Cosmos Insurance: Με κέρδη έκλεισε το 2020

Κέρδη κατέγραψε το 2020 η Cosmos Insurance μετά τις ενέργειες και διορθωτικά μέτρα της εταιρείας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση η οποία δημοσιεύτηκε στο Χρηματιστήριο Κύπρου. 

Όπως αναφέρεται το κέρδος για το 2020 ανήλθε σε €274.525 έναντι ζημιάς ύψους €996.611 το 2019. Η σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων της Εταιρείας οφείλεται στις ενέργειες και διορθωτικά μέτρα της Διεύθυνσης για ανάκαμψη του Δείκτη Φερεγγυότητας και βελτίωση των αποτελεσμάτων της, καθώς επίσης και στις μειωμένες απαιτήσεις στον κλάδο μηχανοκίνητων οχημάτων, ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων διακίνησης που επέβαλε η Κυπριακή Κυβέρνηση για αντιμετώπιση της πανδημίας «Covid-19».

Τα καθαρά δεδουλευμένα ασφάλιστρα για το έτος 2020 ανήλθαν σε €11,8 εκατομμύρια σε σύγκριση με €11,9 εκατομμύρια το έτος 2019. Οι κυριότεροι λόγοι μείωσης των ασφαλίστρων για το 2020 οφείλονται στην μείωση των ασφαλίστρων στον κλάδο μηχανοκίνητων οχημάτων ως αποτέλεσμα της αλλαγής στην τιμολογιακή πολιτική της Εταιρείας που εφάρμοσε η Εταιρεία από την 1η Φεβρουαρίου 2020 αλλά και της επίδρασης που είχε η εφαρμογή του συστήματος υγείας «ΓεΣΥ» στα ασφάλιστρα στον κλάδο υγείας και ατυχημάτων.

Τα άλλα έσοδα ανήλθαν σε €2.858χιλ. έναντι σε €3.414χιλ. το 2019. Η μείωση οφείλεται στα αρνητικά αποτελέσματα του χαρτοφυλακίου ακίνητων προς επένδυση της Εταιρείας κατά το 2020, λόγω της

επίδραση της πανδημίας του κορωνοϊού και της μείωσης τη οικονομικής δραστηριότητας και της αντανάκλασης της στις τιμές των ακινήτων. 

Οι καθαρές απαιτήσεις από ασφαλιστικές εργασίες για το έτος 2020 ανήλθαν σε €7,6εκ. έναντι €9,5εκ. το 2019 σημειώνοντας μείωση της τάξης των 20%. Η μείωση των καθαρών απαιτήσεων είναι αποτέλεσμα των διορθωτικών ενεργειών της Εταιρείας για βελτίωση του Δείκτη Απαιτήσεων της μέσω της διακοπής συνεργασίας με ζημιογόνους αντιπροσώπους της, της αύξησης των ασφαλίστρων στον κλάδο μηχανοκίνητων οχημάτων και την πλήρη αντασφάλιση του χαρτοφυλακίου υγείας. Ταυτόχρονα σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και η περιορισμένη κυκλοφοριακή κίνηση κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων και κατά συνέπεια του χαμηλού αριθμού τροχαίων ατυχημάτων ο δείκτης απαιτήσεων διαμορφώθηκε σε 60,22% έναντι 65,92% το 2019. Ο δείκτης απαιτήσεων για όλους τους

κλάδους που δραστηριοποιείται η Εταιρεία παρουσίασε μείωση, με εξαίρεση τον δείκτη απαιτήσεων στον κλάδο ευθύνης που παρουσίασε αύξηση

Τα λειτουργικά και διοικητικά έξοδα κατέγραψαν μείωση κατά 6% και ανήλθαν σε €2.854χιλ. έναντι €3.044χιλ. το 2019. Η μείωση σχετίζεται με τις διορθωτικές ενέργειες της Διεύθυνσης για ανάκαμψη του Δείκτη Φερεγγυότητας και βελτίωσης των αποτελεσμάτων της Εταιρείας.

Το κέρδος ανά μετοχή που αναλογεί στους μετόχους κατά το έτος 2020 διαμορφώθηκε σε 0,00486 σεντς έναντι ζημιάς 0,01764 σεντς ανά μετοχή το 2019.

Τα ασφάλιστρα εισπρακτέα κατά το έτος 2020 ανήλθαν σε €3.009χιλ. καταγράφοντας μείωση της τάξεως των €199χιλ ή 6% έναντι €3.208χιλ. κατά το 2019.

Οι εκκρεμείς απαιτήσεις ανήλθαν σε €10.602χιλ. σημειώνοντας μείωση της τάξης των €256χιλ. ή 2,4% σε σύγκριση με το 2019 όπου οι εκκρεμείς απαιτήσεις ανήλθαν σε €10.858χιλ. Η μείωση στις εκκρεμείς απαιτήσεις οφείλεται εν μέρει στις ενέργειες της Εταιρείας για εξόφληση απαιτήσεων προηγούμενων ετών καθώς επίσης και των μειωμένων απαιτήσεων στον κλάδο μηχανοκίνητων οχημάτων που προέκυψαν λόγω της μειωμένης κυκλοφοριακής κίνησης κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων.

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands