Χορηγία Κατηγορίας Υπηρεσίες

H τραγική «Business Class» της British Airways

  • Γιατί το άλλοτε δημοφιλές Business Class της εταιρείας αποτελεί πλέον «Day Light robbery», την ώρα που η αγορά «φωνάζει» για πτήσεις για το Λονδίνο
  • Το μονοπώλιο στις πτήσεις για το Λονδίνο για τους business class travelers
  • Aegean ακούς;

 
Η British Airways τους καλοκαιρινούς μήνες πραγματοποιεί τέσσερις πτήσεις την ημέρα από την Λάρνακα στο Λονδίνο. (τρεις στο Heathrow και μια στο Gatwick). Στις τέσσερις αυτές καθημερινές πτήσεις, περίπου το ένα τρίτο των επιβατών κάθε αεροπλάνου ταξιδεύουν με Business Class. Η πιο φθηνή τιμή για ένα εισιτήριο από τη Λάρνακα στο Λονδίνο μετ’ επιστροφής είναι €800 και το πιο ακριβό είναι €1500. 
 
Πολλοί είναι οι Κύπριοι που ταξιδεύον από και προς το Λονδίνο, καθώς αποτελεί αγαπημένο προορισμό για δουλειά ή αναψυχή. Αρκετοί εξ αυτών, προτιμούν να ταξιδεύσουν στην θέση Business, αγοράζοντας ακριβότερο εισιτήριο, το οποίο προσφέρει περισσότερες ανέσεις, όπως καλύτερες θέσεις (Legroom), αποφυγή ουράς αναμονής, καλύτερο φαγητό, καλύτερες ώρες αναχώρησης και άφιξης κτλ.

Διαβάστε ακόμα: Ντίνος Λευκαρίτης: Στο Βασιλικό εντός του 2019

 
Σε όλο τον κόσμο το business class travel καταγράφει τεράστια άνοδο. Οι αερογραμμές προσφέρουν απίστευτες ανέσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία επιβατών, ειδικά δε αν πρόκειται για πτήσεις μεγάλης διάρκειας (long haul flights).
 
Σημειώνεται ότι η British Airways ήταν η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε τα κρεβάτια (flat beds) στο τμήμα Business Class της πριν 20 χρόνια. Από τότε, γίναμε μάρτυρες μιας σταδιακής ανόδου των αερογραμμών από τη Μέση Ανατολή (Emirates, Qatar, Etihad) ή της Ασία όπως η Singapore Airlines, εταιρείες οι οποίες εισήγαγαν αντίστοιχες ανέσεις στην κατηγορία Business Class των αερογραμμών τους.

Διαβάστε ακόμα: Σε πλειστηριασμό ξενοδοχείο της Πάφου

 
Η εμπειρία μας με την Βritish Αirways
Τον Ιούλιο του 2019 ταξιδεύαμε με την British Airways, κατηγορία Business Class, από τη Λάρνακα με προορισμό το Gatwick. Πρόκειται για μια πτήση που διαρκεί περίπου πέντε ώρες. Η τιμή του εισιτηρίου κατ΄ άτομο μετ’  επιστροφής ήταν €1180. Και πρόκειται για τα σχετικά «φθηνά» Business Class της συγκεκριμένης εταιρείας, καθώς η αντίστοιχη υπηρεσία στις πτήσεις της British Airways από Λάρνακα με προορισμό το Heathrow στο Λονδίνο είναι ακριβότερη.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1/3 του αεροσκάφους ταξίδευε  στην Business Class. Τα όσα διαπιστώσαμε είναι απογοητευτικά. Το αεροσκάφος ήταν παλιό και μικρό, οι  επιβάτες που ταξιδεύουν στην οικονομική θέση με εισιτήρια από €500 μέχρι €800 πρέπει να πληρώσουν για ότι θα φάνε και θα πιούν στην πτήση.
Την ίδια ώρα, το φαγητό που προσφέρεται στους επιβάτες που ταξιδεύουν με Business Class είναι κακής ποιότητας, σχεδόν fast food. Τα μαχαιροπήρουνα, βιαστικά βαλμένα στις θήκες τους και βρεγμένα, καθώς δεν πρόλαβαν να στεγνώσουν.
 
Οι αεροσυνοδοί στο Business Class (αρκετοί από τους οποίους μεγάλοι σε ηλικία, απεριποίητοι και βαριεστημένοι) βιάζονταν να τελειώσουν το service, «to tick the box» θα λέγανε και οι ίδιοι. Αν και ευγενικοί, δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται για το service που προσφέρουν σε πελάτες που πλήρωσαν €1200 για το ταξίδι τους. Δεν φαίνονται καν χαρούμενοι  και περήφανοι για τη δουλειά τους, όπως ήταν κάποτε. Η British Airways διέθετε κάποτε τους καλύτερος αεροσυνοδούς. Αυτό δεν φαίνεται να ισχύει κι σήμερα, τουλάχιστον στις πτήσεις της εταιρείας από και προς την Κύπρο.
 
Την ίδια ώρα, η τουαλέτα του αεροπλάνου στην θέση Business βρισκόταν σε κακά χάλια, χωρίς να έχει καθαριστεί καλά.
 
Το αεροσκάφος διέθετε μόνο τέσσερις κουβέρτες, τη στιγμή που οι επιβάτες της Business Class κατηγορίας ανέρχονταν στα 30 άτομα.
 
Όλη αυτή η εικόνα δεν φαίνεται να έχει καμία σχέση με την παλιά καλή ποιότητα, αίγλη και αρχοντιά της British Airways, όπως και δεν συγκρίνεται επ’ ουδενί με την υπηρεσία Business Class άλλων αερογραμμών που πραγματοποιούν  πτήσεις στην Ευρώπη. H εμπειρία business class εταιρειών όπως Aegean, Austrian, Lufthansa σε προορισμούς της Ευρώπης είναι απείρως καλύτερη.     
 
Ο όμιλος IAG
Η British Airways ανήκει στον όμιλο IAG (International Airline Group) στον οποίο ανήκουν επίσης η Ισπανική Iberia και η Ιρλανδική Air Lingus. Πρόκειται για όμιλο με ετήσιο κύκλο εργασιών €24 δις το 2018 και με καθαρή κερδοφορία €2.4 δις. Η British Airways έχει κύκλο εργασιών €13 δις και κέρδη σχεδόν €2 δις.
 
 
Η αγορά «φωνάζει» για νέες πτήσεις για Λονδίνο
Υπό αυτά τα δεδομένα διερωτόμαστε γιατί η Aegean ή άλλες αεροπορικές εταιρείες δεν βάζουν προγραμματισμένες πτήσεις για το Λονδίνο, σε καλές ώρες, με καλό section business class, με αναβαθμισμένο service και με καλύτερη εμπειρία για τον ταξιδιώτη; 
 
Όσοι αναγνώστες μας έχουν ταξιδεύσει στην θέση Business μπορούν να διακρίνουν την τραγική θέση της British Airways
σε σχέση με αερογραμμές όπως Qatar Airways ή Emirates  ή ευρωπαϊκές Αερογραμμές όπως η Aegean, η Lufthansa και η Austrian Airways.
 
Δεν υπάρχει περίπτωση Κύπριος επιβάτης να μην προτιμήσει την φρέσκα, δυναμική, καινοτόμα, customer service oriented Aegean Airways αντί την γερασμένη, λερωμένη, και χωρίς λόγο πανάκριβη British Airways…. Έστω και με €1000 εισιτήριο!
 

Δειτε Επισης

Κόβει κάθε κουβέντα για φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών ο Χριστοδουλίδης
Κ. Ηροδότου: Η ανησυχητική πραγματικότητα και η ανάγκη ενίσχυσης του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού
Το δυναμικό «comeback» των Gloria Jean’s... Η εξαγορά από τον όμιλο Λανίτη και το πλάνο επαναλανσαρίσματος
Altius Insurance: Ανανέωσε για 18η συνεχή χρονιά τη συνεργασία της με την ΠΟΕΔ
Διάλεξη για την τεχνητή νοημοσύνη από ΤΕΠΑΚ και ΕΒΕ Αμμοχώστου
Μέχρι 31 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων για το Κυπριακό Βραβείο Εξαγωγών
PwC Foundation: Γνώσεις σε μαθητές και μαθήτριες για τον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό
Αγκαλιάζουν τα βραβεία δικοινοτικής συνεργασίας του ιδρύματος Στέλιος Χατζηιωάννου
The Landmark Nicosia: Το νέο Spa και οι εγκαταστάσεις Fitness & Wellness του ξενοδοχείου (pics)
Αντίστροφη μέτρηση για 16α ΙΝ Βusiness Awards-Ολοκληρώνεται στις 4 Απριλίου η διαδικασία ψηφοφορίας