Plum Fintech: Το… έξυπνο δαμάσκηνο ξανακτυπά

Μία ταχέως αναπτυσσόμενη fintech εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, η Plum, έχει ως στόχο να γίνει το απόλυτο εργαλείο διαχείρισης χρημάτων, με μια εφαρμογή που αυτοματοποιεί την όλη διαδικασία, χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Η κύρια προτεραιότητα της εταιρείας για το 2021 είναι η επέκταση σε νέες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ έχει ήδη επεκταθεί στην Κύπρο, απ’ όπου, κατά κάποιο τρόπο, κάποτε ξεκίνησε. Για τον ρόλο της σε ένα κόσμο που μετασχηματίζεται ραγδαία, μιλάμε με τον CEO, Βίκτωρα Τροκούδη.

Aκούσαμε πως μια πολύ ωραία ιστορία κρύβεται πίσω από την ονομασία Plum, μιλήστε μας λίγο για αυτήν.
Η ιστορία πίσω από το όνομα της εταιρείας προέρχεται από τον ένα εκ των δύο συνιδρυτών μας. Ο Alex, μικρός κέρδιζε χρήματα μαζεύοντας και πουλώντας δαμάσκηνα από τον κήπο του παππού του στην Κύπρο. Έδειξε τη σαφή φιλοδοξία που είχε από νεαρή ηλικία, για δημιουργία μιας καλύτερης οικονομικής κατάστασης για τον ίδιο, που έπειτα μετατράπηκε σε φιλοσοφία μιας ολόκληρης εταιρείας που έχει ως σκοπό να βελτιώσει την οικονομική κατάσταση εκατομμυρίων χρηστών.

Κατ’ επέκταση, πιστεύετε πως το εμπόριο διέπεται, τελικά, στον πυρήνα του από τους ίδιους άγραφους κανόνες είτε πρόκειται για τοπικό εμπόριο φρούτων είτε για ψηφιακό προϊόν σε διεθνές επίπεδο;                                                                                                   Η δυναμική του εμπορίου, ανεξάρτητα από την μορφή του, είναι ίδια. Έχει πάντα ως βασικούς κανόνες τη ζήτηση και την προσφορά που διέπουν τις αγορές. Αλλά, οι ομοιότητές τους σταματούν εκεί. Κι αυτό γιατί στο τοπικό εμπόριο πιθανόν να υπάρχει ασυμμετρία στην πληροφορία μεταξύ των δύο μερών, ενώ στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει πολλή πληροφορία και για τα δύο μέρη. Επίσης, το price discovery ηλεκτρονικά γίνεται πολύ πιο γρήγορα και οποιαδήποτε ανωμαλία στις τιμές διορθώνεται άμεσα, λόγω της ταχύτητας που ταξιδεύει η πληροφορία. 

 

Η τεχνολογία στο μέγιστο

Με ποιους τρόπους επενδύετε στον ψηφιακό μετασχηματισμό;
Από την πρώτη μέρα λειτουργίας μας, χρησιμοποιούμε στο μέγιστο την ψηφιακή τεχνολογία, σε όλους τους τομείς της επιχείρησής μας, αλλά και σε όλες τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους χρήστες μας. Επενδύσαμε στην τεχνητή νοημοσύνη. Αντικαταστήσαμε τον βαρετό, απαρχαιωμένο και χρονοβόρο τρόπο αποταμίευσης χρημάτων με ένα καινοτόμο, γρήγορο και χωρίς κόπο τρόπο. Επίσης, έχουμε επενδύσει στην τεχνολογία ανάλυσης δεδομένων, η οποία παρέχει προτάσεις για εξοικονόμηση χρημάτων μέσω εναλλαγής λογαριασμών.             

 

Ποιες ενέργειές σας, περισσότερο από άλλες, θα λέγατε πως καθιστούν την εταιρεία σας έναν digital champion;
Σε αντίθεση με άλλες fintech εταιρείες, που αυτοματοποιούν τα πάντα για να ελαχιστοποιούν το κόστος τους, στην Plum έχουμε αυτοματοποιήσει τα πάντα για να μεγιστοποιήσουμε τα χρήματα των χρηστών.

Βοηθάμε τους χρήστες μας να αποκτήσουν μια ολιστική εικόνα των οικονομικών τους, γεγονός που τους επιτρέπει να βελτιώσουν την οικονομική τους ευημερία. Λειτουργούμε ως ενιαία εφαρμογή, παρέχοντας στους πελάτες μας όχι μόνο ένα φωτεινότερο οικονομικό μέλλον, αλλά και νοοτροπία ότι μπορούν να επωφεληθούν από τον αυτοματισμό και να πάρουν τα αποτελέσματα που επιθυμούν πολύ πιο εύκολα.

 

Ψηφιακή συνήθεια

Επενδύετε, με λίγα λόγια, στην επιτυχία των χρηστών σας.
Μάλιστα. Εξού και δημιουργούμε μόνο προϊόντα που συμβάλλουν στην οικονομική τους ευμάρεια.

Μέχρι στιγμής έχουμε βοηθήσει τους χρήστες μας να εξοικονομήσουν περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια και, μέχρι το τέλος του έτους, αναμένουμε ότι αυτό το νούμερο θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια κι όλα αυτά χάρη στην αυτοματοποίηση. Για εμάς, αυτό είναι που μας καθιστά έναν digital champion.   

 

Είστε μια εταιρεία που βάσισε την ύπαρξή της από την αρχή στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε στην καθιέρωσή σας μεταξύ των καταναλωτών;
Η κυριότερη δυσκολία και το μεγαλύτερο στοίχημα για όλες τις startup εταιρείες που… διαταράσσουν το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται είτε αυτό είναι fintech, insurtech είτε banking, είναι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. 

Οι εταιρείες αυτές εισάγουν κάτι εντελώς καινούργιο σε ένα καταναλωτικό κοινό που έχει συνηθίσει για χρόνια σε κάτι άλλο εντελώς διαφορετικό και σε πολλές περιπτώσεις εκτός του ψηφιακού κόσμου. Ζητούν, δηλαδή, από το καταναλωτικό κοινό να μεταβεί από μια μη ψηφιακή σε μια ψηφιακή συνήθεια. Συγκεκριμένα, πολύς κόσμος έχει συνηθίσει στο να μην αποταμιεύει χρήματα ή στην αποταμίευση μέσω πολύπλοκων και χρονοβόρων τρόπων, όπως η manual παρακολούθηση των οικονομικών τους.

Η μεγαλύτερη μερίδα ανθρώπων είναι αυτή που στην συνείδησή της έχει χαραχτεί ότι η εξοικονόμηση και η αποταμίευση χρημάτων είναι κάτι το ακατόρθωτο. 

 

Επέκταση στην Κύπρο

Ανακοινώσατε πρόσφατα πως επεκτείνεστε στην Κύπρο. Πόσο εξοικειωμένοι πιστεύετε ότι είναι σήμερα οι Κύπριοι καταναλωτές με τη νέα ψηφιακή εποχή;
Έχουμε ανακοινώσει την έναρξη επενδυτικών δραστηριοτήτων στην Κύπρο, με το άνοιγμα του πρώτου μας γραφείου στη Λευκωσία. Η Κύπρος μας παρέχει πρόσβαση σε ομάδες νέων ταλέντων της ΕΕ, με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, πολύγλωσσες και κυρίως με εξειδικευμένες γνώσεις στον κλάδο της τεχνολογίας.

Όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό της Κύπρου, μια μεγάλη μερίδα του είναι επιφυλακτική στις αλλαγές των οικονομικών συνηθειών της. Όμως, ένας μεγάλος αριθμός των Κυπρίων millennials χρησιμοποιεί πλέον, επί καθημερινής βάσης, fintech εφαρμογές, έτσι ώστε να έχουν τον πλήρη έλεγχο των οικονομικών τους.

Όλο και περισσότεροι νέοι απολαμβάνουν πλέον τη διαχείριση των οικονομικών τους, μέσω εφαρμογών, καθώς είναι ο μόνος δρόμος για εξοικονόμηση χρημάτων, την ίδια ώρα που η στασιμότητα των μισθών και το αυξανόμενο κόστος ζωής δυσκολεύει την αποταμίευση χρημάτων.        

 

Ποιο ρόλο παίζουν τα data analytics στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας σας;
Θα λέγαμε ότι η Plum είναι μια data-driven εταιρεία. Χρησιμοποιούμε data τόσο για την εσωτερική λειτουργία της εταιρείας όσο και για την παροχή υπηρεσιών στους χρήστες μας.

Όταν ένας χρήστης συνδέει την εφαρμογή μας με τον τραπεζικό του λογαριασμό, η εφαρμογή αναλύει τα δεδομένα από τα έξοδα και τα έσοδά του. Με βάση τα δεδομένα αυτά, του μεταφέρει μικρά ποσά στην άκρη, ξεκινώντας έτσι προσωπικές αποταμιεύσεις. Αναλύοντας, επιπλέον, τα δεδομένα των εξόδων του χρήστη, όπως οι μηνιαίοι του λογαριασμοί, θα εξοικονομήσει στον χρήστη περισσότερα χρήματα, μεταφέροντάς τον από κακές προσφορές σε οικονομικά φθηνότερες.

Η εφαρμογή δίνει, επίσης, τη δυνατότητα για εύκολες επενδύσεις, μεταφέροντας αυτόματα μικρά ποσά σε επενδυτικά κεφάλαια της επιλογής του κάθε πελάτη.      

 

Οι επόμενες μεγάλες τάσεις

Ποια πιστεύετε ότι είναι η επόμενη μεγάλη τάση στην τεχνολογική αναβάθμιση του τομέα σας; 
Η FinTech σκηνή αλλάζει αστραπιαία. Κάθε μέρα αντιμετωπίζουμε και μια καινούργια ριζική αλλαγή. Όμως, αυτοί οι μετασχηματισμοί είναι σημαντικοί, καθώς επηρεάζουν οτιδήποτε σχετίζεται με πληρωμές, χρήματα και τη διαχείριση των οικονομικών μας.                                                 

Το open banking είναι άλλη μια συναρπαστική και επαναστατική τεχνολογία που βρίσκεται σε άνθηση και θα συνεχίσει να εξελίσσεται μέσα στα επόμενα χρόνια. Συγκεντρώνει μαζί τις τράπεζες και τις FinTech, διευκολύνοντας τη δικτύωση δεδομένων. Αυτό ανοίγει το δρόμο για νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους πελάτες και τις επιχειρήσεις να προβούν σε καλύτερες συμφωνίες. Επίσης, δίνει μια πιο λεπτομερή κατανόηση των λογαριασμών και βοηθά τους χρήστες να βρουν νέους τρόπους για αξιοποίηση των χρημάτων τους στο έπακρο.                                

 

Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει, επίσης, έδαφος;
Μάλιστα, ακόμη περισσότερο έδαφος θα κερδίσει η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και το machine learning. Εταιρείες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν τώρα να ενσωματώσουν το AI στις λειτουργίες τους. Είναι μόνο θέμα χρόνου για τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη. Κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι πιο πελατοκεντρική, αφού ο αλγόριθμος AI & ML μπορεί να καταγράφει όλες τις αλληλεπιδράσεις στη μέγιστη ακρίβεια, δημιουργώντας έτσι προϊόντα τα οποία είναι πιο προσωπικά και μεταλλάσσονται ανάλογα με τις προσωπικές ανάγκες του κάθε πελάτη.                                           

Οι τάσεις αυτές θα οδηγήσουν σε περισσότερη διαφάνεια, ταχύτερη επεξεργασία συναλλαγών και βελτιωμένη διαχείριση των οικονομικών.

 

Κίνδυνοι και… θεωρίες συνωμοσίας

Σε ένα κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακός, ποιοι πιστεύετε πως είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν και πώς τους αποφεύγουμε;
Σε ένα κόσμο που γίνεται όλο ένα και πιο ψηφιακός είναι αναμενόμενο ότι και οι κίνδυνοι θα αυξάνονται. Οι περισσότερες διαδικτυακές απάτες αναφέρονται σε μια προσπάθεια εγκληματιών να αποκτήσουν πρόσβαση στους ψηφιακούς λογαριασμούς μέσω ψευδών στοιχείων, εξαπάτησης και χειραγώγησης.  Είναι σημαντικό οι πελάτες ψηφιακών εταιρειών να γνωρίζουν πώς μπορούν να προστατευτούν από διαδικτυακές απάτες. Στην Plum, έχουμε μια ομάδα αφοσιωμένη στη διατήρηση της ασφάλειας των λογαριασμών των χρηστών μας.

 

Τι θα απαντούσατε σε μια… θεωρία συνομωσίας που υποστηρίζει πως όταν το χρήμα γίνει αποκλειστικά ψηφιακό, τότε θα μας έχουν στο χέρι και οι ελευθερίες μας θα μπορούν εύκολα να περιοριστούν;
Εταιρείες, μικροεπιχειρήσεις καθώς και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, προσαρμόζονται σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά. Ο αριθμός των ανθρώπων στο Ηνωμένο Βασίλειο που ζουν σχεδόν χωρίς μετρητά έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2019 έως το 2020, σε 7.4 εκατομμύρια, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Παρόλα αυτά, μια κοινωνία χωρίς μετρητά μπορεί να κρύβει κινδύνους, αλλά σίγουρα έχει και αρκετά οφέλη, όπως χαμηλότερα ποσοστά εγκληματικότητας, επειδή δεν υπάρχουν φυσικά χρήματα για κλοπή. Ακόμη, παρατηρείται λιγότερο ξέπλυμα χρήματος, επειδή υπάρχει πάντα ένα ψηφιακό ίχνος χαρτιού, αλλά και λιγότερος χρόνος και κόστος που σχετίζεται με τον χειρισμό, την αποθήκευση και την κατάθεση χρημάτων. Τέλος, έχουμε ευκολότερη ανταλλαγή νομισμάτων, ενώ ταξιδεύουμε διεθνώς.

*Δημοσιεύθηκε στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού IN Business

Δειτε Επισης

Είπε «ναι» στον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας η Βουλή-Η αποστολή της ΑΨΑ
Τα μερίδια αγοράς στην κινητή τηλεφωνία: Σταθερή η κατάταξη με μικρά σκαμπανεβάσματα
Χάνει έδαφος η σταθερή τηλεφωνία, κερδίζει η κινητή-Σε ανοδική πορεία οι συνδέσεις τύπου Fiber Optic
Στην Ολομέλεια ο προϋπολογισμός της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας-«Δικαιολογείται το έλλειμμα»
Ο Κανονισμός για την τεχνητή νοημοσύνη που ψήφισε η Ευρωβουλή-Έξι ειδικοί τοποθετούνται
Σας παρουσιάζουμε την υπηρεσία AI Avatar Influencers της TheMagnet®
Η νέα υπηρεσία της Grant Thornton Κύπρου: Το AI and Data Lab
Cablenet: Χρονιά ρεκόρ με 16.2% αύξηση στα έσοδα και 52% αύξηση στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας
ΓΕΡΗΕΤ: Έτος αλλαγών το 2022 με έμφαση στην ανάπτυξη του 5G
Στρατηγική συνεργασία Κύπρου και Microsoft για ψηφιακή ανανέωση