Ανατροπές, αποφάσεις on the spot και επιτάχυνση των διαδικασιών

Τα πάνω κάτω έφερε στις επιχειρήσεις το ξέσπασμα της πανδημίας και η λήψη μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσής της.

Στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που πραγματοποιήθηκε κατά το 17ο CFO Management Forum επισημάνθηκε πως η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το business continuity και η εξεύρεση ρευστότητας που θα διασφάλιζε τόσο την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων όσο και την κάλυψη των υποχρεώσεων των οργανισμών.

Συγκεκριμένα, η CEO της Hermes Airports, Ελένη Καλογήρου τόνισε πως καθώς η πανδημία δεν ήταν προβλέψιμη η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν ο άμεσος καταρτισμός action plan για να αντιμετωπιστούν οι έκτακτες συνθήκες που δημιουργήθηκαν, διατηρώντας από την μια ανοικτά τα αεροδρόμια και διασφαλίζοντας την υγεία των εργαζομένων και επιβατών από την άλλη.

Πρόσθεσε πως πρόκληση αποτέλεσε και η δραστική μείωση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης κάτι που δεν μπορούσε να ελεγχθεί, αυξάνοντας το λειτουργικό κόστος της εταιρείας διότι έπρεπε να παραμείνουν σε λειτουργία τα αεροδρόμια με την υιοθέτηση όλων των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων. Επιπλέον «πονοκέφαλος» αποτέλεσε η προσαρμογή του προγράμματος λειτουργίας των αεροδρομίων ανάλογα με την κατηγοριοποίηση των χωρών, η διατήρηση της επικοινωνίας με τις αεροπορικές εταιρείες και τους πελάτες-συνεργάτες των δύο αεροδρομίων.

Την ίδια ώρα, η κ. Καλογήρου τόνισε πως η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη για επιτάχυνση της μεταμόρφωσης, την ανάγκη για ευέλικτες και γρήγορες αποφάσεις, την ανάγκη για decisions on the spot. Πρόσθεσε πως σημαντικό στοιχείο αποτέλεσε η διατήρηση της επικοινωνίας με όλους τους stakeholders, η εξεύρεση νέων πηγών εσόδων προσεγγίζοντας νέες αγορές, με κύριο στοιχείο να αναδεικνύεται η βιωσιμότητα.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Πασχάλης, CFO της Hermes Airports υπογράμμισε πως το ζήτημα ήταν να συλλεχθεί όσο το δυνατό περισσότερο ρέστό για να διατηρηθεί η ρευστότητα της εταιρείας και να είναι σε θέση να καλύψει τα έξοδα της σε μεγάλο βαθμό για όσο θα διαρκούσε η πανδημία. Παράλληλα, πραγματοποιείτο έλεγχος για το cash outflow σε εβδομαδιαία βάση και συνεχής επαφή με subcontractors και τις ανάγκες που είχαν διότι αν είχαν προβλήματα λειτουργίας τότε θα επηρεαζόταν και η λειτουργία των αεροδρομίων.

Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή μεταμόρφωση ο κ. Πασχάλης υπογράμμισε πως είναι game changer για τις επιχειρήσεις και ειδικότερα για τον CFO οποίος κάνοντας χρήση της τεχνολογίας και αναλύοντας δεδομένα μπορεί να κάνει περισσότερα και να ανεβάζει το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών.

Ο Χρήστος Χριστοδούλου, CEO της Trust International Insurance Company (Cyprus) τόνισε πως η μεγαλύτερη πρόκληση δεν ήταν το business continuity οι πιέσεις που δέχονταν οι ισολογισμοί της ασφαλιστικής εταιρείας καθώς οι αξίες των επενδύσεων μειώνονταν λόγω της πανδημίας. Πρόσθεσε πως η εταιρεία έπρεπε να συνεχίσει να λειτουργεί διαδικτυακά και να εξεύρει κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες, αποπληρωμής των claims και καταβολής των premiums των πελατών.

Αναφορικά με την ψηφιακή μεταμόρφωση ο κ. Χριστοδούλου υπογράμμισε πως η ανάγκη προϋπήρχε της πανδημίας η οποία επιτάχυνε τις διαδικασίες. Πρόσθεσε πως οι πελάτες σήμερα είναι πιο απαιτητικοί και απομακρύνονται από την παραδοσιακή παράδοση υπηρεσιών και επιζητούν την εξυπηρέτηση από διαδικτυακά κανάλια. Άρα, ανέφερε, από πλευράς προσωπικού απαιτούνται περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες, πράγμα που επέβαλε την εκπαίδευση του προσωπικού της εταιρείας ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πελατών στις νέες υπηρεσίες.

Την ίδια ώρα, ο κ. Χριστοδούλου τόνισε πως θα πρέπει να μεταμορφωθεί η νομική βάση καθώς σύντομα θα πρέπει όλες οι διαδικασίες να γίνονται paperless, ενώ στον τομέα των ESG η ασφαλιστική βιομηχανίας θα πρέπει να ηγηθεί εισάγοντας νέα προϊόντα που θα αφορά ασφαλιστικά προγράμματα και διαφορετική τιμολογιακή πολιτική για ηλεκτρικά οχήματα και επιχειρήσεις στον τομέα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η CFO της Trust International Insurance Company (Cyprus), Μαρία Φυσεντζίδης, υπογράμμισε πως η ασφαλιστική βιομηχανία ως σημαντική υπηρεσία δεν σταμάτησε να εργάζεται αλλά τουναντίον κλήθηκε και δέχθηκε αρκετές πιέσεις για την έγκαιρη καταβολή αποζημιώσεων για πελάτες οι οποίοι είτε έχασαν τη δουλειά τους ή σταμάτησαν να εργάζονται προσωρινά λόγων της πανδημίας. Παράλληλα, έπρεπε να γίνει ενημέρωση και ώθηση των πελατών για χρήση των διαδικτυακών καναλιών για καταβολή των οφειλών. Επίσης, γινόταν έλεγχος του cash flow σε καθημερινή βάση, έλεγχος και προσαρμογής των investment portfolios ενώ υπήρξε ανάγκη για πώληση ορισμένων χαρτοφυλακίων τα οποία είχαν μεγαλύτερη έκθεση στις συνέπειες της πανδημίας.

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands