H ψηφιακή μεταμόρφωση πρέπει να είναι αμφίδρομη

Βήμα προς τα εμπρός για την χρήση της τεχνολογίας και την ψηφιακή μεταμόρφωσης επιτυγχάνεται μόνο όταν γίνεται υιοθέτηση και υλοποίηση τους όχι μόνο από πλευράς των οργανισμών και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα, αλλά και από τους αρμόδιους φορείς που εξασκούν εποπτεία.

Μιλώντας ενώπιον του 11ουICT Conference & Exhibition – Tech Revolution στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης ο Σπύρος Λοΐζου, CIO της Eurobank Κύπρου σημείωσε πως τους τελευταίους 18 μήνες λόγω της πανδημίας, μπορεί να άλλαξε η καθημερινότητα μας, αλλά οι συνθήκες ήταν και ο επιταχυντής για την ψηφιακή μεταμόρφωση. Πρόσθεσε πως το ίδιο επικράτησε και στον τραπεζικό τομέα ο οποίος λόγο των ιδιάζουσων συνθηκών, επιτάχυνε την διαδικασία παροχής ψηφιακών υπηρεσιών κάτι το οποίο αγκάλιασε το κοινό.

Σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, ο κ. Λοΐζου σημείωσε πως το μεγαλύτερο εμπόδιο για τον τραπεζικό τομέα αποτελούν τα εποπτικά όργανα τα οποία θα πρέπει να τροχοδρομήσουν τις διαδικασίες που αφορούν την τεχνολογία και την ηλεκτρονική υπογραφή, blockchain, digital onboarding κλπ για την διασφάλιση της ασφαλύς μεταμόρφωσης για τον τραπεζικό τομέα.

Παράλληλα, το ανθρώπινο δυναμικό και τα τμήματα ΙΤ θα πρέπει να παρέχουν την δυνατότητα στο προσωπικό να κάνουν χρήση της τεχνολογίας για την παροχή των ψηφιακών υπηρεσιών, ενώ οι disruptive technologies θα πρέπει να υιοθετηθούν από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Τόνισε πως η Eurobank προχωρεί με την υιοθέτηση τεχνολογιών για το compliance και AML.

Από την πλευρά του ο Νικόλας Μεσαρίτης, CTO της Ecommbx ανέφερε πως η πανδημία επιτάχυνε την υιοθέτηση τεχνολογίας και ψηφιακής μεταμόρφωσης. Ο κόσμος αγκάλιασε και εφάρμοσε τεχνολογικές λύσεις, ενώ θετική έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα άρχισαν να κάνουν χρήση της τεχνολογίας.

Πρόσθεσε πως η πανδημία αποτέλεσε το wake up call για τους οργανισμούς για την υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων και ιδιαίτερα για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Πρόκληση για την χρήση νέων τεχνολογιών ιδιαίτερα για τον τραπεζικό τομέα, ανέφερε, αποτελεί το εποπτικό πλαίσιο και η υψηλή εποπτεία, ενώ παράλληλα πρόκληση αποτελεί και η ασφάλεια καθώς θα πρέπει να δοκιμαστεί η ασφάλεια της κάθε εφαρμογής προτού εφαρμοστεί.

Παράλληλα, επισήμανε πως για την υλοποίηση των τεχνολογικών λύσεων θα πρέπει και ο άνθρωπος να είναι προετοιμασμένος να την αγκαλιάσει και να γνωρίζει να την χρησιμοποιεί.

Την συζήτηση συντόνισε ο Κωνσταντίνος Μπότσαρης, Senior Manager, Management Consulting της KPMG Κύπρου.

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης