ΚΟΤ: Άτυπες ενέργειες συνεργασίας προβολής
07:32 - 19 Απριλίου 2018
Άτυπες ενέργειες συνεργασίας προβολής, σε ίδια μέσα που διαθέτουν αεροπορικές εταιρείες, εφάρμοζε τα τελευταία χρόνια ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού, σε ad hoc βάση, σε μια προσπάθεια άμβλυνσης του προβλήματος της μη επαρκούς απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Κύπρου με δυνητικές πηγές τουρισμού.
Αυτό διαπιστώνει η Ελεγκτική Υπηρεσία στην Ειδική Έκθεση της για τον ΚΟΤ το 2016 στην οποίαν σημειώνει ότι «στα πλαίσια της συνομολόγησης των εν λόγω συμφωνιών, η Υπηρεσία μας παρατήρησε ότι δεν εφαρμόστηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης. Με στόχο τη διασφάλιση της εφαρμογής των πιο πάνω αρχών, καθώς επίσης, όπως αναφέρεται σε σχετικό σημείωμα της τέως Αν. Γενικής Διευθύντριας του Οργανισμού, ημερ. 2.7.2015, την αποφυγή των προβλημάτων που παρουσιάζονται στις διαδικασίες παρακολούθησης και λογιστικού ελέγχου των εν λόγω συνεργασιών, λόγω των μερικών ή και εξ ολοκλήρου διακοπών του χειμερινού πτητικού προγράμματος των αεροπορικών εταιρειών, εγκρίθηκε στις 15.9.2015 από το ΔΣ του Οργανισμού, «Γενικό Πλαίσιο Διαπραγμάτευσης Συνεργασιών με Αερομεταφορείς». Με βάση το εν λόγω Πλαίσιο εγκρίθηκαν από το ΔΣ, στις 26.7.2016 και 6.9.2016, «Εσωτερικοί Κανονισμοί που αφορούν τις Συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες» στους οποίους, όπως αναφέρεται σε σχετικό σημείωμα της τέως Αν. Γενικής Διευθύντριας του Οργανισμού, ημερ. 10.7.2016, έχουν ληφθεί υπόψη οι συστάσεις της Υπηρεσίας μας».
Αυτό διαπιστώνει η Ελεγκτική Υπηρεσία στην Ειδική Έκθεση της για τον ΚΟΤ το 2016 στην οποίαν σημειώνει ότι «στα πλαίσια της συνομολόγησης των εν λόγω συμφωνιών, η Υπηρεσία μας παρατήρησε ότι δεν εφαρμόστηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης. Με στόχο τη διασφάλιση της εφαρμογής των πιο πάνω αρχών, καθώς επίσης, όπως αναφέρεται σε σχετικό σημείωμα της τέως Αν. Γενικής Διευθύντριας του Οργανισμού, ημερ. 2.7.2015, την αποφυγή των προβλημάτων που παρουσιάζονται στις διαδικασίες παρακολούθησης και λογιστικού ελέγχου των εν λόγω συνεργασιών, λόγω των μερικών ή και εξ ολοκλήρου διακοπών του χειμερινού πτητικού προγράμματος των αεροπορικών εταιρειών, εγκρίθηκε στις 15.9.2015 από το ΔΣ του Οργανισμού, «Γενικό Πλαίσιο Διαπραγμάτευσης Συνεργασιών με Αερομεταφορείς». Με βάση το εν λόγω Πλαίσιο εγκρίθηκαν από το ΔΣ, στις 26.7.2016 και 6.9.2016, «Εσωτερικοί Κανονισμοί που αφορούν τις Συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες» στους οποίους, όπως αναφέρεται σε σχετικό σημείωμα της τέως Αν. Γενικής Διευθύντριας του Οργανισμού, ημερ. 10.7.2016, έχουν ληφθεί υπόψη οι συστάσεις της Υπηρεσίας μας».
Διαβάστε ακόμα: Οι Κύπριοι στο City του Λονδίνου
Σύμφωνα με τους εν λόγω κανονισμούς η συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες θα διέπεται από την αρχή της ίσης μεταχείρισης. Επίσης, η συνεργασία θα περιορίζεται αποκλειστικά σε περιπτώσεις δρομολόγησης νέων πτήσεων ή/και επέκτασης πτήσεων σε μη εξυπηρετούμενες περιόδους, στη βάση κριτηρίων επιλεξιμότητας και θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια (3 έτη), ώστε να μην διαιωνίζεται και να δημιουργεί εξαρτήσεις και στρεβλώσεις.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου το Οργανισμού ανέφερε ότι ο Οργανισμός έχει από το 2014 προχωρήσει στον καταρτισμό σχεδίων συνεργασίας τόσο με Οργανωτές Ταξιδιών Εξωτερικού όσο και με Αερομεταφορείς στη βάση των υποδείξεων της Υπηρεσίας μας. Πλήρης συμμόρφωση και οριστική επίλυση του προβλήματος θα επέλθει εντός του 2018, οπότε και θα εκπνεύσουν όλες οι προηγούμενες τριετείς συμφωνίες που αφορούν τις αγορές της Γερμανίας και Ελβετίας.
Διαβάστε ακόμα: Όμιλος Πανίκκος Λειβαδιώτης: Επεκτείνεται με Ria Court 60 και 61