Μεγάλα τα οφέλη από την εμπορικοποίηση λιμανιού

Υπερδιπλασιάστηκε το όφελος για το κράτος από την εμπορικοποίηση του λιμανιού Λεμεσού καθώς τα το κράτος αναμένεται να εισπράξει από τους διαχειριστές καθαρά έσοδα €45 εκατ. για το 2018, ενώ με βάση τα στοιχεία που κατατέθηκαν στην Βουλή για την περίοδο 2012-2016 το μέσο κέρδος που εισέπραττε το κράτος υπό την μορφή μερίσματος από της Αρχή Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ) ανέρχονταν στα €21 εκατ. Παράλληλα, οι διαχειριστές του λιμανιού είναι υπόχρεοι να προβούν σε επενδύσεις ύψους €43,6 εκατ. με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών και μηχανημάτων του λιμανιού, ενώ στα έσοδα προστίθενται και οι φορολογίες που πληρώνουν οι εταιρείες διαχείρισης.

Αυτά επισημαίνει ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΑΛΚ, Θράσος Τσαγγαρίδης, σε συνέντευξη του στον «ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» χαρακτηρίζοντας ως παραπλανητικά τα όσα η αντιπολίτευση επαναφέρει σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, για αυξημένα τέλη χρήσης του λιμανιού τα οποία, όπως υποστηρίζει, το καθιστούν μη ανταγωνιστικό.

Μάλιστα, ο κ. Τσαγγαρίδης υπογραμμίζει ότι τα έσοδα υπερβαίνουν τις προβλέψεις των συμβούλων, επισημαίνοντας πως το συνολικό όφελος από την εμπορικοποίηση θα ξεπεράσει το €1,2 δις πραγματικό όφελος για την περίοδο των 25 ετών που είχε προβλεφθεί.

Αναφορικά με την μειωμένη προσέλευση κρουαζιερόπλοιων και πολεμικών πλοίων, ο κ. Τσαγγαρίδης παραδέχθηκε ότι υπάρχει μείωση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων, κάτι το οποίο αποδίδει σε εξωγενείς παράγοντες και όχι λόγω της εμπορικοποίησης του λιμανιού, όπως τα προβλήματα που παρουσιάζουν λιμάνια γειτονικών μας χωρών κυρίως της Μέσης Ανατολής και της Τουρκίας. Η μείωση στην προσέλευση πολεμικών πλοίων για ανεφοδιασμό οφείλεται της μείωσης των πολεμικών διενέξεων στην περιοχή.

Ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΑΛΚ χαρακτηρίζει επίσης σημαντικό το γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχουν διάφορες χρεώσεις από διάφορους πάροχους υπηρεσιών όπως συνέβαινε παλαιότερα, αλλά υπάρχει μια ενιαία χρέωση, πράγμα το οποίο βοηθά στους εμπορευόμενους και τους αντιπροσώπους πλοίου να γνωρίζουν τις χρεώσεις για τη συνεργασία που θα έχει με το λιμάνι Λεμεσού. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα διαπραγμάτευσης των διαχειριστών με τους εμπορευόμενους αναλόγως του όγκου και του μεγέθους εργασιών που θα εκτελέσουν στο λιμάνι Λεμεσού, πράγμα το οποίοι δεν είχε τη δυνατότητα να πράξει η ΑΛΚ λόγω της συγκεκριμένης από τη Βουλή ταρίφας και της έλλειψης δυνατότητας παροχής ενθαρρυντικών κινήτρων προσέλκυσης φορτίων ή πλοίων.

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands