Υποχρέωση μη μικρομεσαίων επιχειρήσεων για πραγματοποίηση ενεργειακού ελέγχου

Σε διευκρινίσεις για τις υποχρεώσεις των μη μικρομεσαίων επιχειρήσεων του ενεργειακού τομέα για την εφαρμογή των Περί της Ενεργειακής Απόδοσης Νόμων, προχώρησε η Υπηρεσία Ενέργειας του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Νόμου, επιχειρήσεις που δεν εμπίπτουν στις μικρές και μεσαίες (μη-ΜΜΕ) σύμφωνα με τη Σύσταση 2003/361/ΕΚ της Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003, υποβάλλονται έως τις 5 Δεκεμβρίου 2015 σε ενεργειακό έλεγχο διεξαγόμενο με ανεξάρτητο και οικονομικώς αποδοτικό τρόπο από ενεργειακούς ελεγκτές, που έχουν εξασφαλίσει άδεια από την Αρμόδια Αρχή και ακολούθως κάθε τέσσερα χρόνια τουλάχιστον, από την ημερομηνία διεξαγωγής του προηγούμενου ελέγχου. Βάσει της Σύστασης της Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 σχετικά με τον ορισμό των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων, στον οποίο παραπέμπει ο Νόμος, επιχείρηση θεωρείται κάθε μονάδα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα.

Επίσης η κάθε επιχείρηση που δεν εμπίπτει στις μη-ΜΜΕ οφείλει να μεριμνήσει για τη διενέργεια ενεργειακού ελέγχου που να ικανοποίει τα κριτήρια του Παραρτήματος V του Νόμου. Στο Παράρτημα V, μεταξύ άλλων, προνοείται ότι οι ενεργειακοί έλεγχοι περιλαμβάνουν λεπτομερή επισκόπηση των χαρακτηριστικών της ενεργειακής κατανάλωσης ενός κτιρίου ή μιας ομάδας κτιρίων, μιας βιομηχανικής δραστηριότητας ή εγκατάστασης, περιλαμβανομένων και των μεταφορών και ότι είναι αναλογικοί και επαρκώς αντιπροσωπευτικοί ώστε να δίδουν μια αξιόπιστη εικόνα της συνολικής ενεργειακής απόδοσης και να εντοπίζουν με αξιοπιστία τις σημαντικότερες ευκαιρίες για βελτίωση.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό 7 των Περί Ενεργειακής Απόδοσης κατά την Τελική Χρήση και τις Ενεργειακές Υπηρεσίες (Ενεργειακοί Ελεγκτές) Κανονισμών του 2012 (Κ.Δ.Π. 184/2012), ενεργειακοί ελεγκτές εξασφαλίζουν άδεια από την Αρμόδια Αρχή για να διενεργούν ενεργειακούς ελέγχους σε συγκεκριμένες κατηγορίες ως εξής:

 (i)   Κατηγορία Α: περιλαμβάνει όλα τα κτίρια ανεξαρτήτως εμβαδού και είδους συστήματος κλιματισμού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει λιμάνια, αεροδρόμια και οδικό φωτισμό.

 (ii)   Κατηγορία Β: βιομηχανικές εγκαταστάσεις και διεργασίες, γεωργικές εγκαταστάσεις.

 (iii)  Κατηγορία Γ: μεταφορές, εξαιρουμένων αεροσκαφών και πλοίων.

 Στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Ενέργειας (www.energy.gov.cy) βρίσκεται αναρτημένο το Μητρώο Αδειούχων Ενεργειακών Ελεγκτών.

Ως εκ των ανωτέρω, κάθε μη-ΜΜΕ οφείλει να μεριμνά για τη διενέργεια ενεργειακών ελέγχων από αδειούχους ενεργειακούς ελεγκτές των κατάλληλων κατηγοριών, εκεί όπου ασκεί την οικονομική της δραστηριότητα, δηλαδή στα κτίρια ή/και βιομηχανίες ή/και μέσα μεταφορών που χρησιμοποιεί, ώστε να πληρούνται οι πρόνοιες του Νόμου ως προς την αντιπροσωπευτικότητα και την παροχή αξιόπιστης εικόνας ως προς τη συνολική ενεργειακή απόδοση. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παραβίαση οποιωνδήποτε διατάξεων του Νόμου, η Αρμόδια Αρχή δύναται, δυνάμει του άρθρου 11 του Νόμου, να κινήσει διαδικασίες επιβολής διοικητικού προστίμου που μπορεί να ανέλθει μέχρι €350.000 (τρακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ).

Δειτε Επισης

Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Hλεκτροκίνηση: Μετά το 2035 θα εξοικονομούνται καθημερινά περίπου 12 εκ. βαρέλια πετρελαίου
Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024