Κόλπος της Γουινέας: Η Ναυτιλιακή Βιομηχανία ζητά δραστικά μέτρα από κυβερνήσεις για πειρατικές επιθέσεις

Το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκφράζει τις βαθύτατες ανησυχίες του για την αναποτελεσματικότητα της διεθνούς κοινότητας να αντιμετωπίσει τα συνεχιζόμενα επεισόδια πειρατείας στον Κόλπος της Γουινέας, με περισσότερες επιθέσεις σε απαγωγές ναυτικών για λύτρα, παρά τα δραστικά μέτρα που παίρνουν οι πλοιοκτήτες για τη προστασία των πληρωμάτων και των πλοίων τους. 
 
Η πειρατεία και η ένοπλες επιθέσεις αποτελούν επίμονο πρόβλημα στον Κόλπο της Γουινέας, με τις επιθέσεις να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα τα τελευταία 20 χρόνια. Ο τρόπος πειρατικών επιθέσεων επηρεάζεται από διάφορους εποχιακούς και τοπικούς παράγοντες, αλλά πρόσφατα περιστατικά έχουν δείξει αλλαγή στη μεθοδολογία τους, με μεγάλο αριθμό ναυτικών να είναι όμηροι για λύτρα σε μεμονωμένα περιστατικά. Παρατηρούμε σοβαρή εγκληματικότητα στην περιοχή που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ναυτικών.
 
Υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία ότι η διεθνής κοινότητα δεν αναζητά ενεργά λύση στο πρόβλημα της πειρατείας και φαίνεται ότι θεωρεί τον αριθμό των επιθέσεων στα πλοία ως “ανεκτό”. Δίνεται έτσι ένα μήνυμα στους πειρατές ότι η εγκληματική τους δραστηριότητα έχει χαμηλό ρίσκο σε σχέση με τα εκατομμύρια δολάρια που μπορούν να αποκομίσουν από τα λύτρα. Ως αποτέλεσμα ο αριθμός των πειρατών αυξάνεται και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος, στην απουσία αποτελεσματικής αντίδρασης, το φαινόμενο της πειρατείας να εξαπλωθεί και σε άλλες περιοχές της υφηλίου.
 
Είναι απαραίτητο οι κυβερνήσεις να εμπλακούν στο ανώτατο επίπεδο για να βρεθεί μια διαρκής λύση στην κρίση αυτή. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, ζητά επίσης από τις εθνικές κυβερνήσεις στον Κόλπο της Γουινέας, να προβούν άμεσα σε δραστικά μέτρα για την εξάλειψη αυτής της απαράδεκτης κατάστασης. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να αφήνουμε τα πληρώματα των πλοίων μας στο έλεος των πειρατικών επιθέσεων.
 
Η προστασία των πλοίων – ανεξαρτήτως σημαίας ή εθνικότητος των πληρωμάτων – είναι ξεκάθαρη και νόμιμη ευθύνη των κυβερνήσεων σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση των Η.Ε. για τον Νόμο της Θάλασσας.  Ιστορικά, όπως καθορίζεται στην διεθνή νομιμότητα, ο πρωταρχικός ρόλος των ναυτικών πολεμικών δυνάμεων ήταν πάντα η προστασία της Εμπορικής Ναυτιλίας και η διατήρηση των θαλάσσιων διαδρόμων ανοικτών για το εμπόριο.  Φαίνεται τελείως παράδοξο ότι οι κυβερνήσεις σήμερα φαίνονται λιγότερο ικανές να προστατέψουν τη Ναυτιλία από ότι ήταν πριν σχεδόν 200 χρόνια.
 
Με βάση τα παραπάνω, το Επιμελητήριο καλεί την Κυπριακή Κυβέρνηση να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες τόσο με τα Ηνωμένα Έθνη όσο και την Ευρωπαϊκή Ένωση αντλώντας από όλους τους διαθέσιμους πόρους για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξάλειψη αυτής της απαράδεκτης κατάστασης και για την ασφάλεια των πληρωμάτων μας.

Δειτε Επισης

Έμφυλος προϋπολογισμός, ένα νέο εργαλείο για την επίτευξη των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης
Το Needle 2024 συνεχίζει με την σειρά παράλληλων δράσεων: Needle & Thread Talks
Νέα παγκύπρια αιμοδοσία από τη CNP CYPRIALIFE
ΜΙΕΕΚ: Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης για τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας
Πώς οι εταιρείες μπορούν να μειώσουν το κόστος του στόλου τους αυξάνοντας την ασφάλεια στους δρόμους
Ολοκληρώθηκε το Κλειστό Πρωτάθλημα Σκακιού στην Κύπρο
CIM Summit 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών
Davood Shamsi: Με εμπειρία σε Apple και JP Morgan στο 3ο Digital Cyprus Conference
ΟΕΒ, Τράπεζα Κύπρου και Deloitte στο Λονδίνο-Παρουσίαση επαγγελματικών ευκαιριών για επαναπατρισμό Κύπριων
Το κοινό «αγκάλιασε» την εκστρατεία του Bean Bar απέναντι στον καρκίνο του μαστού