Χορηγία Κατηγορίας Υπηρεσίες

Φλερτ βρετανικών ναυτιλιακών με την Κύπρο

Ψηλά στις επιλογές ναυτιλιακών εταιρειών, ένεκα Brexit, βρίσκεται η Κύπρος. Οι ανακοινώσεις από πλευράς βρετανικών κολοσσών του τομέα για εγγραφή των πλοίων τους στο κυπριακό νηολόγιο ή για μεταφορά των δραστηριοτήτων τους στο νησί μας, είναι ενδεικτικές του γεγονός ότι η χώρας μας αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική επιλογή για κολοσσούς του τομέα που προβληματίζονται για το τι μέλλει γενέσθαι στη μετά brext εποχή. Η εγγραφή πλοίων βρετανικών (και όχι μόνο) εταιρείων στο κυπριακό νηολόγιο θεωρείται εξαιρετικά σημαντική για την κυπριακή οικονομία αλλά και για την αναγνώριση της Κύπρου ως ένα παγκόσμιας εμβέλειας ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο δεν έχει κάτι να ζηλέψει από τα αντίστοιχα ανά το παγκόσμιο.
 
Διαβάστε ακόμα: Οι πρώτες φωτογραφίες από το Parklane
 
Την εγγραφή των πλοίων τους στο κυπριακό νηολόγιο ανακοίνωσαν ήδη η P&Ο Ferries, τα πλοία της οποίας εκτελούν δρομολόγια στη Θάλασσα της Μάγχης, όπως και οι ναυτασφαλιστικές  London P&I Club και UK Defence Club.
 
London P&I Club
Ο βρετανικός ασφαλιστικός κολοσσός London P&I Club, ο οποίος κατέχει μια πολύ ισχυρή θέση με μεγάλη επιρροή στα ναυτιλιακά τεκταινόμενα, ανακοίνωσε το προηγούμενο καλοκαίρι την απόφαση του να ιδρύσει θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο προκειμένου να εξασφαλίσει απρόσκοπτη πρόσβαση στο εμπόριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην μετά Βrexit εποχή.
Αποτελεί έναν από τους 13 μεγαλύτερους παγκόσμιους ασφαλιστές στους τομείς προστασίας και αποζημιώσεων, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το 60% των δραστηριοτήτων του συγκεκριμένου ομίλου αφορά την Ευρώπη. Σήμερα λειτουργεί γραφεία σε Λονδίνο, Πειραιά και Χονγκ Κονγκ, ενώ το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού περιλαμβάνει σημαντικές προσωπικότητες εφοπλιστών από την Ελλάδα όπως οι Ιωάννης Λύρας, Πέτρος Γουλανδρής, Βασιλης Λαλιώτης και Σοφοκλής Ζούλας.
 
Διαβάστε ακόμα: €154,4 εκατ. ευρωπαϊκό χρήμα σε ένα μήνα
 
UK Defence Club
Στο ίδιο σκεπτικό κινείται και η απόφαση του ναυτασφαλιστικού κολοσσού UK Defence Club να μεταφέρει δραστηριότητες του στην Κύπρο. Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο Πρόεδρος της εταιρείας, Πέτρος Παπάς, το Club θα διατηρήσει την ευρωπαϊκή παρουσία του μέσω της Κύπρου, από την οποία και θα συνεχίσει να εγγράφει ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.
O Όμιλος καλύπτει πέραν των 4200 πλοίων, ενώ τον Φεβρουάριο του 2018 τα περιουσιακά του στοιχεία υπολογίζονταν σε 34,1 εκατομμύρια λίρες (free reserves).
 
P&Ο Ferries
Άξια αναφοράς και η απόφαση του ναυτιλιακού φορέα P&Ο Ferries, ο οποίος διαθέτει ιστορία 182 χρόνων, να εγγράψει όλα τα πλοία του στόλου του στο κυπριακό νηολόγιο, μετακινώντας τα από το βρετανικό νηολόγιο.
 
Πρόσφατα η P&O Ferries «μετέφερε» στο κυπριακό νηολόγιο δύο πλοία της, τα «Pride of Britain» και «Pride of France», τα οποία πραγματοποιούν δρομολόγια στην πορθμιακή γραμμή μεταξύ του Ντόβερ στο νοτιοανατολικό τμήμα του Ην. Βασιλείου και του Καλαί στη Μάγχη της Γαλλίας.
Παράλληλα, εκκρεμεί η εγγραφή και των υπόλοιπων τεσσάρων πλοίων το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για τα πλοία ‘Pride of Canterbury’, ‘Pride of Kent’, ‘Pride of Burgundy’ και ‘European Seaway’, τα οποία εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο. Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη ενόψει της εξόδου της Μ. Βρετανίας από την Ε.Ε. τον ερχόμενο Μάρτιο προκειμένου η εταιρεία να «επωφεληθεί» των όποιων φορολογικών ρυθμίσεων ισχύουν για τα νηολόγια των χωρών εντός της Ε.Ε.
 
«Για επιχειρησιακούς και λογιστικούς λόγους έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η καλύτερη πορεία δράσης είναι να αλλάξουμε τη σημαία όλων των πλοίων, ώστε να είναι υπό τη σημαία της Κύπρου», δήλωσε πρόσφατα εκπρόσωπος της εταιρείας. Κληθείς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτούς τους λόγους, ο εκπρόσωπος πρόσθεσε: «Η σημαία της Κύπρου βρίσκεται στη ‘λευκή λίστα’ των σχετικών Μνημονίων Κατανόησης του Παρισιού και του Τόκιο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερες επιθεωρήσεις και καθυστερήσεις. Παράλληλα θα υπάρχουν σημαντικά πιο ευνοϊκές διευθετήσεις φορολογίας επί της χωρητικότητας, καθώς τα πλοία θα φέρουν σημαία νηολογίου χώρας-μέλους της ΕΕ».
 
Ενδιαφέρον και από άλλους
Την ίδια ώρα, εκτιμάται ότι κι άλλες εταιρείες από τη Βρετανία πιθανόν να αποφασίσουν να θέσουν τα πλοία τους υπό κυπριακή σημαία, όσο πλησιάζει η έξοδος της χώρας από την ΕΕ, πόσο μάλλον αν το «διαζύγιο» γίνει με άτακτο τρόπο. «Υφιστάμενοι πελάτες μας έχουν εκφράσει την πρόθεση  τους να νηολογήσουν καινούρια πλοία στο κυπριακό νηολόγιο, (δηλαδή πλοία που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή) και πιθανότατα να υπάρξει ενδιαφέρον και από καινούριες εταιρείες. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που ευελπιστούμε ότι θα γίνει», ανέφερε μιλώντας στο InBusinessNews η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου.
 
Η Υφυπουργός διευκρίνισε ότι οι δράσεις του Υφυπουργείου Ναυτιλίας δεν επικεντρώνονται στη Μεγάλη Βρετανία. Η Κύπρος, πρόσθεσε, έχει σε λειτουργία ένα έντονο προωθητικό πρόγραμμα που συμπεριλαμβάνει  αποστολές σε όλες σημαντικές για την κυπριακή ναυτιλία αγορές καθώς και σε χώρες στις οποίες χρειάζεται επιθυμούμε να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας, ώστε να εδραιωθούμε ως ναυτιλιακό κέντρο.Τέτοιες χώρες είναι το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, η Κίνα, η Ινδία, η Νορβηγία και διάφοροι άλλοι προορισμοί, συμπεριλαμβανομένου και του ΗΒ.
 
Ερωτηθείσα κατά πόσον υπάρχει η τάση από διεθνείς κολοσσούς της ναυτιλίας να επιλέγουν το κυπριακό νηολόγιο, η κα Πηλείδου τόνισε ότι  το νηολόγιο μας έχει παρουσία σχεδόν σε όλα τα ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο. Σε αυτό περιλαμβάνονται πλοία κυπριακής ιδιοκτησίας αλλά και από χώρες όπως η Γερμανία, η Νορβηγία, η Ελλάδα, η Ασία, η Βρετανία, η Ιρλανδία. «Γι αυτό και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να έχουμε αυτό το ευρύ πελατολόγιο, ώστε να μην εξαρτόμαστε από συγκεκριμένες αγορές», υπογράμμισε η Υφυπουργός Ναυτιλίας.
 
Υπενθυμίζεται ότι ο κυπριακός εμπορικός στόλος παραμένει ο 11ος και μεγαλύτερος παγκοσμίως και ο τρίτος μεγαλύτερος στην ΕΕ. Η Κύπρος θεωρείται το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης της ΕΕ και συγκαταλέγεται στους τρείς παγκοσμίως. Εξάλλου, η σημαία της Κύπρου βρίσκεται στη λευκή λίστα σύμφωνα με τα σχετικά μνημόνια κατανόησης του Παρισιού και του Τόκιο για τον έλεγχο κράτους λιμένα και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ποιοτικότερες σημαίες παγκοσμίως.
 

“Τεράστια προοπτική για νηολόγιο Κύπρου λόγω πίεσης ΟΟΣΑ”

Σε μια άλλη εξέλιξη, η Συνέταιρος και Υπεύθυνη του Τομέα Μεταφορών στην PwC Κύπρου, Κλειώ Παπαδοπούλου, δήλωσε ότι «η πίεση του ΟΟΣΑ στις χώρες που θεωρούνται φορολογικοί παράδεισοι, δημιουργεί τεράστια προοπτική για την Κύπρο και το νηολόγιο της, αφού η δραστηριοποίηση σε αυτές τις χώρες προϋποθέτει τη φυσική παρουσία».
 
Μιλώντας σε εκδήλωση της PwC Κύπρου στη Λεμεσό, αναφορικά με τις εξελίξεις και τις προοπτικές στον τομέα της ναυτιλίας, η κ. Παπαδοπούλου είπε επίσης ότι οι επικείμενες νομοθεσίες από την οδηγία κατά της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής θα κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη δραστηριοποίηση εταιρειών στις χώρες αυτές όσον αφορά την ιδιοκτησία των πλοίων.
 

Δειτε Επισης

Σε τροχιά απογείωσης η γραμμή πλεύσης της κυπριακής ναυτιλίας... Παγκοσμίου φήμης ναυτιλιακό σύμπλεγμα η Κύπρος
Συνεργασία U Travel-Capacitor Partners: Ρεκόρ στις online πωλήσεις των ταξιδιωτικών πακέτων του Tomorrowland
7ο Cyprus HealthCare Conference: Η πορεία προς ισότιμο και καθολικό σύστημα υγείας
Η νέα επιστημονική επιτροπή του ΠΑΣΥΚΑΦ
Φαίδωνας Φαίδωνος: Πάνω από 600 οι φοιτητές ΤΕΠΑΚ στην Πάφο τη νέα χρονιά
Τομείς συνεργασίας συζήτησαν Βαφεάδης και Χατζημανώλη με DP World στο Ντουμπάι
Επιχειρηματικό φόρουμ Κύπρου-Εσθονίας: Προώθηση διμερών συνεργασιών
Οι εποπτικές προτεραιότητες της ΕΚΚ για το 2024-Επικέντρωση σε ΚΕΠΕΥ με διασυνοριακές δραστηριότητες
Εργασιακή ευημερία: Βασικός παράγοντας για τη βιώσιμη επιτυχία των οργανισμών
Ανανέωση διεθνούς διαπίστευσης EFMD για το Πρόγραμμα ΜΒΑ του Πανεπιστημίου Κύπρου