Άνοιξε ο… δρόμος για τον παραλιακό Λάρνακας- Δεκέλειας

Την έγκριση της Περιβαλλοντικής Αρχής πήρε το έργο των €17 εκατομμυρίων επιπλέον ΦΠΑ για την κατασκευή της Φάσης Γ’ του παραλιακού δρόμου Λάρνακας– Δεκέλειας. Πρόκειται για ένα ακόμα κομμάτι του ανολοκλήρωτου παζλ που δεν έχει υλοποιηθεί από το 2010, όταν και είχε ολοκληρωθεί το δεύτερο από τα τέσσερα τμήματα του έργου.

Το μεγαλύτερο μέρος του έργου θα γίνει στην Ορόκλινη ενώ μικρό μέρος του έργου διέρχεται από την Πύλα, τον Δήμο Λειβαδιών και τον Δήμο Λάρνακας.

Λόγω της αναβάθμισης της προσβασιμότητας από και προς άλλες επαρχίες, αναμένεται ότι η περιοχή θα αποκτήσει καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης ενώ με την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων θα γίνει πιο εφικτή η εδραίωση χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου διακίνησης.

Από τον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας μέχρι τον κυκλικό κόμβο στην Ορόκλινη

Το έργο στην ολότητά του, αφορά στη λειτουργική, ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση ολόκληρου του παραλιακού οδικού άξονα της Λάρνακας μέχρι την Δεκέλεια.

Η Γ΄ Φάση του έργου αφορά την όδευση που αρχίζει από το Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας και εκτείνεται μέχρι τον κυκλικό κόμβο στην Ορόκλινη, που οδηγεί προς την κοινότητα της Πύλας.

Το έργο αφορά δρόμο πρωταρχικής σημασίας και συγκεκριμένα πρωτεύουσα οδική αρτηρία. «Περιλαμβάνεται στην κορυφή του καταλόγου έργων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λάρνακας, τα οποία προγραμματίζονται να υλοποιηθούν μέχρι το 2026, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της Κυκλοφοριακής Πολιτικής του Σχεδίου», όπως αναφέρεται στην γνωμάτευση της Περιβαλλοντικής Αρχής.

Αντίστοιχα, γίνεται αναφορά στο Σχέδιο Περιοχής Πρώην Διυλιστηρίων, για την ιεράρχηση του τμήματος του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, εντός Λειβαδιών και Ορόκλινης, σε δρόμο πρωταρχικής σημασίας τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας (πρωτεύουσα αρτηρία).

Νέοι κυκλικοί κόμβοι

Το συνολικό μήκος του κύριου οδικού άξονα που προγραμματίζεται να ανακατασκευαστεί στην εν λόγω φάση ανέρχεται στα 3.25 χλμ. Η εγκάρσια τομή του νέου δρόμου θα περιλαμβάνει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, κτιστή κεντρική νησίδα, λωρίδες πρασίνου, ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια εκατέρωθεν του οδοστρώματος.

Επιπρόσθετα, σε συμβολή με το κύριο οδικό δίκτυο θα βελτιωθεί και το δευτερεύον οδικό δίκτυο, με συνολικό μήκος 4.5 χλμ., όπου και θα κατασκευαστούν υπηρεσιακοί δρόμοι, πεζοδρόμια, χώροι στάθμευσης παρά το οδόστρωμα κτλ.

Παράλληλα, θα κατασκευαστούν τέσσερις νέοι κυκλικοί κόμβοι συνολικού μήκους 427 μέτρων (εσωτερικής διαμέτρου 18-20 μέτρων), συνδέσεις των υπηρεσιακών δρόμων με τον κύριο οδικό άξονα συνολικού μήκους 130 μέτρων και προσβάσεις με δευτερεύοντες δρόμους συνολικού μήκους 313 μέτρων.

 

 

 

Συγκεκριμένα το έργο θα περιλαμβάνει:

  • Τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας 3.30 μέτρων έκαστη, με διαχωριστική νησίδα από σκυρόδεμα πλάτους 1 μέτρου στο κέντρο και νησίδα πρασίνου καθαρού πλάτους 1.05 μέτρου εκατέρωθεν
  • Κατασκευή πεζοδρομίων μεταβλητού πλάτους, με ελάχιστο πλάτος τα 2 μέτρα
  • Κατασκευή (ή διατήρηση) υπηρεσιακού δρόμου πλάτους 4.5-5 μέτρων, με πεζοδρόμιο ελάχιστου πλάτους 2 μέτρων
  • Κατασκευή ποδηλατοδρόμου διπλής κατευθύνσεως πλάτους 3 μέτρων, από την πλευρά του δρόμου προς παραλία
  • Κατασκευή τεσσάρων νέων ισόπεδων κυκλικών κόμβων με πλάτος λωρίδας 4.5 μέτρα και με εσωτερική διάμετρο από 18 - 20 μέτρα, όπου θα διαμορφωθεί χώρος πρασίνου
  • Κατασκευή φωτοελεγχόμενων διαβάσεων πεζών τύπου pelican, ακολουθώντας τις πρόνοιες για ασφαλή διακίνηση ΑμεΑ
  • Κατασκευή 360 νέων χώρων στάθμευσης, από τους οποίους οι 14 θα αφορούν χώρους στάθμευσης ΑμεΑ και νέοι κόλποι για τη στάση λεωφορείων
  • Δημιουργία νέων χώρων πρασίνου εμβαδού 10500 τ.μ. κατά μήκος των πεζοδρομίων και στην κεντρική νησίδα, και 1100 τ.μ. εντός των κυκλικών κόμβων
  • Κατασκευή συστήματος διαχείρισης όμβριων υδάτων
  • Καταστροφή υφιστάμενων γεφυριών τύπου box culverts που βρίσκονται κάτω από το δρόμο και κατασκευή καινούριων ίδιου τύπου σύμφωνα με την υδρολογική μελέτη.

Αύξηση κυκλοφορίας

Υπολογίζεται ότι η ετήσια αύξηση κυκλοφορίας θα κυμανθεί στο 2%, λόγω της μελλοντικής ανάπτυξης της περιοχής σύμφωνα με το Σχέδιο Περιοχής για την περιοχή εγκαταστάσεων αποθηκών πετρελαιοειδών και υγραερίου στα Λειβάδια.    

Σύμφωνα με το έτος λειτουργίας του έργου (2023) η μέση ημερήσια κυκλοφορία θα ανέρχεται στα 14.400 οχήματα από το Ναυτικό Όμιλο μέχρι την έξοδο προς Ορόκλινη και 9.100 οχήματα από την έξοδο της Ορόκλινης μέχρι την εξόδου προς Πύλα. Επιπρόσθετα, για το τμήμα από το Ναυτικό Όμιλο προς την έξοδο της Ορόκλινης η πρόβλεψη κυκλοφορίας για τα έτη 2025 και 2030 εκτιμάται σε 15.000 και 16.500 οχήματα την ημέρα. Όσον αφορά το δεύτερο τμήμα από την έξοδο Ορόκλινης μέχρι την έξοδο προς Πύλα, η ετήσια πρόβλεψη κυκλοφορίας για τα έτη 2025 και 2030 υπολογίστηκε στα 9.400 και 10.400 οχήματα την ημέρα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λάρνακας, του Τμήματος Δημοσίων Έργων και την ετήσια απογραφή τροχαίας κίνησης για το 2020, η μέση ημερήσια κυκλοφορία για τα τμήματα από το Ναυτικό Όμιλο (αρχή όδευσης έργου) μέχρι την έξοδο προς Ορόκλινη και από την έξοδο της Ορόκλινης μέχρι την έξοδο προς Πύλα ήταν 13.600 και 8.500 οχήματα αντίστοιχα.

 

Δειτε Επισης

Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Κάθε λιμάνι και καημός...Θρίλερ για γερά νεύρα η ενιαία ανάπτυξη του 1,2 δις-Ενημερώνεται η Βουλή
Το restart του τραπεζικού τομέα της χώρας μας και το παράδειγμα της Τράπεζας Κύπρου
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Nίκος Χριστοδουλίδης: Ορόσημο για τη σύγχρονη ιστορία του Δήμου Λευκωσίας το Κέντρο Αριστείας CYENS
Βουλή: Ζητά επαναπροκήρυξη Σχεδίου ρύθμισης οφειλών προσφύγων
Θεσμοθετεί απευθείας διάλογο με το επιχειρείν η Κυβέρνηση-Επιβεβλημένη η ενίσχυση της φήμης της Κύπρου
Αποχωρεί από την ΟΕΒ μετά από 41 χρόνια ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής Κώστας Χριστοφίδης
Αντώνης Αντωνίου: Τι χρειάζεται για να υπάρξει ένα βιώσιμο και ελκυστικό επενδυτικό οικοσύστημα
Σταύρος Σταύρου: Ανησυχεί το ΚΕΒΕ...Ο αυξημένος κίνδυνος και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις