Επανέρχεται το Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ για τα έργα στην Χλώρακα

Απάντηση δίδει η πρόεδρος του  ΔΣ του Κέντρου Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ, Πολιτικός Μηχανικός/Ακτομηχανικός,  Δρ Ξένια Λοιζίδου στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν λόγω της ανακοίνωσης που εξέδωσε σχετικά με τα παράκτια έργα που ξεκινούν στο παραλιακό μέτωπο της Χλώρακας.

Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωσή της «είναι τραγικό να κατατεμαχίζεται σαλαμοποιείται η παράκτια ζώνη της Κύπρου και οι μελέτες κάθε φορά να αφορούν ένα μικρό κομματάκι με 4 ή 5 κυματοθραύστες». 

Η προτεινόμενη αλυσίδα κυματοθραυστών που ξεκινά από τη Γεροσκήπου και καταλήγει στον Πωμό, με εξαίρεση την περιοχή του Ακάμα, είναι μια σωρευμένη περιβαλλοντική καταστροφή, όπως υποστηρίζει, «μόνο αν σκεφτούμε τις τεράστιες ποσότητες πολύτιμων ασβεστολίθων που χρειάζεται αυτή η τερατώδης αλυσίδα».

Ένας κυματοθραύστης, προσθέτει η ίδια, χρειάζεται κατά μέσο όρο 3.500 (χιλιάδες) κυβικά μέτρα ογκολίθων, αναφέροντας ενδεικτικά πως βουνά ολόκληρα θα ισοπεδωθούν για αυτές τις κατασκευές και πως μόνο  από αυτό θα έπρεπε ως λύση να απορριφθεί. Πρόσθεσε πως με τη μέθοδο της «σαλαμοποίησης» όλες οι επιπτώσεις μικραίνουν, κομματάκι, κομματάκι. 

Σύμφωνα με την κ. Λοϊζίδου η «συγκεκριμένη ακτή είναι διαβόητη για την επικινδυνότητα της, και μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα μπορούσε να διαφωτίσει για πνιγμούς του παρελθόντος».

Η δήλωση του Τμήματος Περιβάλλοντος ότι «στην εν λόγω περιοχή δεν προτάθηκαν μέτρα προστασίας των λουομένων από πνιγμούς γιατί δεν παρατηρήθηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία των Αρχών» δημιουργεί μεγάλη ανησυχία, σημειώνει. 

Κυρίως προσθέτει, επειδή πιο κάτω στην ανακοίνωση αναφέρεται στα επικίνδυνα ρεύματα, ενημερώνοντας ότι θα ετοιμαστεί οδηγός για να ενημερώνονται οι λουόμενοι για την επικινδυνότητα της θάλασσας.

Η κ. Λοΐζίδου αναφέρει επίσης πως η  ακτή δεν διαβρώνεται, είναι βραχώδης και πως η ακτογραμμή είναι σταθερή εδώ και τουλάχιστον 200 χρόνια. 

Οι κυματοθραύστες, προσθέτει, δεν είναι κατάλληλα έργα για τέτοιες ακτές, εκτός και αν περιλαμβάνονται εκτενείς εκβραχισμοί, πράγμα που δεν είδαν  στη μελέτη.

Επαναλαμβάνει πως αυτού του είδους οι υποδομές δεν συνάδουν καθόλου με τις κυβερνητικές εξαγγελίες για πράσινο μετασχηματισμό και πράσινη οικονομία, δηλώνοντας πως ο τόπος χρειάζεται σύγχρονες υποδομές. 

Μεταξύ άλλων, αναφέρει πως «η ακτή της Χλώρακας δεν είναι κατάλληλη για λουόμενους, είναι όμως εξαίρετη για θαλάσσια αθλήματα, καταδυτικό τουρισμό, ποδηλατικό, τουρισμό γαστρονομίας κλπ.» «Μπορεί να συνδυαστεί και η λατρεμένη ξαπλώστρα με καταστρώματα πάνω στους όμορφους βράχους. Η Μάλτα δείχνει το δρόμο», εισηγείται.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ξεκινά τον Ιανουάριο με τον στόχο «Ηλέκτρα» το γεωτρητικό πρόγραμμα της Κ.Δ.-«Αισιόδοξες οι γεωλογικές δομές»
Καθοριστικό τετ α τετ Παπαναστασίου με Σκυλακάκη για GSI-Ξεκαθαρίζει για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ.
Η παγκόσμια οικονομία το 2024 και οι προοπτικές για το 2025-Η μάχη με τον πληθωρισμό και οι πιθανοί κίνδυνοι
Κ. Παρμακλής: Η μεγάλη αλλαγή που θα δώσει ώθηση στην οικοδομική βιομηχανία και οι προκλήσεις για τον ΕΟΑ Λευκωσίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας