Ι. Κάπρας: Η Bosch επενδύει €4 δις στην αυτόνομη οδήγηση
07:22 - 26 Φεβρουαρίου 2019
Οι ραγδαίες αλλαγές που καταγράφει η τεχνολογία επηρεάζει και τον τομέα της αυτοκίνησης, με το μέλλον να ανήκει στα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα, σε σημείο μάλιστα που ίσως οι επόμενες γενεές να μην υποβάλλονται πλέον στην δοκιμασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης. Όπως τονίζει σε συνέντευξη του στο InBusinessNews o διευθύνων σύμβουλος της BOSCH Ελλάδας, Ιωάννης Κάπρας, στον τομέα της αυτοκίνησης έχουν εφαρμογή τεχνολογίες Internet of Things (ΙοΤ).
Στα πλαίσια στρατηγικής της, η Bosch διαβλέποντας τις μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης και ηλεκτροκίνησης επενδύει περίπου €4 δις μέσα στην επόμενη χρονιά.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον της αυτοκίνησης εκτιμά πως δεν πρόκειται να μειωθεί ο αριθμός των βενζινοκίνητων οχημάτων. Προς το σκοπό αυτό η Bosch προσπαθεί να κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης πιο αποδοτικούς και οικονομικούς.
Στα πλαίσια στρατηγικής της, η Bosch διαβλέποντας τις μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης και ηλεκτροκίνησης επενδύει περίπου €4 δις μέσα στην επόμενη χρονιά.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον της αυτοκίνησης εκτιμά πως δεν πρόκειται να μειωθεί ο αριθμός των βενζινοκίνητων οχημάτων. Προς το σκοπό αυτό η Bosch προσπαθεί να κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης πιο αποδοτικούς και οικονομικούς.
Διαβάστε ακόμα: Λευκωσία: Ποια σπίτια βγαίνουν στο σφυρί τον Μάρτιο
Πως έχει εξελιχθεί η τεχνολογία των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια και ποιο είναι το μέλλον της αυτόνομης αυτοκίνησης; Πως θα μπορούσε να μετεξελιχθεί περαιτέρω ο εν λόγω τομέας;
H εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την οποία διανύουμε τα τελευταία χρόνια έχει εξελίξει κατά πολύ την τεχνολογία αυτοκινήτου. Πλέον, στον τομέα της αυτοκίνησης έχουν εφαρμογή τεχνολογίες ΙοΤ, οι οποίες καθιστούν το αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές, ευκολοοδήγητο και άνετο από ποτέ. Έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο που το αυτοκίνητο χορηγεί αρκετές πληροφορίες στον οδηγό, λόγω της σύνδεσης των συστημάτων και υποσυστημάτων του, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τον έξω κόσμο.
Στην Bosch, θεωρούμε ότι το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι αυτοματοποιημένο. Υπάρχουν 5 επίπεδα αυτοματοποιημένης οδήγησης. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο επίπεδο 1, δηλαδή αυτοματοποίηση σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Πολύ σύντομα ωστόσο, αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα που θα φέρουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι για περιορισμένα χρονικά διαστήματα, αλλά και τεχνολογία επιπέδου 3 που θα επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί σε άλλες δραστηριότητες, μέχρι το αυτοκίνητο να χρειαστεί την παρέμβασή του. Το 2025 υπολογίζεται πως θα υπάρχουν 2,5 εκατ. λεωφορεία χωρίς οδηγό.
Πως έχει εξελιχθεί η τεχνολογία των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια και ποιο είναι το μέλλον της αυτόνομης αυτοκίνησης; Πως θα μπορούσε να μετεξελιχθεί περαιτέρω ο εν λόγω τομέας;
H εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την οποία διανύουμε τα τελευταία χρόνια έχει εξελίξει κατά πολύ την τεχνολογία αυτοκινήτου. Πλέον, στον τομέα της αυτοκίνησης έχουν εφαρμογή τεχνολογίες ΙοΤ, οι οποίες καθιστούν το αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές, ευκολοοδήγητο και άνετο από ποτέ. Έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο που το αυτοκίνητο χορηγεί αρκετές πληροφορίες στον οδηγό, λόγω της σύνδεσης των συστημάτων και υποσυστημάτων του, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τον έξω κόσμο.
Στην Bosch, θεωρούμε ότι το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι αυτοματοποιημένο. Υπάρχουν 5 επίπεδα αυτοματοποιημένης οδήγησης. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο επίπεδο 1, δηλαδή αυτοματοποίηση σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Πολύ σύντομα ωστόσο, αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα που θα φέρουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι για περιορισμένα χρονικά διαστήματα, αλλά και τεχνολογία επιπέδου 3 που θα επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί σε άλλες δραστηριότητες, μέχρι το αυτοκίνητο να χρειαστεί την παρέμβασή του. Το 2025 υπολογίζεται πως θα υπάρχουν 2,5 εκατ. λεωφορεία χωρίς οδηγό.
Διαβάστε ακόμα: ΚΕΡΜΙΑ: Πλάνα για 4στερο ξενοδοχείο στην Αγία Νάπα
Πως αναμένεται να επηρεάσει το μέλλον της αυτοκίνησης η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης;
Όπως προανέφερα, το μέλλον της αυτοκίνησης προμηνύεται αυτόματο. Ωστόσο, δεν νοείται αυτόνομο όχημα χωρίς την ύπαρξη τεχνητής νοημοσύνης. Όσο πιο γρήγορα λοιπόν εξελιχθεί η τεχνητή νοημοσύνη, τόσο πιο γρήγορα θα φτάσουμε στο επίπεδο 5 της αυτόνομης οδήγησης, δηλαδή το αυτοκίνητο να γίνει ρομπότ και να μπορεί να οδηγείται μόνο του πάντα σε όλες τις συνθήκες. Ίσως σε μερικά χρόνια, με την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης στα αυτοκίνητα, οι επόμενες γενιές να μην χρειάζεται να βγάλουν καν, δίπλωμα οδήγησης!
Σε ποιες ενέργειες – πολιτικές – στρατηγικές προβαίνει η εταιρεία λαμβάνοντας υπόψη το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας;
Ο Όμιλος Bosch βλέπει πολύ μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες τόσο στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης όσο και σε αυτόν της ηλεκτροκίνησης. Γι’ αυτό ακολουθεί τις ανάλογες στρατηγικές. Πιο συγκεκριμένα για να εκμεταλλευτεί τη τεράστια δυναμική της αγοράς της ημιαυτόματης και πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης, σκοπεύει να επενδύσει περίπου 4 δις ευρώ μέσα στα επόμενη χρόνια και να ενισχύσει τις μεταξύ του σχέσεις με άλλες εταιρείες πχ με την Daimler ξεκίνησε από φέτος συνεργασία στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, προσφέροντας την υπηρεσία αυτοκίνησης χωρίς οδηγό. Στον τομέα δε της ηλεκτροκίνησης, σκοπεύει να διαθέσει έως και μέσα της επόμενης δεκαετίας, προϊόντα αξίας περίπου 5 δις ευρώ. Από μπαταρίες και ηλεκτρονικά συστήματα, έως ηλεκτροκινητήρες και πλήρεις άξονες.
Παρατηρείτε μια καθοδική τάση στη χρήση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων; Τι να αναμένουμε σε μια δεκαετία;
Δεν θα το έλεγα ότι έχουμε πτώση στα βενζινοκίνητα οχήματα ίσα ίσα το αντίθετο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα κατέγραψαν αύξηση +71,35%, το 11 μηνο του 2018, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Στην Ε.Ε. εξίσου, τα βενζινοκίνητα μοντέλα είναι τα best-seller. Γι’ αυτό στην Bosch προσπαθούμε να κάνουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης αλλά και πετρελαίου, ακόμη πιο αποδοτικούς και οικονομικούς. Σε μια δεκαετία από τώρα, εκτιμώ πως ο αριθμός της κυκλοφορίας των οχημάτων θα αυξηθεί συνολικά κατά 50%, εκ των οποίων το 1 στα 10 οχήματα, θα είναι ηλεκτρικό.
Τι σημαίνουν όλες αυτές οι αλλαγές που καταγράφονται στην αυτοκίνηση για τον ανεξάρτητο κλάδο των ανταλλακτικών και επιδιόρθωσης;
Στην Ελλάδα, ο κλάδος του Αutomotive Aftermarket Sales θα αργήσει να επηρεαστεί, καθώς η Ελλάδα έχει από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ε.Ε, κατά μέσο όρο 15,4 έτη. Σε χώρες που ο στόλος των αυτοκινήτων ανανεώνεται σε τακτικότερη βάση θα πρέπει οι άνθρωποι του κλάδου να εκπαιδευτούν στις νέες αυτές τεχνολογίες.
Να αναμένουμε οποιαδήποτε νέα συστήματα ή προϊόντα από την εταιρεία σας στο άμεσο μέλλον;
O Όμιλος Bosch παρουσίασε ήδη στην CES 2019, την μεγαλύτερη εμπορική έκθεση ηλεκτρονικών προϊόντων παγκοσμίως, τις καινοτόμες του λύσεις και υπηρεσίες για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Μερικές από αυτές είναι : το “Mirror Cam” ένα νέο σύστημα κάμερας που θα αντικαταστήσει τους συμβατικούς καθρέπτες στα φορτηγά, το σύστημα “Perfectly keyless access” που θα επιτρέπει στους οδηγούς, τους διαχειριστές στόλου και τις εταιρίες εφοδιαστικής αλυσίδας να διαχειρίζονται ψηφιακά τα κλειδιά του οχήματος, το αυτόνομο ηλεκτρικό λεωφορείο χωρίς οδηγό, ένα λογισμικό που θα ενσωματώνει νέες ψηφιακές υπηρεσίες, προκειμένου να μπορεί ο χρήστης να κάνει κράτηση οχήματος, να πληρώνει τη διαδρομή του ή ακόμα και να τη μοιράζεται με άλλους επιβάτες και πολλά άλλα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Bosch απέσπασε στην φετινή CES, έξι βραβεία καινοτομίας.
Πως αναμένεται να επηρεάσει το μέλλον της αυτοκίνησης η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης;
Όπως προανέφερα, το μέλλον της αυτοκίνησης προμηνύεται αυτόματο. Ωστόσο, δεν νοείται αυτόνομο όχημα χωρίς την ύπαρξη τεχνητής νοημοσύνης. Όσο πιο γρήγορα λοιπόν εξελιχθεί η τεχνητή νοημοσύνη, τόσο πιο γρήγορα θα φτάσουμε στο επίπεδο 5 της αυτόνομης οδήγησης, δηλαδή το αυτοκίνητο να γίνει ρομπότ και να μπορεί να οδηγείται μόνο του πάντα σε όλες τις συνθήκες. Ίσως σε μερικά χρόνια, με την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης στα αυτοκίνητα, οι επόμενες γενιές να μην χρειάζεται να βγάλουν καν, δίπλωμα οδήγησης!
Σε ποιες ενέργειες – πολιτικές – στρατηγικές προβαίνει η εταιρεία λαμβάνοντας υπόψη το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας;
Ο Όμιλος Bosch βλέπει πολύ μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες τόσο στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης όσο και σε αυτόν της ηλεκτροκίνησης. Γι’ αυτό ακολουθεί τις ανάλογες στρατηγικές. Πιο συγκεκριμένα για να εκμεταλλευτεί τη τεράστια δυναμική της αγοράς της ημιαυτόματης και πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης, σκοπεύει να επενδύσει περίπου 4 δις ευρώ μέσα στα επόμενη χρόνια και να ενισχύσει τις μεταξύ του σχέσεις με άλλες εταιρείες πχ με την Daimler ξεκίνησε από φέτος συνεργασία στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, προσφέροντας την υπηρεσία αυτοκίνησης χωρίς οδηγό. Στον τομέα δε της ηλεκτροκίνησης, σκοπεύει να διαθέσει έως και μέσα της επόμενης δεκαετίας, προϊόντα αξίας περίπου 5 δις ευρώ. Από μπαταρίες και ηλεκτρονικά συστήματα, έως ηλεκτροκινητήρες και πλήρεις άξονες.
Παρατηρείτε μια καθοδική τάση στη χρήση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων; Τι να αναμένουμε σε μια δεκαετία;
Δεν θα το έλεγα ότι έχουμε πτώση στα βενζινοκίνητα οχήματα ίσα ίσα το αντίθετο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα κατέγραψαν αύξηση +71,35%, το 11 μηνο του 2018, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Στην Ε.Ε. εξίσου, τα βενζινοκίνητα μοντέλα είναι τα best-seller. Γι’ αυτό στην Bosch προσπαθούμε να κάνουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης αλλά και πετρελαίου, ακόμη πιο αποδοτικούς και οικονομικούς. Σε μια δεκαετία από τώρα, εκτιμώ πως ο αριθμός της κυκλοφορίας των οχημάτων θα αυξηθεί συνολικά κατά 50%, εκ των οποίων το 1 στα 10 οχήματα, θα είναι ηλεκτρικό.
Τι σημαίνουν όλες αυτές οι αλλαγές που καταγράφονται στην αυτοκίνηση για τον ανεξάρτητο κλάδο των ανταλλακτικών και επιδιόρθωσης;
Στην Ελλάδα, ο κλάδος του Αutomotive Aftermarket Sales θα αργήσει να επηρεαστεί, καθώς η Ελλάδα έχει από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ε.Ε, κατά μέσο όρο 15,4 έτη. Σε χώρες που ο στόλος των αυτοκινήτων ανανεώνεται σε τακτικότερη βάση θα πρέπει οι άνθρωποι του κλάδου να εκπαιδευτούν στις νέες αυτές τεχνολογίες.
Να αναμένουμε οποιαδήποτε νέα συστήματα ή προϊόντα από την εταιρεία σας στο άμεσο μέλλον;
O Όμιλος Bosch παρουσίασε ήδη στην CES 2019, την μεγαλύτερη εμπορική έκθεση ηλεκτρονικών προϊόντων παγκοσμίως, τις καινοτόμες του λύσεις και υπηρεσίες για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Μερικές από αυτές είναι : το “Mirror Cam” ένα νέο σύστημα κάμερας που θα αντικαταστήσει τους συμβατικούς καθρέπτες στα φορτηγά, το σύστημα “Perfectly keyless access” που θα επιτρέπει στους οδηγούς, τους διαχειριστές στόλου και τις εταιρίες εφοδιαστικής αλυσίδας να διαχειρίζονται ψηφιακά τα κλειδιά του οχήματος, το αυτόνομο ηλεκτρικό λεωφορείο χωρίς οδηγό, ένα λογισμικό που θα ενσωματώνει νέες ψηφιακές υπηρεσίες, προκειμένου να μπορεί ο χρήστης να κάνει κράτηση οχήματος, να πληρώνει τη διαδρομή του ή ακόμα και να τη μοιράζεται με άλλους επιβάτες και πολλά άλλα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Bosch απέσπασε στην φετινή CES, έξι βραβεία καινοτομίας.