powered by

Επανέρχεται το Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ για τα έργα στην Χλώρακα

Απάντηση δίδει η πρόεδρος του  ΔΣ του Κέντρου Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ, Πολιτικός Μηχανικός/Ακτομηχανικός,  Δρ Ξένια Λοιζίδου στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν λόγω της ανακοίνωσης που εξέδωσε σχετικά με τα παράκτια έργα που ξεκινούν στο παραλιακό μέτωπο της Χλώρακας.

Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωσή της «είναι τραγικό να κατατεμαχίζεται σαλαμοποιείται η παράκτια ζώνη της Κύπρου και οι μελέτες κάθε φορά να αφορούν ένα μικρό κομματάκι με 4 ή 5 κυματοθραύστες». 

Η προτεινόμενη αλυσίδα κυματοθραυστών που ξεκινά από τη Γεροσκήπου και καταλήγει στον Πωμό, με εξαίρεση την περιοχή του Ακάμα, είναι μια σωρευμένη περιβαλλοντική καταστροφή, όπως υποστηρίζει, «μόνο αν σκεφτούμε τις τεράστιες ποσότητες πολύτιμων ασβεστολίθων που χρειάζεται αυτή η τερατώδης αλυσίδα».

Ένας κυματοθραύστης, προσθέτει η ίδια, χρειάζεται κατά μέσο όρο 3.500 (χιλιάδες) κυβικά μέτρα ογκολίθων, αναφέροντας ενδεικτικά πως βουνά ολόκληρα θα ισοπεδωθούν για αυτές τις κατασκευές και πως μόνο  από αυτό θα έπρεπε ως λύση να απορριφθεί. Πρόσθεσε πως με τη μέθοδο της «σαλαμοποίησης» όλες οι επιπτώσεις μικραίνουν, κομματάκι, κομματάκι. 

Σύμφωνα με την κ. Λοϊζίδου η «συγκεκριμένη ακτή είναι διαβόητη για την επικινδυνότητα της, και μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα μπορούσε να διαφωτίσει για πνιγμούς του παρελθόντος».

Η δήλωση του Τμήματος Περιβάλλοντος ότι «στην εν λόγω περιοχή δεν προτάθηκαν μέτρα προστασίας των λουομένων από πνιγμούς γιατί δεν παρατηρήθηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία των Αρχών» δημιουργεί μεγάλη ανησυχία, σημειώνει. 

Κυρίως προσθέτει, επειδή πιο κάτω στην ανακοίνωση αναφέρεται στα επικίνδυνα ρεύματα, ενημερώνοντας ότι θα ετοιμαστεί οδηγός για να ενημερώνονται οι λουόμενοι για την επικινδυνότητα της θάλασσας.

Η κ. Λοΐζίδου αναφέρει επίσης πως η  ακτή δεν διαβρώνεται, είναι βραχώδης και πως η ακτογραμμή είναι σταθερή εδώ και τουλάχιστον 200 χρόνια. 

Οι κυματοθραύστες, προσθέτει, δεν είναι κατάλληλα έργα για τέτοιες ακτές, εκτός και αν περιλαμβάνονται εκτενείς εκβραχισμοί, πράγμα που δεν είδαν  στη μελέτη.

Επαναλαμβάνει πως αυτού του είδους οι υποδομές δεν συνάδουν καθόλου με τις κυβερνητικές εξαγγελίες για πράσινο μετασχηματισμό και πράσινη οικονομία, δηλώνοντας πως ο τόπος χρειάζεται σύγχρονες υποδομές. 

Μεταξύ άλλων, αναφέρει πως «η ακτή της Χλώρακας δεν είναι κατάλληλη για λουόμενους, είναι όμως εξαίρετη για θαλάσσια αθλήματα, καταδυτικό τουρισμό, ποδηλατικό, τουρισμό γαστρονομίας κλπ.» «Μπορεί να συνδυαστεί και η λατρεμένη ξαπλώστρα με καταστρώματα πάνω στους όμορφους βράχους. Η Μάλτα δείχνει το δρόμο», εισηγείται.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ask Wire: Ανοίγει το μετοχικό της κεφάλαιο στο κοινό-Κυπριακή PropTech εταιρεία λανσάρει καμπάνια crowdfunding
Συζήτησαν τις προοπτικές συνεργασίας Κύπρου-Καμπότζης στους τομείς ανάπτυξης και επενδύσεων Δημητριάδης και Essa
Κατοικίες και διαμερίσματα στη Λευκωσία από την Altamira Real Estate
Τι πωλείται πιο γρήγορα στη Λεμεσό-Τα δεδομένα πίσω από την εμπορική επιτυχία των αναπτύξεων
Οικιστικά συγκροτήματα συλλογικής διαμονής για ξένους εργαζόμενους στο πρότυπο των φοιτητικών εστιών
Πιο ελκυστικό για τον κατασκευαστικό τομέα το πλαίσιο κινήτρων για προσιτή στέγη-Οι αλλαγές που επήλθαν
Τα έργα της Πολιτικής Συνοχής που μεταμορφώνουν την Κύπρο-Επενδύσεις €1,8 δις μέσω του «ΘΑλΕΙΑ2021-2027»
Έντονο το ενδιαφέρον από νέους για τα στεγαστικά σχέδια του κράτους-Έρχονται αλλαγές για αύξηση των δικαιούχων
Ξεκινά η επισκευή του αθλητικού κέντρου «Γλαύκος Κληρίδης» στον Αγρό-Στα €3,8 εκατ. το κόστος
Δήμος Λεμεσού: Προχωρά σε τρία μεγάλα πράσινα έργα για μια πιο προσιτή και φιλική πόλη