Οι αυτοκινητόδρομοι που θα μειώσουν το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία

Σε ένα απέραντο εργοτάξιο έχει μετατραπεί η είσοδος της Λευκωσίας, με τις κατασκευαστικές εργασίες για τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει αισθητά το υφιστάμενο κυκλοφοριακό κομφούζιο να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Μπορεί για την ώρα, χιλιάδες οδηγοί να βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με αναπόφευκτη ταλαιπωρία, εντούτοις η ολοκλήρωση, τουλάχιστον της πρώτης φάσης του μεγάλου έργου, θα αμβλύνει σημαντικά την κίνηση στην είσοδο της πρωτεύουσας.

Εξάλλου, στα σκαριά βρίσκονται άλλοι δύο αυτοκινητόδρομοι, Λευκωσίας – Παλαιχωρίου και Αστρομερίτη – Ευρύχου, η υλοποίηση των οποίων θα διευκολύνει τους μόνιμους κάτοικους που κατευθύνονται καθημερινά προς αυτές τις περιοχές, αλλά και τους επισκέπτες που συνηθίζουν να εκδράμουν στα ορεινά τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.

Διαβάστε ακόμα: 

Επιτάχυνση δράσεων για να γίνει τεχνολογικός κόμβος η Κύπρος

Φωτοβολταϊκά, θερμομονώσεις, ηλιακοί: Πόσα θα εξοικονομήσετε 

Πράσινο για νέο δεκαώροφο κτήριο εμπορικής χρήσης στη Λεμεσό

Περιμετρικός Λευκωσίας
Στην ομαλότερη διοχέτευση της κίνησης και τη μείωση του υφιστάμενου μποτιλιαρίσματος στην είσοδο της πόλης στοχεύει ο περιμετρικός αυτοκινητόδομος Λευκωσίας.

Οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται πυρετωδώς προκειμένου η πρώτη φάση του έργου ύψους €60 εκατ. να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023.

 

Τις εργασίες κατασκευής του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου τεσσάρων λωρίδων μήκους 7,5 χιλιομέτρων πραγματοποιεί η Cyfield.

Η πρώτη φάση του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου αφορά το τμήμα από την συμβολή του με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού, παρά την Βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου μέχρι την συμβολή του με την Λεωφόρο Στροβόλου - Τσερίου, παρά τη Βιοτεχνική Ζώνη Λακατάμιας.

Το έργο θα περιλαμβάνει δευτερεύοντες δρόμους περίπου 10 χιλιομέτρων, που θα συνδέονται με το υφιστάμενο δίκτυο, καθώς και δύο διασταυρώσεις στη Βιομηχανική Περιοχή Ιδαλίου με τον αυτοκινητόδρομο, μία διασταύρωση στη Βιομηχανική Περιοχή Τσερίου με το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και ένα κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου - Τσερίου.

 

Συνολικά, το έργο αναμένεται να υλοποιηθεί σε πέντε φάσεις.
 

Η δεύτερη φάση αφορά το τμήμα από την σύνδεση του με τον δρόμο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου μέχρι τη σύνδεση του με τη Λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμια.

 
Σκοπός του είναι η αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού χάους στην είσοδο της Λευκωσίας, παρέχοντας εναλλακτική όδευση και συνδέοντας τα νοτιοανατολικά και τα νοτιοδυτικά προάστια της Λευκωσίας, χωρίς να απαιτείται η διέλευση των οχημάτων διαμέσου των Λεωφόρων Σπύρου Κυπριανού και Καλαμών.

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο θα συνδέσει περιφερειακά τους κύριους ακτινωτούς δρόμους Λευκωσίας – Λεμεσού( Α1), Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) και τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας –  Παλαιχωρίου. Θα λειτουργεί ως ένας δακτύλιος, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αποσυμφόρηση των αστικών δρόμων της πρωτεύουσας.
 

Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Παλαιχωρίου
Δύο φάσεις περιλαμβάνει η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Λευκωσία ς-Παλαιχωρίου.

Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει το τμήμα του δρόμου από την Ανάγυια μέχρι την Αγροκηπιά. 

Ο νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 8 χιλιομέτρων θα περιλαμβάνει επιπλέον 8,5 χιλιόμετρα δευτερεύον οδικό δίκτυο.

Το έργο διαλαμβάνει ακόμα μία υπέργεια γέφυρα, δύο ισόπεδους κυκλικούς κόμβους στην περιοχή Εργατών παρά τη Βιομηχανική Περιοχή και στην συμβολή με τον δρόμο προς Αγροκηπιά, δύο ανισόπεδους κόμβους στις συμβολές με τους δρόμους προς Άγιο Ιωάννη και προς το Περιφερειακό Γυμνάσιο στη Μαλούντα, καθώς και προσβάσεις τόσο προς τις κοινότητες όσο και προς τις γεωργικές περιοχές. 

Το κόστος του αυτοκινητοδρόμου υπολογίζεται σε €72.590 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, συν το κόστος των απαλλοτριώσεων.

 

Παρόλο που για την προώθηση του έργου έχει εξασφαλιστεί περιβαλλοντική έγκριση, εντούτοις εκκρεμούν οι μελέτες Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας για να ολοκληρωθούν τα κατασκευαστικά σχέδια καθώς και τα έγγραφα των προσφορών, όπως και η ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης.

Η διάρκεια κατασκευής, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων υπολογίζεται στα 3 – 3,5 χρόνια.

Σε δεύτερο στάδιο θα προωθηθεί το τμήμα του δρόμου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια μήκους 9 χιλιομέτρων, το οποίο έχει περιληφθεί στο έργο για την κατασκευή του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας ως τρίτη φάση.

Το συνολικό κόστος της εν λόγω φάσης ανέρχεται στα €89.250.000, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

 

Αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη - Ευρύχου
Ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2022 η διαδικασία υποβολής των προσφορών για τον διαγωνισμό που σχετίζεται με την κατασκευή του υπεραστικού αυτοκινητοδρόμου Αστρομερίτη - Ευρύχου.

Το επόμενο στάδιο αφορά την αξιολόγηση των προσφορών και την κατακύρωση του έργου, το κόστος του οποίου υπολοίζεται στα €89.250.000, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

 

Με την εκτέλεση του έργου αναμένεται να δοθεί νέα ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής και στήριξη στους κατοίκους των ορεινών περιοχών, μειώνοντας τον ρυθμό της αστυφιλίας και βελτιώνοντας αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής του Τροόδους.

Διαβάστε εδώ: Στο τραπέζι οι προσφορές για τον υπεραστικό Αστρομερίτη-Ευρύχου

Το έργο αφορά την κατασκευή υπεραστικού αυτοκινητόδρομου τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων.

Ο αυτοκινητόδρομος ξεκινά σε σημείο του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου νοτίως της κοινότητας Αστρομερίτη μετά τη διασταύρωση προς την κοινότητα της Βυζακιάς και τερματίζει στη συμβολή του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου με τον δρόμο προς τον Κύκκο στην περιοχή Ατσά.

 

Πρόκειται για έργο πρώτης τάξης και συμπεριλαμβάνει ένα ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή Κουτραφά, καθώς και δύο υπέργειες και δύο υπόγειες οχηματικές διαβάσεις για σύνδεση των εκατέρωθεν περιοχών και του υφιστάμενου δρόμου. Περιλαμβάνει ακόμα μεγάλη κοιλαδογέφυρα περίπου 700 μέτρων., στον ποταμό της Ελιάς (Βυζακιάς).

Στην αρχή του έργου προβλέπεται ισόπεδη συμβολή, η οποία θα αντικατασταθεί με ανισόπεδη μελλοντικά, στο πλαίσιο κατασκευής του τμήματος Δένειας – Αστρομερίτη. Στο τέλος του έργου προβλέπεται τερματικός ισόπεδος κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση προς Καλοπαναγιώτη – Κύκκο.

Εξάλλου, στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες που αφορούν χωματουργικά, αποχετεύσεις ομβρίων, κατασκευές τεχνικών έργων (κοιλαδογέφυρας, άνω και κάτω διαβάσεων, τοίχων αντιστήριξης κλπ), δίκτυα υπηρεσιών κοινής ωφελείας, κατασκευή οδοστρώματος, οδική σήμανση και σηματοδότηση, στηθαία ασφαλείας, κ.α. Περιλαμβάνονται, επίσης, μέτρα μείωσης των επιπτώσεων στο περιβάλλον, σύμφωνα με όρους της Περιβαλλοντικής Αρχής.

Διευκρινίζεται ότι ο υφιστάμενος δρόμος Αστρομερίτη  -Ευρύχου θα παραμείνει σε λειτουργία και μετά την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου.

Δειτε Επισης

AstroBank: €39,4 εκατ. κέρδη για το 2023-Στο 23,7% ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας
ΟΕΒ, Τράπεζα Κύπρου και Deloitte στο Λονδίνο-Παρουσίαση επαγγελματικών ευκαιριών για επαναπατρισμό Κύπριων
Tree Hotel: Τι θα περιλαμβάνει το ξενοδοχείο στις Πλάτρες-Οι περιβαλλοντικοί όροι
Γ. Παπαναστασίου στο InBusinessNews: Σαφής η θέση μας για Great Sea Interconnector-«Όσο πιο σύντομα...»
Σοβαροί κίνδυνοι για οικονομία αν κλιμακωθεί η ένταση-Οι ανησυχίες και τι φοβίζει τον επιχειρηματικό κόσμο
Δήμος Λάρνακας: Θετική εξέλιξη για την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού-μαρίνας της πόλης
FDI screening: Διαφωνίες και δυστοκία συναίνεσης για το πλαίσιο ελέγχου άμεσων ξένων επενδύσεων
Η Kition για συνάντηση με Χριστοδουλίδη: Γεφυρώθηκαν οι διαφορές, δέσμευση για διασφάλιση της επιτυχίας του έργου
ETEK: Κορυφή του παγόβουνου οι πλημμυρισμένες φαρμακευτικές αποθήκες
Έπιασε τόπο η παρέμβαση Χριστοδουλίδη-Συνεχίζει βάσει των προνοιών του συμβολαίου το έργο η Kition