powered by

Επανέρχεται το Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ για τα έργα στην Χλώρακα

Απάντηση δίδει η πρόεδρος του  ΔΣ του Κέντρου Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ, Πολιτικός Μηχανικός/Ακτομηχανικός,  Δρ Ξένια Λοιζίδου στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν λόγω της ανακοίνωσης που εξέδωσε σχετικά με τα παράκτια έργα που ξεκινούν στο παραλιακό μέτωπο της Χλώρακας.

Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωσή της «είναι τραγικό να κατατεμαχίζεται σαλαμοποιείται η παράκτια ζώνη της Κύπρου και οι μελέτες κάθε φορά να αφορούν ένα μικρό κομματάκι με 4 ή 5 κυματοθραύστες». 

Η προτεινόμενη αλυσίδα κυματοθραυστών που ξεκινά από τη Γεροσκήπου και καταλήγει στον Πωμό, με εξαίρεση την περιοχή του Ακάμα, είναι μια σωρευμένη περιβαλλοντική καταστροφή, όπως υποστηρίζει, «μόνο αν σκεφτούμε τις τεράστιες ποσότητες πολύτιμων ασβεστολίθων που χρειάζεται αυτή η τερατώδης αλυσίδα».

Ένας κυματοθραύστης, προσθέτει η ίδια, χρειάζεται κατά μέσο όρο 3.500 (χιλιάδες) κυβικά μέτρα ογκολίθων, αναφέροντας ενδεικτικά πως βουνά ολόκληρα θα ισοπεδωθούν για αυτές τις κατασκευές και πως μόνο  από αυτό θα έπρεπε ως λύση να απορριφθεί. Πρόσθεσε πως με τη μέθοδο της «σαλαμοποίησης» όλες οι επιπτώσεις μικραίνουν, κομματάκι, κομματάκι. 

Σύμφωνα με την κ. Λοϊζίδου η «συγκεκριμένη ακτή είναι διαβόητη για την επικινδυνότητα της, και μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα μπορούσε να διαφωτίσει για πνιγμούς του παρελθόντος».

Η δήλωση του Τμήματος Περιβάλλοντος ότι «στην εν λόγω περιοχή δεν προτάθηκαν μέτρα προστασίας των λουομένων από πνιγμούς γιατί δεν παρατηρήθηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία των Αρχών» δημιουργεί μεγάλη ανησυχία, σημειώνει. 

Κυρίως προσθέτει, επειδή πιο κάτω στην ανακοίνωση αναφέρεται στα επικίνδυνα ρεύματα, ενημερώνοντας ότι θα ετοιμαστεί οδηγός για να ενημερώνονται οι λουόμενοι για την επικινδυνότητα της θάλασσας.

Η κ. Λοΐζίδου αναφέρει επίσης πως η  ακτή δεν διαβρώνεται, είναι βραχώδης και πως η ακτογραμμή είναι σταθερή εδώ και τουλάχιστον 200 χρόνια. 

Οι κυματοθραύστες, προσθέτει, δεν είναι κατάλληλα έργα για τέτοιες ακτές, εκτός και αν περιλαμβάνονται εκτενείς εκβραχισμοί, πράγμα που δεν είδαν  στη μελέτη.

Επαναλαμβάνει πως αυτού του είδους οι υποδομές δεν συνάδουν καθόλου με τις κυβερνητικές εξαγγελίες για πράσινο μετασχηματισμό και πράσινη οικονομία, δηλώνοντας πως ο τόπος χρειάζεται σύγχρονες υποδομές. 

Μεταξύ άλλων, αναφέρει πως «η ακτή της Χλώρακας δεν είναι κατάλληλη για λουόμενους, είναι όμως εξαίρετη για θαλάσσια αθλήματα, καταδυτικό τουρισμό, ποδηλατικό, τουρισμό γαστρονομίας κλπ.» «Μπορεί να συνδυαστεί και η λατρεμένη ξαπλώστρα με καταστρώματα πάνω στους όμορφους βράχους. Η Μάλτα δείχνει το δρόμο», εισηγείται.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στην κυκλοφορία τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαΐττά... Ολοκληρώθηκε η Φάση Α1 του έργου μήκους 3,6 χλμ.
Αυξημένος κατά 2% ο δείκτης τιμών κατοικιών το πρώτο τρίμηνο του 2025
Με οδηγίες Μπουντζίνσκι... Άρχισαν οι εργασίες ανέγερσης του νέου σύγχρονου προπονητικού κέντρου της ΑΕΛ
Έπεσαν οι υπογραφές για εργασίες εκβάθυνσης στη μαρίνα Λάρνακας-Πόσο θα διαρκέσουν τα έργα
Έπεσαν οι υπογραφές για την φάση Β3 του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Η περιγραφή του έργου
Πότε θα ολοκληρωθούν οι δύο φάσεις του έργου στη Λεωφόρο Τσερίου... Η πρόοδος των εργασιών
Είκοσι έξι διαμερίσματα και επαύλεις με θέα τη θάλασσα από την Altamira Real Estate
Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας-Πού και ποια η ακριβότερη πώληση
Σε νέα φάση ανάπτυξης εισέρχεται το λιμάνι Βασιλικού-Εξασφάλισε συγχρηματοδότηση €18,8 εκατ. από Ε.Ε.
Συνεχίστηκε η αύξηση στις τιμές κατοικιών το πρώτο τρίμηνο του 2025-Οι μεταβολές σε κατοικίες και διαμερίσματα