραστών επιθυμεί να μπορεί να αλλάξει τη δρομολόγηση της αποστολής.

Οι νέες τάσεις στην αγορά

Ποιες είναι οι νέες τάσεις στην αγορά που οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν, ώστε να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους σε διασυνοριακό επίπεδο;
Το 2020 ήταν η χρονιά των ραγδαίων και έντονων αλλαγών που οδήγησαν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ιδιαίτερες συνθήκες. Το 2021 είναι η χρονιά που οι επιχειρήσεις στράφηκαν από την προσαρμογή στην κρίση στην προληπτική διαμόρφωση του μέλλοντος τους μέσω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η μεγαλύτερη τάση και παράγοντας ανάπτυξης που επιτρέπει στις εταιρείες να επεκταθούν διασυνοριακά είναι αυτό που φαίνεται να είναι μία μόνιμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν και θα ψωνίζουν περισσότερο στο μέλλον, και αυτός είναι ο διαδικτυακός τρόπος. Αυτό είναι δυνατό σημάδι για τις εταιρείες που τώρα αξιολογούν πώς να επεκταθούν και να μετατραπούν σε παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αναμενόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2025 υπολογίζεται στα $1,4 τρισ. και 4,6 δισ. άνθρωποι εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούν online αγορές το 2024, σημειώνοντας αύξηση 34% σε σχέση με το 2020. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον.

Μεταφορές και logistics

Ποιος ο αντίκτυπος της πανδημίας στον τομέα των μεταφορών και ποιες αλλαγές επέφερε; Εσείς ως FedEx Express πώς διαχειριστήκατε αυτές τις προκλήσεις;
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά την παγκόσμια οικονομία και συνεχίζει να πιέζει για αλλαγές σε όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών μεταφορών και logistics όπως η δική μας.

Οι τρεις πιο σημαντικές αλλαγές είναι οι ακόλουθες:

  • Εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς-Χωρητικότητα αεροπορικού φορτίου: Λόγω της πανδημίας, οι περισσότερες επιβατικές αεροπορικές εταιρείες εκτελούσαν ουσιαστικά μεταξύ του 10% και 15% της κανονικής τους δραστηριότητας πτήσεων σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα στις εμπορικές επιβατικές αεροπορικές εταιρείες είναι προφανώς πολύ περιορισμένη. Σε κάθε τυπικό έτος σχεδόν το 70% του εμπορικού φορτίου που κινείται μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης κινείται με τις επιβατικές αεροπορικές εταιρείες.
  • Η ταχεία αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών: Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι η εστίαση στην ακόμη περισσότερο μαζική αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς προς το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C. Καθώς οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξηθεί. Ακόμη και πριν από την πανδημία, εκτιμήσαμε ότι το 90% της μελλοντικής αύξησης των δεμάτων στην ΕΕ θα προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τώρα βλέπουμε τις παγκόσμιες πωλήσεις να αυξάνονται από 3,5 τρις δολάρια σε 6,54 τρις δολάρια πριν/μετά την πανδημία και την εγχώρια αγορά των ΗΠΑ να φτάνει τα 100 εκατομμύρια πακέτα την ημέρα μέχρι το 2022, τέσσερα χρόνια νωρίτερα από το προβλεπόμενο και το ηλεκτρονικό εμπόριο να συμβάλλει στο 88% ανάπτυξης της συνολικής αγοράς των ΗΠΑ.
  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός: Η πανδημία έχει πράγματι επιταχύνει πολλές προϋπάρχουσες τάσεις και η αλυσίδα εφοδιασμού δεν αποτελεί εξαίρεση της. Ο αγώνας για την ψηφιακή ενεργοποίηση και την αυτοματοποίηση είναι σε εξέλιξη. Η αυτόνομη αλυσίδα εφοδιασμού (π.χ. ρομπότ σε αποθήκες και καταστήματα, περονοφόρα ανυψωτικά και φορτηγά χωρίς οδηγό, drones παράδοσης και πλήρως αυτοματοποιημένος σχεδιασμός) είτε είναι ήδη εδώ είτε θα είναι μέχρι το 2025.

Το δίκτυό μας, μας προσφέρει την ευελιξία που χρειαζόμαστε σε αυτούς τους μεταβαλλόμενους καιρούς, ώστε να υποστηρίξουμε τις αγορές και τις οικονομίες και για να προσαρμοζόμαστε, όπως απαιτείται, για να ευθυγραμμιστούμε με τους όγκους και τις συνθήκες λειτουργίας.

Ακόμα, αυξήσαμε τη συχνότητα και τη χωρητικότητά μας, τόσο σε υπερατλαντικές όσο και σε διαδρομές προς Ασία και Ειρηνικό, προσθέσαμε πτήσεις για να καλύψουμε τη ζήτηση και επιταχύναμε τα σχέδια ηλεκτρονικού εμπορίου και καινοτομίας μας. Παράλληλα, προσαρμόζουμε τις δραστηριότητές μας για να διασφαλίσουμε ότι παρέχουμε τις ασφαλέστερες δυνατές συνθήκες, ενώ συνεχίζουμε να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των πελατών.

Η FedEx φημίζεται για την τεχνογνωσία και την ικανότητά της να διαχειρίζεται τις προσαρμογές δικτύου με ασυναγώνιστη ευελιξία. Πρόσφατα προσθέσαμε επιπλέον αξία στο ευρωπαϊκό μας δίκτυο με μια νέα πτήση από το κέντρο μεταφοράς μας Charles de Gaulle – Παρίσι προς  Ιαπωνία, την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Επιπλέον, προσθέσαμε μια νέα πτήση που συνδέει την Ευρώπη με το Κατοβίτσε και τη Βαρσοβία, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες μας προς την Πολωνία με καλύτερους χρόνους μεταφοράς και μια νέα πτήση προς το Κίεβο, βοηθώντας τους πελάτες να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην Ουκρανία. Αυτά είναι μόνο κάποια ενδεικτικά παραδείγματα του πώς προσαρμόζουμε το δίκτυό μας για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες της αγοράς.

Οι τάσεις που θα εξελιχθούν 

Αυτές οι αλλαγές ήρθαν για να μείνουν; Πώς βλέπετε το μέλλον του τομέα στην μετά πανδημία εποχή;
Είναι μια περίοδος που μας προσφέρει πολλά μαθήματα για τη συνέχεια και αυτές οι αλλαγές θα διαμορφώσουν το μέλλον του τομέα των μεταφορών σε ένα τοπίο που θα παραμείνει ακόμα δυναμικό και θα απαιτεί ακόμα ευελιξία. Το 2020 έφερε τα πάνω κάτω σε όλο τον κόσμο και ήταν το έναυσμα όπου οι επιχειρήσεις άρχισαν να σκέφτονται διαφορετικά τον τομέα της εφοδιαστικής. Κοιτάζοντας το εγγύς μέλλον, αναμένουμε να εξελιχθούν οι παρακάτω τάσεις:

Η παράδοση με drones και ρομπότ ακούγεται σαν μια φουτουριστική επιλογή παράδοσης, αλλά μπορεί να μην είναι τόσο μακριά ως μαζική επιλογή. Θα φτάσει αργά ή γρήγορα! Στη FedEx, το RoxoTM, το FedEx SameDay Bot® χρησιμοποιείται επί του παρόντος στις ΗΠΑ για παραδόσεις αυθημερόν. Όπως συνηθίζουμε να λέμε, το μέλλον μας χτυπάει την πόρτα!

Η ταχύτερη εκπλήρωση των απαιτήσεων του πελάτη μέσα από την αύξηση των παραδόσεων αυθημερόν κατ' απαίτηση. Οι παραδόσεις για τις οποίες κανονικά είχατε μια ώρα προετοιμασίας, τώρα χρειάζεται να είναι έτοιμες σε λίγα λεπτά.

Η ορατότητα και η επικοινωνία αποτελούν το απόλυτο κλειδί. Ο εντοπισμός και άλλα δεδομένα παρακολούθησης είναι πολύ σημαντικά στο τελευταίο μίλι των παραδόσεων έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν πραγματικά να ορίσουν την παράδοση στα μέτρα τους.

Η ευφυής τεχνολογία, οι αισθητήρες και αναλύσεις. Ο κλάδος οδηγείται στην κατανόηση της αξίας της επένδυσης στις σωστές τεχνολογίες για τη μείωση του κόστους, μεγιστοποιώντας παράλληλα την εμπειρία του πελάτη.

Η βιωσιμότητα είναι τώρα πιο σημαντική από ποτέ. Στη FedEx, όσο δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε την κυκλοφορία του εμπορίου, τόσο επίσης είμαι περήφανος που δεσμευόμαστε να την υλοποιήσουμε με βιώσιμο τρόπο. Έχουμε θέσει μια φιλοδοξία για λειτουργίες με ουδέτερο άνθρακα έως το 2040-πριν από την Πράσινη Συμφωνία του Παρισιού και της ΕΕ, μαζί με πρωτοβουλίες για την πλήρη ηλεκτροδότηση του παγκόσμιου στόλου παραλαβής και παράδοσης, τη βελτίωση των εγκαταστάσεων μας, τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αεροσκαφών μας, τη χρήση επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών και πολλά άλλα.

Στη FedEx εξελισσόμαστε συνεχώς προς αυτές τις κατευθύνσεις, προκαλώντας τους εαυτούς μας με καινοτομίες που θα προσφέρουν τα οφέλη της προβολής, της επικοινωνίας και της ταχύτερης εκπλήρωσης στον τελικό καταναλωτή με βιώσιμο τρόπο.

Σχέδια έκτακτης ανάγκης

Παρατηρήσατε καθυστερήσεις στις παραδόσεις λόγω φόρτου εργασίας; Πώς το διαχειριστήκατε;
Η πανδημία δημιουργεί ένα διαρκώς και ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον και προσαρμόζουμε τον τρόπο λειτουργίας μας για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των μελών της ομάδας μας, να τηρούμε τους τοπικούς κανόνες και κανονισμούς και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των πελατών. Όπως ανέφερα παραπάνω, η FedEx φημίζεται για την ευελιξία των δικτύων της και την προσαρμοστικότητα.

Επενδύουμε σε επιπλέον χωρητικότητα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και ξεκινάμε την προετοιμασία των σχεδίων μας για την περίοδο αιχμής αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας. Καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτές τις δύσκολες περιόδους, αντιμετωπίζουμε διαταραχές στο δίκτυό μας και έχουμε μια σειρά από σχέδια έκτακτης ανάγκης για άμεσες λύσεις και σχέδια επικοινωνίας με τους πελάτες για να διασφαλίσουμε ότι θα παραμείνουμε συνδεδεμένοι μαζί τους.

Δειτε Επισης

Ενώνοντας Δυνάμεις για Προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς μέσω της Επιχειρηματικότητας
Η Stoiximan έπαιξε μπάλα και έστειλε το δικό της μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Γης
Heritage Private School: Χρυσός προστάτης του περιβάλλοντος 2023
Πώς επιτυγχάνεται ένα αποτελεσματικό Διοικητικό Συμβούλιο-Πρώτη ανοικτή συζήτηση από EIMF
Nέος γενικός διευθυντής της MSPS Κύπρου ο Γιάννης Διονυσιάδης
Η τεχνητή νοημοσύνη και το μέλλον των Μ.Μ.Ε
Η Bioland Energy Group καθάρισε την παραλία Βορόκληνης
Consulco: Υψηλές αποδόσεις του London Credit Fund και το πρώτο τρίμηνο του 2024
Συζήτηση για ενιαία Εθνική Χρηματοπιστωτική Αρχή Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών
Η Λευκωσία υποδέχεται το 16ο Συνέδριο για την Εταιρική Βιωσιμότητα & Υπευθυνότητα