Οι πρώτες φωτογραφίες από τη μαρίνα Λάρνακας

Στη δημοσιότητα δόθηκαν οι πρώτες φωτογραφίες από το masterplan του μεγαλεπήβολου έργου ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού-μαρίνας Λάρνακας, στο πλαίσιο παρουσίασης του έργου, μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης με την Κοινοπραξία Kition Ocean Holdings, της οποίας τα βασικά μέλη προέρχονται από το Ισραήλ. 

 

 

Πρόκειται για ανάπτυξη €1 δισ. που θα συμπεριλαμβάνει τη μαρίνα, το εμπορικό λιμάνι, οικιστική, τουριστική και εμπορική ανάπτυξη με πολλαπλά οφέλη.

 

 



Η βελτιωμένη πρόταση για αξιοποίηση και ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας κατατέθηκε από την κυπριακών και ισραηλινών συμφερόντων κοινοπραξία Kition Ocean Holdings τον περασμένο Ιούλιο.

 

Την παρουσίαση του έργου, που έγινε στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρνακας, έκανε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Kition Ocean Holdings Πάνος Αλεξάνδρου, ο οποίος ανέφερε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες θα εκτελεστούν σε ορίζοντα δέκα περίπου χρόνων, ενώ η συμφωνία προβλέπει παραχώρηση του έργου για περίοδο 40 ετών. 
 
Μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης θα υποβληθούν οι αιτήσεις για τις απαιτούμενες άδειες, ενώ υπολογίζεται ότι σε δύο χρόνια θα ξεκινήσουν οι εργασίες, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μικτή ανάπτυξη επέκτασης του λιμανιού με υποδομές για κρουαζιερόπλοια και εμπορικές χρήσεις και επέκταση της μαρίνας με εκτεταμένες χερσαίες αναπτύξεις.   
 
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το λιμάνι ο κ. Αλεξάνδρου παραδέχθηκε ότι έχουν συμπεριληφθεί πρόνοιες για εξυπηρέτηση της ενεργειακής βιομηχανίας, πρόσθεσε πως υιοθετήθηκαν οι κόκκινες γραμμές του Δήμου Λάρνακας και ως εκ τούτου αποκλείονται εγκαταστάσεις χημικής λάσπης, ραδιενεργών και εκρηκτικών υλικών.
 
Αναλύοντας τις τέσσερις φάσεις του έργου, ο Πάνος Αλεξάνδρου είπε πως η πρώτη έχει ορίζοντα πέντε χρόνων και προβλέπει όλη την απαιτούμενη υποδομή συμπεριλαμβανομένου νέου δρόμου που θα συνδέσει τη λεωφόρο Αθηνών στις Φοινικούδες, με τη λεωφόρο Αμμοχώστου, δηλαδή την πρώτη φάση του δρόμου Λάρνακας - Δεκέλειας. 
 
Ακόμα προβλέπονται επέκταση της μαρίνας ώστε να φτάσει η χωρητικότητα στα 650 σκάφη μήκους μέχρι 150 μέτρα, ενώ όλη η υποδομή για την επέκταση του λιμανιού συμπεριλαμβανομένης νέας αίθουσας επιβατών, θα έχει εμβαδόν 500 τετραγωνικών μέτρων.
 
Στην πρώτη φάση περιλαμβάνεται το Yaght Club, χώρος πέντε χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων με τα γραφεία της μαρίνας, εστιατόρια, χώρο εκδηλώσεων, σχολές ιστιοπλοΐας, σχολές καταδύσεων και καταστήματα με είδη σκαφών αναψυχής.  
 
Για τη δεύτερη φάση ο κ. Αλεξάνδρου είπε πως θα κατασκευαστούν οι χερσαίες τουριστικές και οικιστικές αναπτύξεις στο χώρο της μαρίνας και μια παραδοσιακή αγορά τοπικών προϊόντων. Ακόμα θα κατασκευαστούν εκπαιδευτικοί χώροι με εμβαδόν δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, που περιλαμβάνουν πανεπιστημιακά αμφιθέατρα διαλέξεων και έρευνας, ιατρική σχολή και ιατρικό κέντρο, ξενοδοχείο, τουριστικό κολέγιο και πανεπιστήμιο περιβάλλοντος και ενέργειας. Επίσης στο χώρο του λιμανιού θα επεκταθούν οι αποθηκευτικοί χώροι και θα δημιουργηθεί χώρος επιδιόρθωσης σκαφών αναψυχής. 
 
Για την τρίτη φάση του έργου ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Kition Ocean Holdings , ανέφερε ότι θα κατασκευαστούν 45 επαύλεις πολυτελείας σε καινούργιο κυματοθραύστη με ιδιωτικούς χώρους ελλιμενισμού σκαφών και οικιστικός φάρος με διαμερίσματα με θέα 360 μοιρών. 
 
Ακόμα στο βόρειο μέρος της μαρίνας θα κατασκευαστεί οικιστικό συγκρότημα και ξενοδοχείο business, πέντε αστέρων, εμπορικό κέντρο και δύο επιπρόσθετα οικιστικά συγκροτήματα εξυπηρετούμενα από το ξενοδοχείο. Αυτό, σύμφωνα με τους επενδυτές, θα είναι το πρώτο ιδιωτικό νησί στην Κύπρο.
 
Οσον αφορά την τέταρτη φάση, ο κ. Αλεξάνδρου είπε πως θα κατασκευαστεί το δυτικό μέρος του έργου που περιλαμβάνει κτίρια γραφείων, χώρους στάθμευσης και διαμερίσματα μικρού μεγέθους για φοιτητές. 
 
Σημειώνεται ότι η Κοινοπραξία αποτελείται από τους Ομίλους The Prosperity Group και REM International, ενώ η συνολική επένδυση υπολογίζεται στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Εκτιμάται από τους επενδυτές ότι η επένδυση θα αποδώσει έσοδα 19,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα δημιουργήσει περίπου τέσσερις χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ 600 περίπου εκατομμύρια ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για τις υποδομές. 
 
Σε χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας ανέφερε ότι το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας της πόλης «που για δεκαετίες παρέμειναν παραμελημένα, πολύ σύντομα θα οδηγήσει τη Λάρνακα σε μια νέα εποχή και τροχιά ανάπτυξης. Οι πολύχρονες προσπάθειες, διαδικασίες και διαπραγματεύσεις έληξαν με επιτυχία στις 12 Φεβρουαρίου 2020, μεταξύ Κράτους και της Κοινοπραξίας Kition Ocean Holdings και σήμερα γίνεται η πρώτη επίσημη  παρουσίαση της ενιαίας ανάπτυξης του έργου λιμανιού – μαρίνας».
 

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου