Έτσι θα μεταμορφωθεί η Κυριάκου Μάτση στη Λευκωσία
07:26 - 02 Οκτωβρίου 2018
Την έγκριση της έδωσε η Υπηρεσία Περιβάλλοντος στο έργο ανάπλασης της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση στη Λευκωσία.
Το έργο αφορά την ανάπλαση της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση στη Λευκωσία, η οποία παραμένει ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης, από το ύψος της οδού Χίου μέχρι τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού Μεγάρου, μήκους 850μ.
Διαβάστε ακόμα: Ενώπιον της Ερευνητικής Λιλλήκας, Ιωάννου και Byers
Διαβάστε ακόμα: Αποκτά ελληνική έκδοση το Milliouni
Το έργο θα περιλαμβάνει:
Το έργο αφορά την ανάπλαση της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση στη Λευκωσία, η οποία παραμένει ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης, από το ύψος της οδού Χίου μέχρι τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού Μεγάρου, μήκους 850μ.
Διαβάστε ακόμα: Ενώπιον της Ερευνητικής Λιλλήκας, Ιωάννου και Byers
Διαβάστε ακόμα: Αποκτά ελληνική έκδοση το Milliouni
Το έργο θα περιλαμβάνει:
- διαμόρφωση δύο λωρίδων κυκλοφορίας, πλάτους 3.00μ.
- κατασκευή πεζοδρομίων με επαρκές πλάτος για ασφαλή διακίνηση πεζών και άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α),
- κατασκευή τριών ισόπεδων διαβάσεων πεζών παρά την οδό Μαυρομμάτη, πλησίον των οδών Δαιδάλου και Κάσου,
- βελτίωση της υφιστάμενης διάβασης πεζών παρά την οδό Κάσου,
- δημιουργία 17 θέσεων στάθμευσης κατά μήκος του δρόμου, εκ των οποίων ο ένας χώρος θα είναι για Α.Μ.Ε.Α. και οι δύο χώροι για τροφοδοσία. GN20180980101 (Σελίδα 2 από 12)
- δημιουργία ζώνης αστικού εξοπλισμού / δεντροστοιχιών όπως τοποθέτηση σκιάστρων σε συνδυασμό με καθιστικά, ενός σιντριβανιού, βρυσών πόσιμου νερού, κ.λπ.
- τοποθέτηση στάσεων / στεγάστρων λεωφορείων,
- εφαρμογή μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης με μέτρα όπως, μείωση ακτινών των στροφών, μείωση του ορίου ταχύτητας και χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς με παράλληλη αποθάρρυνση της χρήσης του ιδιωτικού οχήματος,
- αναβάθμιση των φωτοελεγχόμενων κόμβων και διαβάσεων πεζών,
- δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος άρδευσης,
- υπογειοποίηση υπηρεσιών (ΑΗΚ, ΑΤΗΚ, ΣΥΛ, ΣΑΛ),
- εγκατάσταση νέου οδικού φωτισμού υψηλής απόδοσης, με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας τύπου LED,
- εγκατάσταση πρόνοιας δικτύου Οπτικών Ινών του Δήμου Λευκωσίας, ηλεκτρονικών πινακίδων πληροφόρησης επιβατών στις στάσεις των λεωφορείων και αλλού, Wi – Fi, συστήματος έξυπνης στάθμευσης, συστήματος έξυπνης διαχείρισης κυκλοφορίας οχημάτων, συστήματος συλλογής περιβαλλοντικών δεδομένων.
Και στάσεις για λεωφορεία
Στον συγκεκριμένο οδικό άξονα δεν υπάρχει αυτή την στιγμή γραμμή αστικών Λεωφορείων.
Με την ανάπλαση της Λεωφόρου, προτείνεται η δημιουργία τακτικής γραμμής Αστικών Λεωφορείων με τη δημιουργία σε δύο σημεία ζεύγους στάσεων, για εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη, οι πληροφορίες για το έργο είναι σε 18ωρη μορφή για όλα τα σενάρια (υφιστάμενη κατάσταση, 2020 και 2023). Για τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας παρατηρείται ότι η ωριαία διακύμανση είναι παρόμοια όλες τις ημέρες και ότι η πρωινή περίοδος αιχμής είναι αρκετά περιορισμένη μεταξύ 07:00 – 09:00 παρουσιάζοντας ένα ποσοστό της τάξης το 8%, ενώ η απογευματινή αιχμή είναι πιο εκτεταμένη παρουσιάζοντας τρεις ωριαίες αιχμές στις 13:00-14:00 με περίπου 7,5%, στις 15:00-16:00 με περίπου 7,5% και η μεγαλύτερη με 8% περίπου στις 17:00- 18:00.
Με το έργο διατηρείται ο ιδιαίτερος περιβαλλοντικός χαρακτήρας του δρόμου, αυξάνονται οι σκιασμένες επιφάνειες, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, αναπτύσσεται η τοπική χλωρίδα με τη φύτευση νέων ειδών, παρέχεται έξυπνη πληροφόρηση και σύγχρονη τεχνολογία. Τα επίπεδα εκπομπής ήχου παραμένουν στα ίδια επίπεδα ενώ δεν επιβαρύνονται τα επίπεδα ποιότητας του αέρα.
Τα δέντρα
Ειδικά για τη φύτευση, από τα συνολικά 63 μεγάλα δέντρα (40 πλαγιόκλαδα κυπαρίσσια, 7 πεύκα, 11 καζουαρίνες, 4 φοινικιές, 1 ευκάλυπτος), θα αποκοπούν 8 (6 πλαγιόκλαδα κυπαρίσσια ύψους 15-20μ., 1 καζουαρίνα και 1 ευκάλυπτος). Αντίστοιχα, από τα 105 συνολικά μικρά δένδρα (εκ των οποίων 70 στερκούλιες) θα αποκοπούν τα 45 (15 μικρά ορθόκλαδα κυπαρίσσια ύψους 2-4μ., 20 στερκούλιες ύψους 3-6μ. και 10 καρποφόρα δέντρα όπως ελιές, κιτρομηλιές, λεμονιές, ύψους επίσης 2-4μ.). Παράλληλα, δημιουργούνται νέοι χώροι / λωρίδες πρασίνου συνολικού εμβαδού 1000τ.μ. και προτείνεται η φύτευση 80 συνολικά νέων δέντρων (35 πλαγιόκλαδα κυπαρίσσια, 5 ορθόκλαδα κυπαρίσσια και 40 φυλλοβόλα καλλωπιστικά). Ο συνολικός αριθμός των δέντρων με GN20180980101 (Σελίδα 3 από 12) την εφαρμογή του νέου Ρυθμιστικού, θα ανέρχεται στα 200 δέντρα.
Με το έργο διατηρείται ο ιδιαίτερος περιβαλλοντικός χαρακτήρας του δρόμου, αυξάνονται οι σκιασμένες επιφάνειες, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, αναπτύσσεται η τοπική χλωρίδα με τη φύτευση νέων ειδών, παρέχεται έξυπνη πληροφόρηση και σύγχρονη τεχνολογία. Τα επίπεδα εκπομπής ήχου παραμένουν στα ίδια επίπεδα ενώ δεν επιβαρύνονται τα επίπεδα ποιότητας του αέρα.
Τα δέντρα
Ειδικά για τη φύτευση, από τα συνολικά 63 μεγάλα δέντρα (40 πλαγιόκλαδα κυπαρίσσια, 7 πεύκα, 11 καζουαρίνες, 4 φοινικιές, 1 ευκάλυπτος), θα αποκοπούν 8 (6 πλαγιόκλαδα κυπαρίσσια ύψους 15-20μ., 1 καζουαρίνα και 1 ευκάλυπτος). Αντίστοιχα, από τα 105 συνολικά μικρά δένδρα (εκ των οποίων 70 στερκούλιες) θα αποκοπούν τα 45 (15 μικρά ορθόκλαδα κυπαρίσσια ύψους 2-4μ., 20 στερκούλιες ύψους 3-6μ. και 10 καρποφόρα δέντρα όπως ελιές, κιτρομηλιές, λεμονιές, ύψους επίσης 2-4μ.). Παράλληλα, δημιουργούνται νέοι χώροι / λωρίδες πρασίνου συνολικού εμβαδού 1000τ.μ. και προτείνεται η φύτευση 80 συνολικά νέων δέντρων (35 πλαγιόκλαδα κυπαρίσσια, 5 ορθόκλαδα κυπαρίσσια και 40 φυλλοβόλα καλλωπιστικά). Ο συνολικός αριθμός των δέντρων με GN20180980101 (Σελίδα 3 από 12) την εφαρμογή του νέου Ρυθμιστικού, θα ανέρχεται στα 200 δέντρα.
Στην τοπιοτέχνηση των νέων χώρων/λωρίδων πρασίνου, προτείνεται η φύτευση μεγάλου αριθμού θάμνων και αρωματικών φυτών τοπικής χλωρίδας. Στη περιοχή του έργου περιλαμβάνονται αξιόλογα κτίσματα, όπως το Βρετανικό κοιμητήριο με ψηλό πέτρινο τοίχο περίφραξης από πουρόπετρα, το σύμπλεγμα κτισμάτων Αγγλοκρατίας του Υπουργείου Εξωτερικών και αριθμός ιδιωτικών ισόγειων κατοικιών ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού χαρακτήρα.
Σύμφωνα με την απόφαση, η Περιβαλλοντική Αρχή συνηγορεί στην κατασκευή και λειτουργία του έργου υπό συγκεκριμένους όρους / προϋποθέσεις. Πρόκειται για όρους που αφορούν τόσο το στάδιο κατασκευής όσο και λειτουργίας του έργου.
Σύμφωνα με την απόφαση, η Περιβαλλοντική Αρχή συνηγορεί στην κατασκευή και λειτουργία του έργου υπό συγκεκριμένους όρους / προϋποθέσεις. Πρόκειται για όρους που αφορούν τόσο το στάδιο κατασκευής όσο και λειτουργίας του έργου.