Smart shipping: Η άνοδος της θαλάσσιας ψηφιοποίησης

InBusinessNews  18/09/2021 06:35
Smart shipping: Η άνοδος της θαλάσσιας ψηφιοποίησης

Smart shipping: Η άνοδος της θαλάσσιας ψηφιοποίησης

InBusinessNews  18/09/2021 06:35

Μπορεί να είναι μια από τις παλαιότερες βιομηχανίες στον κόσμο, αλλά η ναυτιλία, χάρη στην ικανότητά της να προσαρμόζεται γρήγορα στις νέες προκλήσεις, συνεχίζει να διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στην ενίσχυση του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά και της ευημερίας.

Όπως και άλλοι τομείς, ο θαλάσσιος κόσμος εργάζεται σκληρά για να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ταχέως εξελισσόμενες τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ διαχειρίζεται επίσης τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, όπως είναι οι απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κινείται στην εποχή της έξυπνης ναυτιλίας, ψηφιοποιείται και αυτοματοποιείται όλο και περισσότερο, η μάχη ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη έφερε στο προσκήνιο την απαλλαγή της βιομηχανίας από τους ρύπους άνθρακα. Η ανάγκη για ανάπτυξη και υιοθέτηση για καύσιμα φιλικότερα προς το περιβάλλον, είναι κάτι που βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες των ευρωπαϊκών και παγκόσμιων κλιματικών στόχων.

Άλλες νέες προκλήσεις στον ναυτιλιακό τομέα, όπως η διατήρηση των αλυσίδων εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πέραν αυτής, βρίσκονται τώρα παράλληλα με μακροπρόθεσμα και διαρκώς εξελισσόμενα ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της πειρατείας.

Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία έρχεται αντιμέτωπη με νέα διλήμματα, ο ρόλος της Κύπρου στον τομέα αλλά και η συμβολή της σε λειτουργικές λύσεις, διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο. Η Κύπρος, θεωρείται σημαντική ναυτιλιακή δύναμη, καθώς κατέχει τον 11ο μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως και τον τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.700 πλοία με συνολική χωρητικότητα 25 εκατ.

Υπολογίζεται ότι περίπου το 4% του παγκόσμιου στόλου διοικείται από την Κύπρο. Συγκαταλέγεται επίσης, στα τρία κορυφαία κέντρα διαχείρισης πλοίων ανά το παγκόσμιο.

Επιπλέον, τα έσοδα που δημιουργήθηκαν από εταιρείες διαχείρισης πλοίων, έφθασαν σε ένα πρωτοφανές επίπεδο, ύψους €1,1 δισ. για το 2019. Η τοπική ναυτιλιακή βιομηχανία διατηρεί επίσης σημαντική συνεισφορά στην κυπριακή οικονομία, περίπου 7% του ΑΕΠ.

Στο νέο τεύχος του περιοδικού GOLD που κυκλοφορεί σε print και digital έκδοση την Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου αναλύονται οι τεχνολογικές εξελίξεις και προκλήσεις στην παγκόσμια αλλά και τοπική ναυτιλιακή βιομηχανία.

Παρουσιάζονται, επίσης, οι απόψεις των ειδικών του τομέα: Kitack Lim (Secretary-General, IMO), Claes Berglund (President, ECSA), Esben Poulsson (Chair, ICS), Vasslios Demetriades (Deputy Minister of Shipping), Themis Papadopoulos, President, CSC and Vice-President ICS), Thomas Kazakos, (Director-General, CSC, George Mouskas, Vice-President, CUS).

Ταυτόχρονα, στο νέο τεύχος του περιοδικού GOLD, φιλοξενείται συνέντευξη του Αλέξανδρου Χαραλαμπίδη, Associate Professor, CUT και Manager, Maritime ClimAccelerator αλλά και παρουσιάσεις για τρείς ναυτιλιακούς οργανισμούς: YoungShip Cyprus, The Institute of Chartered Shipbrokers, The Nautical Institute.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας