Λουκιανός Ράφτης: Μονόδρομος η τεχνολογική εξέλιξη των επιχειρήσεων

Μάριος Ρούσσος  06/03/2022 06:30
Λουκιανός Ράφτης: Μονόδρομος η τεχνολογική εξέλιξη των επιχειρήσεων

Λουκιανός Ράφτης: Μονόδρομος η τεχνολογική εξέλιξη των επιχειρήσεων

Μάριος Ρούσσος  06/03/2022 06:30

Πάρα τα σημαντικά άλματα που έκανε η Κύπρος για να εισέλθει στη ψηφιακή εποχή και παρά την αναγκαιότητα που ανέδειξε- τόσο για το κράτος όσο και για τις επιχειρήσεις- η πανδημία, ο δρόμος φαίνεται να είναι μακρύς. 

Για τον Λουκιανό Ράφτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της NEDECO Electronics Ltd, τα πράγματα είναι απλά. Μιλώντας στο InBusinessNews, τόνισε πως «η ανάπτυξη ενός ψηφιακού περιβάλλοντος κρίνεται πιο αναγκαία από ποτέ» και η τεχνολογική ανάπτυξη, κατ’ επέκταση, θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας.

Η NEDECO Electronics Ltd προωθεί την ψηφιοποίηση της Κύπρου και των επιχειρήσεων μέσω νέων εργαλείων και πλατφόρμων, με ασφάλεια και ιδιωτικότητα, τόσο στο σπίτι όσο και στο γραφείο, όπως αναφέρει ο κ. Ράφτης.

Μετά από τις δραστικές αλλαγές που επέφερε η πανδημία στον χώρο εργασίας, τελικά, οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι έχουν εξοικειωθεί με την τεχνολογία;

Αναμφίβολα, η πανδημία ανέδειξε τη σημασία της τεχνολογικής εξέλιξης των εταιρειών, μέσα από την αξιοποίηση των νέων εργαλείων συνεργασίας και επικοινωνίας που υπάρχουν στην αγορά.

Εταιρείες οι οποίες είχαν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα στην ψηφιακή εποχή, ήταν πιο έτοιμες να μεταβούν στο μοντέλο της τηλεργασίας, ενώ εταιρείες οι οποίες δεν είχαν ακόμη υλοποιήσει τα σχέδιά τους για ψηφιακό μετασχηματισμό, υποχρεώθηκαν να κάνουν τεχνολογικά άλματα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα και να διασφαλίσουν την επιχειρηματική τους συνέχεια.

Δύο χρόνια μετά την εκδήλωση της πανδημίας και έχοντας βιώσει την εργασία από απόσταση, γίνεται αντιληπτό ότι εργαζόμενοι και εργοδότες είναι πλέον πιο εξοικειωμένοι με τη χρήση της τεχνολογίας. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η Κύπρος, αν και κατέγραψε πρόοδο στα αποτελέσματα του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) για το 2021, ο οποίος αξιολογεί τις συνολικές ψηφιακές επιδόσεις της Ευρώπης, έχει ακόμη μακρύ δρόμο να διανύσει σε ό,τι αφορά την ψηφιακή της ωριμότητα.

Ειδικότερα, η χώρα μας βρέθηκε στην 21η θέση μεταξύ των 27 κρατών-μελών, αποτέλεσμα το οποίο είναι μεν καλύτερο από την προηγούμενη χρονιά, καθώς πέτυχε άλμα τριών θέσεων, ωστόσο, παραμένει ακόμη χαμηλό.

Οι δύο δρόμοι των επιχειρήσεων 

Ποια τα κύρια πλεονεκτήματα μιας επιχείρησης που έχει επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και προγράμματα; Πώς επωφελείται η οικονομία γενικότερα;

Επιχειρήσεις οι οποίες επένδυσαν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, κατάφεραν να διασφαλίσουν τη βιώσιμη ανάπτυξή τους. Τα νέα τεχνολογικά εργαλεία που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, μπορούν να αναβαθμίσουν τον τρόπο που εργάζεται, επικοινωνεί και συνεργάζεται το προσωπικό μιας επιχείρησης, εξοικονομώντας χρόνο και αυξάνοντας την παραγωγικότητά του.

Επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί ότι η τεχνολογική εξέλιξη αποτελεί μονόδρομο, αναμφίβολα θα βρεθούν ενώπιον δυσάρεστων καταστάσεων. Η ανάπτυξη ενός ψηφιακού περιβάλλοντος κρίνεται πιο αναγκαία από ποτέ, και εδώ είναι που καλείται η Πολιτεία να συμβάλει, μέσα από την παροχή κινήτρων στις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες, οι οποίες αδυνατούν να επενδύσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

Η τεχνολογική ανάπτυξη, κατ’ επέκταση, θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας. Ας μη ξεχνάμε ότι, η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας αποτελείται από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Οι υπηρεσίες και λύσεις της NEDECO

Ποιες υπηρεσίες και λύσεις προσφέρει η NEDECO Electronics Ltd, από τις οποίες μπορούν να επωφεληθούν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι τους;

Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της εποχής και με γνώμονα την προσφορά σύγχρονων εμπειριών επικοινωνίας, η NEDECO Electronics Ltd παρουσίασε πρόσφατα τη νέα σειρά επιχειρηματικών τηλεφώνων ALE DeskPhones της γαλλικής εταιρείας - κολοσσού Alcatel-Lucent Enterprise, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν μέχρι και στα πιο απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα, ενώ διαθέτουν μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών που προσφέρουν μια αναβαθμισμένη εμπειρία επικοινωνίας σε κάθε σύγχρονο χώρο εργασίας.

Μεταξύ άλλων, επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση τόσο της διαχείρισης κλήσεων όσο και της αλληλεπίδρασης κατά την επιχειρηματική συνεργασία, αφού μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθερά τηλέφωνα αλλά και ως conference phones, επιτρέποντας, παράλληλα, τη σύνδεση με Η/Υ. Επίσης παρέχουν απόλυτη ασφάλεια και ιδιωτικότητα, τόσο στο σπίτι όσο και στο γραφείο, μέσω δικτύων VPN. Πλέον, η έννοια των επιχειρηματικών τηλεφώνων έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά.

Η χρηστικότητά τους δεν περιορίζεται στις απλές τηλεφωνικές συνομιλίες, αλλά επεκτείνεται σε καινοτόμες υπηρεσίες επικοινωνίας και ανταλλαγής δεδομένων και πληροφοριών. Παράλληλα, η εταιρεία μας διαθέτει μία από τις πιο καινοτόμες και αξιόπιστες λύσεις για τηλεδιασκέψεις, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην πλατφόρμα Ενοποιημένων Επικοινωνιών Rainbow της Alcatel-Lucent Enterprise, η οποία έλαβε διάφορες διακρίσεις εντός του 2021. Η πλατφόρμα διαθέτει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών οι οποίες εξασφαλίζουν τον γρήγορο, ασφαλή και αποτελεσματικό συντονισμό μιας επαγγελματικής ομάδας.

Το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων

Ποια εργαλεία προσέγγισαν περισσότερο το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων;

Ιεραρχώντας ως προτεραιότητα πλέον την ψηφιοποίηση, παρατηρούμε ότι ο επιχειρηματικός κόσμος στρέφεται σε λύσεις οι οποίες διασφαλίζουν την αύξηση της αποτελεσματικότητας κατά την τηλεργασία. Ως εκ τούτου, τον τελευταίο χρόνο, το ενδιαφέρον για συστήματα Ενοποιημένων Επικοινωνιών, τα οποία μπορούν να «μεταφέρουν» την εξωτερική και εσωτερική εταιρική επικοινωνία από τα γραφεία στους υπολογιστές των υπαλλήλων στο σπίτι, ήταν ιδιαίτερα αυξημένο. Επίσης, μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει για εργαλεία και λογισμικό που διευκολύνουν την εξ’ αποστάσεως συνεργασία.

Παράλληλα, οι αυξανόμενες ανάγκες σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου και τη συνδεσιμότητα των υπαλλήλων με τους servers των εταιρειών, έχουν οδηγήσει και σε αύξηση των πωλήσεων για υποδομές δικτύου. Υψηλή ήταν επίσης και η ζήτηση για σύγχρονα κέντρα επικοινωνίας, τα οποία τείνουν να κερδίζουν έδαφος έναντι των παραδοσιακών τηλεφωνικών κέντρων, προσφέροντας νέες δυνατότητες στους χειριστές τους.

Παρ' όλα αυτά είναι το κόστος, τόσο της φυσικής τεχνολογίας όσο και της εκπαίδευσης των εργαζομένων, αποτρεπτικός παράγοντας;

Όσον αφορά το κόστος εγκατάστασης τεχνολογικού εξοπλισμού είναι σχεδόν μηδαμινό, αφού υπάρχουν πολλές λύσεις που προσφέρονται as-a-service, για τις οποίες δεν χρειάζεται να γίνει κάποια αρχική επένδυση. Αντίθετα, δίνεται η επιλογή εκμίσθωσης μιας τεχνολογίας με ένα χαμηλό μηνιαίο πάγιο κόστος, κάτι που επιτρέπει και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν ποιοτικό εξοπλισμό. Σχετικά με το κόστος της εκπαίδευσης, αυτό εξαρτάται από το μέγεθος της επιχείρησης και τον κλάδο όπου δραστηριοποιείται.

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί, ότι τα νέα εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας είναι αρκετά προσβάσιμα, χωρίς να χρειάζεται κάποια εξειδίκευση για τη χρήση τους. Επιπλέον, ας μη ξεχνάμε ότι το σύγχρονο εργατικό δυναμικό αποτελείται κυρίως από Millenials, οι οποίοι είναι αρκετά εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και ευέλικτοι. Το γεγονός αυτό, μάλιστα, καθιστά επιβεβλημένο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νέας γενιάς εργαζομένων.

Οι δημοφιλείς τεχνολογίες 

Σε ό,τι αφορά το μέλλον, σε ποιες τεχνολογίες διαπιστώνετε να εστιάζουν την προσοχή τους οι επιχειρήσεις;

Αρκετοί οργανισμοί έχουν αντιληφθεί τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η χρήση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, όπως, για παράδειγμα, η αύξηση της παραγωγικότητας, η μείωση του λειτουργικού κόστους και η ικανοποίηση του προσωπικού. Τη δεδομένη στιγμή καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον από εταιρείες για προϊόντα που διευκολύνουν την επαγγελματική συνεργασία εξ’ αποστάσεως (cloud team management solutions), καθώς και για εργαλεία επικοινωνίας όπως είναι το Zoom, το Slack, το Microsoft Teams αλλά και πιο εξειδικευμένες λύσεις όπως το Rainbow της Alcatel-Lucent Enterprise.

Παράλληλα, δημοφιλείς είναι και οι τεχνολογίες ενοποιημένων επικοινωνιών όπως τα μοντέρνα τηλεφωνικά κέντρα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών, καθώς και να διευρύνουν γεωγραφικά το πελατολόγιο μιας επιχείρησης. 

Επιπρόσθετα, υιοθετούνται ολοένα και περισσότερο τεχνολογίες business intelligence, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων για τις εσωτερικές λειτουργίες μιας εταιρείας, με απώτερο σκοπό τη βελτιστοποίησή τους.

Παράλληλα, πολλοί οργανισμοί εξερευνούν τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν μέσω της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, του blockchain, του conversation intelligence, καθώς και των augmented analytics για να βελτιώσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών τους.

Τα μελλοντικά σχέδια της NEDECO 

Ποια τα μελλοντικά σχέδια της NEDECO Electronics Ltd; 

Ως εταιρεία τεχνολογίας παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στον κλάδο μας, ενώ η συνεργασία μας με μεγάλες διεθνείς εταιρείες στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και των έξυπνων τεχνολογικών λύσεων, όπως η Alcatel-Lucent Enterprise, μας επιτρέπει να βρισκόμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία νέων προϊόντων και τεχνολογικών λύσεων στους τομείς δραστηριοποίησής μας.

Για το αμέσως επόμενο διάστημα, θα επικεντρωθούμε σε προϊόντα που λειτουργούν με βάση το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, το οποίο αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της τεχνολογίας. Παράλληλα, εστιάζουμε στη συνεχή αναβάθμιση της γκάμας προϊόντων μας, καθώς και στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας εξυπηρέτησης των πελατών μας.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας