New era για το λιανικό εμπόριο και στην Κύπρο

InBusinessNews  27/10/2021 19:38
New era για το λιανικό εμπόριο και στην Κύπρο

New era για το λιανικό εμπόριο και στην Κύπρο

InBusinessNews  27/10/2021 19:38

New era για το λιανικό εμπόριο και στην Κύπρο καθώς τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία δημιούργησε νέες καταναλωτικές τάσεις, με το ψηφιακό και φυσικό κατάστημα να συνυπάρχουν δίδοντας μάχη για την βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας, ενώ λιανικό εμπόριο και e-commerce τείνουν να λαμβάνουν την ίδια έννοια στην αντίληψη του καταναλωτή.

Διανύουμε μια περίοδο αναταραχών λόγω πληθωριστικών πιέσεων ανέφερε ο Χρίστος Χριστούδιας, Διευθύνων Σύμβουλος της Christoudias Logistics, εκφράζοντας την αισιοδοξία πως θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε ορισμένες από τις δυσκολίες, αλλά κάποιες από τις αλλαγές ήρθαν για να μείνουν. Συγκεκριμένα, υπάρχει αυξημένο ενεργειακό κόστος, αύξηση τιμών στις μεταφορές και τα ναύλα, ενώ υπάρχουν μεγάλες προσαρμογές στα νέα δεδομένα. Τόνισε πως εάν οι δυσκολίες παραμείνουν ενδεχομένως να προκληθεί δυσφορία στην αγορά.

Σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στις τιμές των logistics, σημείωσε πως οι αυξήσεις προέκυψαν λόγω της αυξημένης ζήτησης προϊόντων και της μείωση του ναυτιλιακού στόλου διότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθηλώθηκαν πλοία και δεν επανήλθαν λόγω αυξημένου κόστους συντήρησης, ενώ πλοίσα αποσύρθηκαν λόγω της φορολογίας για του ρύπους. Εξέφρασε την πεποίθηση πως σύντομα θα κατασκευαστούν σύγχρονα πλοία με το πρόβλημα να επιλύεται σε δύο χρόνια. Παράλληλα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχει έλλειψη οδηγών φορτηγών και συγκεκριμένα η έλλειψη αυτή ανέρχεται στις 400.000. Για να μειωθούν οι τιμές, είπε, θα πρέπει να υπάρξουν συνέργειες και βιομηχανοποίηση ενώ το κράτος θα πρέπει να παραχωρήσει γη για την δημιουργία logistics parks.

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κατωπόδης, Διευθυντής καταστήματος, Leroy Merlin Κύπρου τόνισε πως βιώνουμε μια περίοδο όπου διαφοροποιούνται τα πάντα, με τις τιμές να παίρνουν την ανιούσα και να μεταφερόμαστε σε μια ψηφιακή εποχή. Η νέα αυτή εποχή, πρόσθεσε, ήρθε για να μείνει αλλά όχι για να κλείσει τα φυσικά καταστήματα, καθώς τα δύο συνυπάρξουν προσφέροντας διαφορετική και συναρπαστική εμπειρία στους καταναλωτές. Το φυσικό κατάστημα θα είναι μια προέκταση του ψηφιακού καταστήματος. Σε ό,τι αφορά το Leroy Merlin, είπε, πως στο κατάστημα ο πελάτης θα βρει συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων και όχι όλη την γκάμα προϊόντων η οποία βρίσκεται στο ψηφιακό κατάστημα. «Φεύγοντας από το κατάστημα και μόνο συνειδητοποιήσαμε πως μειώνονται οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα και προσπαθήσαμε να γίνουμε μια omnichannel επιχείρηση. Οι ίδιοι οι πελάτες που αγόραζαν στο φυσικό κατάστημα, διπλασίασαν τις αγορές τους στο ψηφιακό κατάστημα και τετραπλασίασαν τις αγορές τους από τις πλατφόρμες».

Ο κ. Κατωπόδης υπογράμμισε πως οι αλλαγές που έκανε το Leroy Merlin τους τελευταίους 18 μήνες δεν είναι λιγότερες από τις αλλαγές που έχει κάνει τα τελευταία 10 χρόνια. Δεν ήταν εύκολο, είπε για να προσθέσεις πως και το δυσκολότερο κομμάτι είναι οι συνεργάτες και οι υπάλληλοι να αποδεχθούν τις αλλαγές.

Retail και E-Commerce δύο έννοιες που πλέον άρχισαν να συνυπάρχουν ανέφερε ο Νίκος Ανδρονίκου, CEO της WaysExpress.com τονίζοντας πως τα αρχικά βήματα της επιχείρησής του ήταν να εξυπηρετήσει τις μαμάδες που ήταν στο σπίτι με νεογέννητα και στη συνέχεια άρχισε να προσθέτει καινούργιες κατηγορίες και προϊόντα για να εξυπηρετηθούν οι πελάτες. «Μας αρέσει να ανοίγουμε κατηγορίες βήμα προς βήμα και να κάνουμε τις δοκιμές μας προτού προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Οι καταναλωτές σήμερα αγοράζουν από πλατφόρμες πολυεθνικές και οι απαιτήσεις τους είναι στα ύψη. Έχουν τις ίδιες απαιτήσεις και από τις τοπικές πλατφόρμες, που συνεπάγεται μεγάλο κόστος και επενδύσεις από τις τοπικές πλατφόρμες». Αναφερόμενος στο customer loyalty υπογράμμισε πως αυτό δεν κερδίζεται με τη μία αλλά κτίζεται με διάφορες κινήσεις.

Στο ερώτημα κατά πόσον υπάρχουν επαναλαμβανόμενοι πελάτες, ο κ. Ανδρονίκου τόνισε πως «εμένα με χαροποιεί να βλέπω παραγγελίες από υφιστάμενους πελάτες. Στοιχίζει λιγότερο να κρατήσεις έναν υφιστάμενο πελάτη παρά να ξοδεύεις περισσότερα για να προσελκύσεις καινούργιους πελάτες». Πρέπει, πρόσθεσε, να διατηρείται ζεστή η σχέση του καταστήματος και του πελάτη, διότι η ζεστή σχέση θα οδηγήσει τον πελάτη να εισηγηθεί το κατάστημα σε προσφιλή του άτομα.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας