Φλερτ βρετανικών ναυτιλιακών με την Κύπρο
07:13 - 31 Ιανουαρίου 2019
London P&I Club
Ο βρετανικός ασφαλιστικός κολοσσός London P&I Club, ο οποίος κατέχει μια πολύ ισχυρή θέση με μεγάλη επιρροή στα ναυτιλιακά τεκταινόμενα, ανακοίνωσε το προηγούμενο καλοκαίρι την απόφαση του να ιδρύσει θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο προκειμένου να εξασφαλίσει απρόσκοπτη πρόσβαση στο εμπόριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην μετά Βrexit εποχή.
Αποτελεί έναν από τους 13 μεγαλύτερους παγκόσμιους ασφαλιστές στους τομείς προστασίας και αποζημιώσεων, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το 60% των δραστηριοτήτων του συγκεκριμένου ομίλου αφορά την Ευρώπη. Σήμερα λειτουργεί γραφεία σε Λονδίνο, Πειραιά και Χονγκ Κονγκ, ενώ το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού περιλαμβάνει σημαντικές προσωπικότητες εφοπλιστών από την Ελλάδα όπως οι Ιωάννης Λύρας, Πέτρος Γουλανδρής, Βασιλης Λαλιώτης και Σοφοκλής Ζούλας.
UK Defence Club
Στο ίδιο σκεπτικό κινείται και η απόφαση του ναυτασφαλιστικού κολοσσού UK Defence Club να μεταφέρει δραστηριότητες του στην Κύπρο. Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο Πρόεδρος της εταιρείας, Πέτρος Παπάς, το Club θα διατηρήσει την ευρωπαϊκή παρουσία του μέσω της Κύπρου, από την οποία και θα συνεχίσει να εγγράφει ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.
O Όμιλος καλύπτει πέραν των 4200 πλοίων, ενώ τον Φεβρουάριο του 2018 τα περιουσιακά του στοιχεία υπολογίζονταν σε 34,1 εκατομμύρια λίρες (free reserves).
P&Ο Ferries
Άξια αναφοράς και η απόφαση του ναυτιλιακού φορέα P&Ο Ferries, ο οποίος διαθέτει ιστορία 182 χρόνων, να εγγράψει όλα τα πλοία του στόλου του στο κυπριακό νηολόγιο, μετακινώντας τα από το βρετανικό νηολόγιο.
Παράλληλα, εκκρεμεί η εγγραφή και των υπόλοιπων τεσσάρων πλοίων το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για τα πλοία ‘Pride of Canterbury’, ‘Pride of Kent’, ‘Pride of Burgundy’ και ‘European Seaway’, τα οποία εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο. Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη ενόψει της εξόδου της Μ. Βρετανίας από την Ε.Ε. τον ερχόμενο Μάρτιο προκειμένου η εταιρεία να «επωφεληθεί» των όποιων φορολογικών ρυθμίσεων ισχύουν για τα νηολόγια των χωρών εντός της Ε.Ε.
Την ίδια ώρα, εκτιμάται ότι κι άλλες εταιρείες από τη Βρετανία πιθανόν να αποφασίσουν να θέσουν τα πλοία τους υπό κυπριακή σημαία, όσο πλησιάζει η έξοδος της χώρας από την ΕΕ, πόσο μάλλον αν το «διαζύγιο» γίνει με άτακτο τρόπο. «Υφιστάμενοι πελάτες μας έχουν εκφράσει την πρόθεση τους να νηολογήσουν καινούρια πλοία στο κυπριακό νηολόγιο, (δηλαδή πλοία που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή) και πιθανότατα να υπάρξει ενδιαφέρον και από καινούριες εταιρείες. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που ευελπιστούμε ότι θα γίνει», ανέφερε μιλώντας στο InBusinessNews η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου.
“Τεράστια προοπτική για νηολόγιο Κύπρου λόγω πίεσης ΟΟΣΑ”
Σε μια άλλη εξέλιξη, η Συνέταιρος και Υπεύθυνη του Τομέα Μεταφορών στην PwC Κύπρου, Κλειώ Παπαδοπούλου, δήλωσε ότι «η πίεση του ΟΟΣΑ στις χώρες που θεωρούνται φορολογικοί παράδεισοι, δημιουργεί τεράστια προοπτική για την Κύπρο και το νηολόγιο της, αφού η δραστηριοποίηση σε αυτές τις χώρες προϋποθέτει τη φυσική παρουσία».
Μιλώντας σε εκδήλωση της PwC Κύπρου στη Λεμεσό, αναφορικά με τις εξελίξεις και τις προοπτικές στον τομέα της ναυτιλίας, η κ. Παπαδοπούλου είπε επίσης ότι οι επικείμενες νομοθεσίες από την οδηγία κατά της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής θα κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη δραστηριοποίηση εταιρειών στις χώρες αυτές όσον αφορά την ιδιοκτησία των πλοίων.