Λουκαϊδης: Το μέλλον των εταιρειών στο Cost leadership
10:28 - 21 Νοεμβρίου 2013
Cost leadership είναι το μέλλον για τις εταιρείες διανομείς, που δεν πρέπει πλέον να μένουν παραδοσιακοί. Αυτό τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Trading Corporation Plc Μάριος Λουκαϊδης στο 7ο Συνέδριο & έκθεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργανώνουν οι Planning και η ΙΜΗ. Όπως είπε, οι κυπριακές εταιρείες έχουν σήμερα το cost leadership ως μόνο τρόπο επιβίωσης, το να είναι δηλαδή, καλύτερες από τον ανταγωνιστή τους. «Πρέπει να διαχειριζόμαστε το κόστος και να μάθουμε να λέμε όχι σε επιλογές ασύμφορες», ανέφερε, τονίζοντας ότι πρέπει να κάνουμε επιλογή, γιατί ίσως κάποια προϊόντα της εταιρείας μας να μην ταιριάζουν στο κόστος της εταιρείας.
Συνεχίζοντας ο κ. Λουκαϊδης, ανέτρεξε στον Φεβρουάριο του 1994, όταν καμιά από τις επιχειρήσεις όπως, MTN, Jumbo, Facebook, Odelo, Super Home και άλλες δεν υπήρχε, όπως δεν υπήρχε ούτε το ευρώ. «Οι περισσότεροι συνεργαζόμασταν με Άγγλους προμηθευτές, το λιανεμπόριο ήταν διεσπαρμένο, υπήρχαν πολλά μπακάλικα και πολλοί παραδοσιακοί εισαγωγείς/ διανομείς και ντόπιοι παραγωγοί, όπως Vassos Eliades, Argosy, Christodoulides Bros, Spinneys, Stephanides και άλλοι. Δεν άλλαξαν πολλά, εκτός από το ότι κάποιες μετέφεραν τα προϊόντα τους σε άλλες εταιρείες», επισήμανε. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι την τότε εποχή υπήρχε ανοδική πορεία στο εμπόριο, όλοι μιλούσαν για αυξημένες πωλήσεις, μέχρι που πριν από 4- 5 χρόνια μπήκαμε σε ένα roller coaster. «Τώρα έχουμε δύο λιανέμπορους, που θα πλησιάσουν σύντομα το 40%, έχουμε τους hard discounters, δεν υπάρχει χρήμα να επενδύσουμε για τεχνολογία, παρόλα αυτά έρχονται και άλλες μάρκες κι όλα αυτά είναι πίεση πάνω στους παραδοσιακούς διανομείς», υπογράμμισε. Και καταλήγοντας πρόσθεσε: «Τι κάνουμε γι’ αυτό; Έχουμε στρατηγική; Όχι κι η στρατηγική είναι θέμα επιλογών, είναι το που και το πώς, γιατί χωρίς κατάλληλη εκτέλεση δεν υπάρχει. Η στρατηγική είναι να είμαστε καλύτεροι από τους ανταγωνιστές μας, πρέπει να κτίσουμε τη διαφορετικότητα που θα κρατήσει για πάνω από 5 χρόνια. Πρέπει να κτίσουμε τρεις πυλώνες στους οποίους πρέπει να βασίζεται η στρατηγική: Στις ανάγκες του πελάτη, τα προϊόντα/ υπηρεσίες της εταιρείας και τον τρόπο που το προϊόν φτάνει στον τελικό καταναλωτή».