Peter Economides: Βρες το ήθος σου και επικοινώνησε το

Σε άλλη διάσταση έχει περάσει η έννοια του branding στη σύγχρονη εποχή των media, με την τηλεόραση και την παραδοσιακή διαφήμιση με τα έξυπνα σλόγκαν να αποτελούν πλέον ξεπερασμένες πρακτικές μάρκετινγκ. Ο Peter Economides, brand strategist, δηλώνει στο InBusinessNews πως σήμερα ζούμε σε ένα κόσμο όπου οι καταναλωτές επηρεάζονται από αρκετούς και διαφορετικούς παράγοντες και ιδιαίτερα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την τηλεόραση να μην αποτελεί πλέον το κυρίαρχο μέσο επηρεασμού, με την μεγαλύτερη επιρροή να εξασκείται από το τι λένε οι χρήστες μεταξύ τους στα social media.

Επεξηγώντας τον όρο destination branding, ο κ. Economides έφερε ως παράδειγμα τον τουρισμό ο οποίος δεν είναι μόνο ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, αλλά πολυδιάστατη έννοια που εμπερικλείει διάφορες δραστηριότητες. «Το εν λόγω destination πρέπει να το δει κάποιος σαν περισσότερο σαν πλατφόρμα όπου και εκεί πάνω γίνονται διάφορες δράσεις από διάφορους και είναι ακριβώς αυτό που το τόσο δύσκολο αλλά και συνάμα τόσο σημαντικό. Γιατί το πιο σημαντικό πράγμα, κατά την άποψη μου, είναι να υπάρχει alignment με τους κατοίκους του προορισμού. Για παράδειγμα μπορεί να πάω στην Πάφο για διακοπές και να περάσω φανταστικά, αλλά να μπω σε ένα ταξί για να με πάρει στο αεροδρόμιο, να είναι βρώμικο και ο άνθρωπος να με κλέψει. Τότε με ποια εντύπωση θα αποχωρήσω από την Πάφο; Με μια κακή εντύπωση. Και είναι αυτό ακριβώς που το κάνει πάρα πολύ πολύπλοκο».
 
Τι θα πρέπει τότε να προσέξουμε; Σύμφωνα με τον κ. Economides «δεν μπορείς να πουλήσεις ένα destination σαν ένα προϊόν διότι διαθέτει πολλές  πλευρές. Κατά την άποψη μου το πιο σημαντικό πράγμα είναι το brand να δημιουργήσει μια κουλτούρα γύρω από κάποιες αξίες, γύρω από κάποια πιστεύω, κάτι για το οποίο απαιτείται όραμα για τον προορισμό. Σε αυτό τον προορισμό μπορεί να συμμετέχει ο κόσμος όλος μαζί για κοινό όραμα, κοινά στοιχεία. Διότι μόνο με αυτό θα φέρεις τον προορισμό πιο κοντά».

Το branding έχει αλλάξει ριζικά σήμερα. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Economides «το branding δεν σημαίνει πλέον να διαφημίζω τον εαυτό μου, αλλά να καλλιεργήσω μια κουλτούρα για τον εαυτό μου. Για να υπάρχει μια κοινή εμπειρία πρέπει να υπάρχει κοινή κουλτούρα. Πρέπει είτε είμαι εστιάτορας, ξενοδόχος, άνθρωπος που δουλεύει στην παραλία να μοιραζόμαστε κάτι κοινό μεταξύ μας.  Σήμερα branding δεν είναι αυτό που λες εσύ για τον εαυτό σου, αλλά αυτό που λένε οι άλλοι για σένα. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να επηρεάζεις μέσα από εμπειρίες ώστε να μπορούν οι άλλοι να μιλούν για σένα. Πρέπει ο άλλος να σε πιστώσει γι αυτό που είσαι».

Τα πάντα έχουν κάτι να επικοινωνήσουν; «Βέβαια και θα το πάω ένα βήμα πιο πέρα. Ό,τι κάνεις επικοινωνεί και ό,τι δεν κάνεις επικοινωνεί. Και ό,τι λες και ό,τι δεν λες επικοινωνεί. Νομίζω σήμερα υπάρχει η ανάγκη να βρούμε τον πραγματικό μας εαυτό. Δεν είναι αρκετό να έχεις ένα έξυπνο σλόγκαν. Πρέπει να δεις τον πραγματικό σου και αυτό μου θυμίζει αυτό που είπε ο Αριστοτέλης για ήθος. Πρέπει να εκφράζεις το ήθος σου, κι ο καθένας από εμάς έχει ένα ήθος. Πρέπει να βρούμε και να το επικοινωνήσουμε σαν προορισμό. Πρέπει να βρούμε το ήθος μας το οποίο θα πρέπει να αποτελέσει φάρος σε ό,τι κάνουμε και δεν κάνουμε, για ό,τι λέμε και δεν λέμε».

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Peter Economides θα είναι ο κύριος ομιλητής στο πλαίσιο φιλανθρωπικού γκαλά που διοργανώνεται την Τετάρτη 18 Απριλίου στην Πάφο από την Τράπεζα Κύπρου, το ξενοδοχείο Annabelle και το Round Table 7 Πάφου και θα έχει ως θέμα «The Power of Branding».
 

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands